Geplaatst: 14 april14 Apr Ja klopt denk ik @Mellie …Het viel mij op dat de parel grijze de rechte dus een aan een gesloten vleugel veren setting heeft … en het gele kuikentje en. Kort lange vleugel veren setting heeft … Ik zocht het op in mijn boek “Kippen” van Angelo Dorny en daar staat dat gelijke setting idd hoogst waarschijnlijk een haan is…En ook andere kenmerken kloppen ; wat forser.. haanig gedrag zie ik ook al gelijk…en het dons op zijn koppie is ook al gelijk hoger dan bij de gele…Dus is Hariette toch Harry…😅Ik moet maar een eens contact met de fokker op gaan nemen….😏🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱Hennetje….? Haantje….?
Geplaatst: 21 april21 Apr @Mellie Hoezo te laat? Van nu tot eind juni is een perfecte tijd om kuikens uit te broeden, zodat ze snel zonder extra warmte naar buiten kunnen. En @Klavertjevier en @Vrouwholle van harte met dat leuke spul.
Geplaatst: Gisteren om 06:021 d Onze 4 vriendjes zijn gearriveerd : Ontmoet : Tokkie, Snater, Curry en popcorn.. met snater (de grijze) moet wel nog eens een aardig woordje gebabbeld worden, mevrouwtje vliegt zo waar zonder problemen een draad over van 1m5O ondanks ze geknipt is... & laat daar mijn vriend absoluut niet mee akkoord zijn... ;-)Curry & Popcorn blijven klein, die licht & donkerbruine.. Zijn Wyandotte krielen. De 2 andere zijn Cream legbar & een leghorn.. Achteraf, ben ik meer fan van de kleintjes, maar zoontje heeft al de kipjes gekozen Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Op 22-4-2026 om 00:09, Trea zei:@Mellie Hoezo te laat? Van nu tot eind juni is een perfecte tijd om kuikens uit te broeden, zodat ze snel zonder extra warmte naar buiten kunnen.En @Klavertjevier en @Vrouwholle van harte met dat leuke spul.Onze vakantie staat alweer bijna voor de deur… dan ben je weg terwijl de lol van kuikens hebben is wanneer je ze ziet opgroeien…. Dat missen we dan. Dus dit jaar gewoon niet. Wie weet volgend jaar.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Ja hier ook misschien volgend jaar. Maar vooralsnog genoeg kippen al is er eentje hemelen sinds ruim een week geleden. Ini Mini mijn oudste kipje is doodgegaan. Ze was al een poosje sloom en sliep vaak overdag. Ze is bijna 12 geworden. De andere 2 oude kipjes (net 11 geworden) zijn nog heel fit en leggen zelfs nog eitjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.