Geplaatst: 28 oktober 201213 j Hier in het niet zo verre Ooooosten heeft het in Enschede ruim 10 graden gevroren vannacht! Bah winter!! Ik wil graag vast doorspoelen naar de lente..maar ehh wacht moet nog de kas afbouwen, enorm veel pallets daarvoor slopen, en en en..okay nope niet winterklaar en ga het dit jaar niet worden Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 28 oktober 201213 j Een foto van vanmorgen 9 uur wintertijd. Bevroren grond en planten . Nog steeds een temperatuur van even onder nul nadat het vannacht ruim 4 graden gevroren heeft . De paprika's hebben de nacht noodgedwongen onder vliesdoek doorgebracht (de bult links op de foto) en hebben de vrieskou overleefd. Het dekzeil ligt over de knolselderij al moet die normaal een temperatuur van enkele graden onder nul zonder probleem kunnen overleven .Van de dahlia's hoef je geen bloemetje meer te pukken. Voor hen is het seizoen nu definitief voorbij. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 28 oktober 201213 j Had veel plantjes binnen gezet, o.a. de stevia en azteekszoetkruid (in pot) die nog steeds buiten stonden. Maar hier heeft het niet gevroren > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 oktober 201213 j gelukkig, het regent weer en is 8 graden, werd al ongerust... 29 oktober 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 31 oktober 201213 j Het heeft hier pittig gevroren. Alles wat kon bevriezen is zwart in mijn tuin, en zelfs de walnoot..een deel van het blad ligt onder de boom maar er hangt nog veel meer in..zwart bevroren houden de blaadjes zich nog vast aan de takjes...vanmorgen was het goed wit hier, en ik denk dat als de zon zo wat feller gaat schijnen de walnoot blaadjes "en masse" gaan vallen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 november 201213 j Sinds mijn vorige bericht ( een maand geleden precies) hebben we met heel aardige temperaturen voor november toch wel een soort Indian summer gehad, en in de tuin groeide er nog wat. Dat is nu helemaal afgelopen..we kwamen net naar huis gelopen en het gras kraakte onder onze voeten..het is nu al -2..volle maan erbij: de winter is begonnen! 1 december 201213 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 201213 j Hier ook -4, en nu is er mist..alles is berijpt.Ik blijf lekker even binnen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 201213 j Geen mist hier ,maar ik ga zo naar buiten moet gaan werken en de post moet nu eenmaal bezorgd worden
Geplaatst: 1 december 201213 j Thuis heb ik de Brugmansia al lang binnen staan, zijn Gladiolen en Clematis nog maar net uitgebloeid.Op mijn werk heb ik een partij stinzenbolletjes geplant, net op tijd nog hoop ik, de eerste zullen al in februari opkomen.
Geplaatst: 1 december 201213 j Aha Zonnetje ik mag je dus collega noemen en werk ook bij de Post. Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 2 december 201213 j Brr! -1,8 , koudste moment van de winter hier, tot nu toe ( ) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 december 201213 j Ja Conny ben een collega werk ook bij de post Het heeft vannacht weer -3 gevroren en er staat een koude gure wind
Geplaatst: 4 december 201213 j Het was vandaag inderdaad koud en het sneeuwde bij ons.Ik hoop dat het morgen beter weer is. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 4 december 201213 j http://www.akker.be/goede weervoorspeller voor Ekeren en de haven van antwerpenZEER uitgebreid
Geplaatst: 4 december 201213 j Hier ook diepvries! Brrr ik ga een winterslaap houden... Vind er niks aan die kou en gladheid! En helemaal niet als ik in de nacht naar bevallingen moet, dan kan die gladheid me gestolen worden, 3 x schrappen op een nacht is mij iets teveel! (Sorry offtopic das meer iets voor de klaagbaak) “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Geplaatst: 4 december 201213 j hier ondiepvries = plus 6 graden, ik doe maar morgen de winterbanden eronder ...en dan graag gauw natuurijs voor de nieuwe klip-klap-kluun-schaatsen die ik van de Sint heb gekregen.Sneeuw is ook goed want die schaatsschoenen passen ook op mn langlaufers
Geplaatst: 5 december 201213 j Yesssss!!! het gaat lekker vriezen!! Lekker buiten ijs maken( net gezien bij "de wilde keuken op nl 2) van de diepvriesframbozen die ik van de zomer bijelkaar gespaart heb En van t weekend de vriezer weer eens een beurt geven Alles eruit en buiten in een doos....inventaris opnemen(en de komende maanden opeten)....kist schoonmaken.....
Geplaatst: 5 december 201213 j Haha RobO, we hebben weer mazzel he Hiero in Alkmaar tot nu toe het koudst -2 volgens mij, maandag nacht. Ben benieuwd wat komende nacht brengt. Yesssss!!! het gaat lekker vriezen!! Lekker buiten ijs maken( net gezien bij "de wilde keuken op nl 2) van de diepvriesframbozen die ik van de zomer bijelkaar gespaart heb. En van t weekend de vriezer weer eens een beurt geven K ga direct uitzending gemist checken! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 6 december 201213 j ja, zo'n wilde keuken wilde ik ook altijd al, maar ja, gezin, werk, sport, muziek, ruimtegebrek...geen fiets met dubbele stang...Dat ijs maken lukt hier buiten trouwens niet, moet je een veel lagere temperatuur hebben. Mijn opa deed het zo: twee tonnen in elkaar met 10 cm ruimte er tussen; in de buitenste ton ging waterijs met zout, dat werd min 15 graden. In de binnenste ton ging het ijsmengsel, room, suiker, smaakstoffen. En dan maar roeren. Zoiets
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.