speets Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Ongelofelijk! Kun je dat beagletje er niet op afsturen, of is die te oud? Ik zou ergens een jachthond lenen geloof ik :-/ Niet om te doden, maar om te verjagen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 15 november 2020 Auteur Geplaatst: 15 november 2020 Ha daar zou ze niets mee doen, die beagle, en maar goed ook want zo'n beest zou haar vastpakken zeg Nee we hebben staan schreeuwen en Joep gooide zelfs een hondenvoerbak naar zn kop, het ding was helemaal in de war door dat glas? Of hij wilde niet met lege poten wegvliegen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Sjonge hé, inderdaad die is goed hongerig/ wanhopig. Jonge vogel misschien nog die niet anders kan dan kippen roven😳. Die is dus niet bang voor jullie voorlopig... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Zijn wel hele brutale roofvogels die jullie hebben, hier zijn alle soorten en grootte maar dat gedrag vertonen ze nog net niet. De kips zijn in de kas gepoot, zijn erg onder de indruk van dat vangen en verhuizen. Quote
Mellie Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Mijn hemel! Voorlopig zijn jullie niet van die vreemde vogel af.... Quote
Charly Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Gnurfgrnurfgnurf, die hondenbak! Keurig gericht zeg. Had ik niet gedurfd zo vlak naast dat glazen raam. Maar wat een enorm brutaal nest. Echt ongelofelijk. En er is nu nog genoeg ander eten te vinden. Laat staan als t straks goed koud wordt... Sterkte? 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
tuinLB Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Sow, dit is wel een hele aparte. Meeste roofvogels gaan er vrij snel vandoor als ze ergens van schrikken. Zeker als ze nog geen prooi hebben. Vindt het ook apart gedrag voor een wilde vogel. Bestaat er niet de mogelijkheid dat het een ontsnapte roofvogel is? Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 De buurman kwam vanmorgen nog voor t ontbijt met een kip aanlopen. Ik moet zeggen dat ik veel medeleven krijg uit de buurt..nu twee eenden, 1 kip en meer dan 40 eieren gehad😏ik heb zelfs eieren ingevroren. Er komt nog een kip, die moest nog ontwormd worden. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Ondanks dat de keuze of je nog wel of niet eenden/ kippen wil en wanneer je uit handen genomen is, is dit toch allemaal wel heel lief van je buurtjes! Mooi! 😊 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Inderdaad Jo, met het aanpakken van de twee eenden, waarin Lie volgens hem absoluut geen keus had, was het hek van de dam. Superlief dat wel. Ik hoop wel dat ze niet met een lam komen of zo..klein geitje..dat hebben ze ook hier🐄🦙🐑🐏🐖🐫 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 16 november 2020 Auteur Geplaatst: 16 november 2020 40 eieren ook Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
simonvb Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Lastig voor jullie kippen, zoveel roofvogels. Anderzijds wel leuk om zo'n vogel van zo dicht te kunnen bekijken. Lijkt me ook raar gedrag voor een wilde roofvogel (ken er niet veel van). Quote
speets Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 14 uren geleden, tuinLB zei: Bestaat er niet de mogelijkheid dat het een ontsnapte roofvogel is? Slim! In Barchem zit een roofvogelopvang. Dat is hemelsbreed nog geen 15 km! Je zou contact met hen op kunnen nemen, filmpjes sturen. Misschien hebben zij tips. 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Trea Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 @Jorieke123 Dat is zo te zien een havik. Goed dat je de kippen goed beschermd hebt tegen die (prachtige) rotbeesten. Geluk bij een ongeluk: ze eten ook ratten en ander ongedierte. Wat je misschien nog kan doen als je de kippen een plezier wil doen: zorg dat ze iets van oude meubeltjes of een paar planten/struiken hebben om zich onder /achter te verschuilen. Quote
Trea Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Op 13-11-2020 om 16:42, speets zei: Ik ken iemand die ze inderdaad in de ren had, zonder problemen. Meidoorn behoort tot de rozenfamilie, dus nee, niet giftig. Wel erg mooi Mijn ervaring is trouwens dat kippen, ondanks die piepkleine hersentjes, zelf heel goed weten wat ze wel en niet kunnen eten. Wat een ellende, dames J&J, met die roofbeesten. Moet er niet aan denken. Ik heb allerlei struiken in de ren: aalbes, riebes, kruisbes, laurierkers (giftig) en klimop (ook giftig = is de haag me de buren) . Van de giftige struiken gaan mijn krielkipjes echt niet zolang er iets anders is wat wel eetbaar is. En staat ook onjuiste info op sites over giftige planten en kippen. Vogels kunnen diverse bessen eten die voor ons giftig zijn omdat ze een ander spijsverteringsstelsel hebben dan zoogdieren. Quote
