Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het vriest !!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Hier in het niet zo verre Ooooosten heeft het in Enschede ruim 10 graden gevroren vannacht! Bah winter!! Ik wil graag vast doorspoelen naar de lente..maar ehh wacht moet nog de kas afbouwen, enorm veel pallets daarvoor slopen, en en en..okay nope niet winterklaar en ga het dit jaar niet worden

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

rond de -3 vanochtend vroeg

Geplaatst:

Een foto van vanmorgen 9 uur wintertijd. Bevroren grond en planten . Nog steeds een temperatuur van even onder nul nadat het vannacht ruim 4 graden gevroren heeft . De paprika's hebben de nacht noodgedwongen onder vliesdoek doorgebracht (de bult links op de foto) en hebben de vrieskou overleefd. Het dekzeil ligt over de knolselderij al moet die normaal een temperatuur van enkele graden onder nul zonder probleem kunnen overleven .Van de dahlia's hoef je geen bloemetje meer te pukken. Voor hen is het seizoen nu definitief voorbij.

img142072751351414579.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Had veel plantjes binnen gezet, o.a. de stevia en azteekszoetkruid (in pot) die nog steeds buiten stonden. Maar hier heeft het niet gevroren

Geplaatst:

gelukkig, het regent weer en is 8 graden, werd al ongerust...

aangepast door Gast

Geplaatst:

....Natuur is onvoorspelbaar....!!

Geplaatst:

Het heeft hier pittig gevroren. Alles wat kon bevriezen is zwart in mijn tuin, en zelfs de walnoot..een deel van het blad ligt onder de boom maar er hangt nog veel meer in..zwart bevroren houden de blaadjes zich nog vast aan de takjes...vanmorgen was het goed wit hier, en ik denk dat als de zon zo wat feller gaat schijnen de walnoot blaadjes "en masse" gaan vallen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 5 weken later...
Geplaatst:

Sinds mijn vorige bericht ( een maand geleden precies) hebben we met heel aardige temperaturen voor november toch wel een soort Indian summer gehad, en in de tuin groeide er nog wat. Dat is nu helemaal afgelopen..we kwamen net naar huis gelopen en het gras kraakte onder onze voeten..het is nu al -2..volle maan erbij: de winter is begonnen!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Vanacht -4 geweest en het is nog erg fris buiten

Geplaatst:

Hier ook -4, en nu is er mist..alles is berijpt.Ik blijf lekker even binnen

Geplaatst:

Geen mist hier ,maar ik ga zo naar buiten moet gaan werken en de post moet nu eenmaal bezorgd worden

Geplaatst:

Thuis heb ik de Brugmansia al lang binnen staan, zijn Gladiolen en Clematis nog maar net uitgebloeid.

Op mijn werk heb ik een partij stinzenbolletjes geplant, net op tijd nog hoop ik, de eerste zullen al in februari opkomen.

Geplaatst:

Aha Zonnetje ik mag je dus collega noemen en werk ook bij de Post.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ja Conny ben een collega werk ook bij de post

Het heeft vannacht weer -3 gevroren en er staat een koude gure wind

Geplaatst:

Het was vandaag inderdaad koud en het sneeuwde bij ons.

Ik hoop dat het morgen beter weer is.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Het heeft -2 gevroren vannacht er staat hier een erg koude wind .

Geplaatst:

http://www.akker.be/

goede weervoorspeller voor Ekeren en de haven van antwerpen

ZEER uitgebreid

Geplaatst:

Hier ook diepvries! Brrr ik ga een winterslaap houden... Vind er niks aan die kou en gladheid!

En helemaal niet als ik in de nacht naar bevallingen moet, dan kan die gladheid me gestolen worden, 3 x schrappen op een nacht is mij iets teveel! (Sorry offtopic das meer iets voor de klaagbaak)

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

hier ondiepvries = plus 6 graden, ik doe maar morgen de winterbanden eronder

...en dan graag gauw natuurijs voor de nieuwe klip-klap-kluun-schaatsen die ik van de Sint heb gekregen.

Sneeuw is ook goed want die schaatsschoenen passen ook op mn langlaufers

Geplaatst:

Yesssss!!! het gaat lekker vriezen!!

Lekker buiten ijs maken( net gezien bij "de wilde keuken op nl 2) van de diepvriesframbozen die ik van de zomer bijelkaar gespaart heb

En van t weekend de vriezer weer eens een beurt geven

Alles eruit en buiten in een doos....

inventaris opnemen(en de komende maanden opeten)....

kist schoonmaken.....

Geplaatst:

Haha RobO, we hebben weer mazzel he

Hiero in Alkmaar tot nu toe het koudst -2 volgens mij, maandag nacht. Ben benieuwd wat komende nacht brengt.

Yesssss!!! het gaat lekker vriezen!!

Lekker buiten ijs maken( net gezien bij "de wilde keuken op nl 2) van de diepvriesframbozen die ik van de zomer bijelkaar gespaart heb. En van t weekend de vriezer weer eens een beurt geven

K ga direct uitzending gemist checken!

Geplaatst:

ja, zo'n wilde keuken wilde ik ook altijd al, maar ja, gezin, werk, sport, muziek, ruimtegebrek...geen fiets met dubbele stang...

Dat ijs maken lukt hier buiten trouwens niet, moet je een veel lagere temperatuur hebben.

Mijn opa deed het zo: twee tonnen in elkaar met 10 cm ruimte er tussen; in de buitenste ton ging waterijs met zout, dat werd min 15 graden. In de binnenste ton ging het ijsmengsel, room, suiker, smaakstoffen. En dan maar roeren. Zoiets

Geplaatst:

leuke link

Geplaatst:

-3 hier vannacht geweest en glad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.