Trea Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Geweldige buren @appelvrouw Die moet je koesteren! 😜 Btw. Ik heb die buizerd de laatste paar weken niet meer gezien. Maar ja de kipjes moeten nu toch binnen blijven van mevrouw de minister. Slaat eigenlijk nergens op hier. Er zitten hier in de buurt geeneens watervogels. Quote
speets Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 29 minuten geleden, Trea zei: Er zitten hier in de buurt geeneens watervogels. Die zitten ook niet, die vliegen. Trekvogels. Ook in Bennekom 🙃 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jane Doe Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 (aangepast) Dan moet de roofvogel geringd zijn. 18 november 2020 aangepast door Jane Doe Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 Op 16-11-2020 om 14:09, Trea zei: Geweldige buren @appelvrouw Die moet je koesteren! 😜 Inderdaad. En ze moeten nog meer gekoesterd want in de avond stond de buur opnieuw voor de deur, met een flinke kooi daarin een zwarte en een rode kip plus een mooie Jonge haan..roodbruin zwart. De ren is dus weer op sterkte gevuld! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 november 2020 Auteur Geplaatst: 26 november 2020 En wanneer stoppen ze met het geven van gevogelte? Heb je straks de ren propvol zitten en moet je 10 eieren eten per dag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Haha ja wat die eieren betreft heb je wel gelijk. De buurt leefde zo met ons mee dat we nog steeds 30 eieren per week in ons handen geduwd krijgen. Dat is veel te veel voor ons. En voor het goede fatsoen kunnen we die niet weer doorgeven aan andere buren..er heersen hier nog wat burenvetes😂 Wat gevogelte betreft zou het nu stoppen. Ze weten dat we twee eenden hebben en een haan en 3 kippen. Mijn angst is nog dat ze met een kalkoen oid komen🤔😫 De zwarte kip is trouwens wat amechtig..snotterig misschien. Ik heb kamillethee gemaakt voor in de drinkbak met honing erin en knoflook. Nog andere tips? Ik wil ze liever nog niet oppakken de stress gaat er hopelijk net een beetje uit. Gisterenavond een tijdje staan kijken hoe ze aan t klooien waren op de nacht stok. De volgorde was zwart,haan, wit en rood. Maar rood wou naast haan. Ze deed er alles voor om langs de witte te komen, wringen met haar kop onder het lijf, er boven op staan en proberen zich te laten vallen tussen de twee in etc. Ik heb zeker 10 minuten staan kijken maar het einde niet afgewacht😴 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Gniffel, wat een soap zo! Wel heerlijk dat je weer kippen hebt. Ik heb van Koudijs vitamines die je dagelijks mag geven en in tijden van bv rui, wanneer ze wat extras nodig hebben, je de dubbele hoeveelheid geeft. Dat doe ik nu, want zijn enorm veel veren aan het verliezen. In de kas valt het gelijk zo op. Succes met je snotteraar! 1 Quote
Trea Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 (aangepast) Gefeliciteerd @appelvrouw 👍 En met zo’n haan heb je ook nog kans op nageslacht als er een broeds wordende muts tussen blijkt te zitten in het voorjaar. Weet je wat voor ras/mix kippen je hebt? Zo te horen iig geen leg hybriden. (Een broedmachientje met een kuikenhok kan ook natuurlijk maar is eel meer werk. ) ps. Een goede haan is ook een uitstekende alarmtrompetter als er weer een keer iets aan de hand is. 26 november 2020 aangepast door Trea 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 8 uren geleden, Mellie zei: Koudijs vitamines Ik snij maar veel kruiden in een stuk overwoekerde moestuin met de hoop dat daar wat tussen zit. Vandaag was de zwarte al niet meer zo “ineengedoken”. En ik Hanoi ff door met kamillethee voor allen met honing en knoflook. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 november 2020 Auteur Geplaatst: 28 november 2020 We bouwen dit weekend een mooie ren voor de kippen We zijn al een heel eind gekomen vandaag, maar moeten morgen ook nog wel even aan de bak. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.