Geplaatst: 15 maart 201213 j Het heeft gevroren en uitgerekend nu was ik vannacht vergeten om de kas dicht te doen Zo in het voorjaar baal ik ontzettend van mijn tuin op het oosten, iedereen zit al lekker in het zonnetje en hier is het koud, kil en donker achter thuis Schrijffouten onder voorbehoud
Geplaatst: 16 maart 201213 j Wij zijn blijkbaar nog aan de nachtvorst ontkomen afgelopen nacht - is maar goed ook, was de paprika plantjes buiten vergeten binnen te zetten
Geplaatst: 16 maart 201213 j Ik ken iemand die als proef een paprika plant al een tweetal weken buiten heeft staan. En, en, en.... Nog steeds niet dood. Waarschijnlijk wel een groeistilstand, maar toch Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 17 maart 201213 j Wij zijn blijkbaar nog aan de nachtvorst ontkomen afgelopen nacht - is maar goed ook, was de paprika plantjes buiten vergeten binnen te zetten Kunnen de plantjes al even buien staan dan met deze temperaturen (15+C)? Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 17 maart 201213 j @Tnauta: Ja hoor Ze staan er maar korte poosjes en in het warme zonnetje, uit de wind. Gaat prima, vinden ze wel leuk lijkt 't. Ze staan iig nog erg vrolijk te wezen.
Geplaatst: 26 maart 201213 j Kassen sluiten vannacht, het kan een paar graden gaan vriezen aan de grond! Good things come in small packages
Geplaatst: 26 maart 201213 j Kassen sluiten vannacht, het kan een paar graden gaan vriezen aan de grond! Mijn kas deur gaat altijd in de nacht dicht maar even weerbericht per woonplaats bekijken op internetis wel handig bij mij gaat het gelukkig niet vriezen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 maart 201213 j Ik heb ook maar even gekeken..hier 3 graden in de nacht..dat klinkt goed, maar met de rivier erbij kan het hier in het dal plots heel koud zijn aan t eind van de nacht. Kas dicht doe ik ook altijd..alhoewel ik nu de afgelopen dagen steeds een raam open liet staan. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 maart 201213 j Mevrouw van Leur had het over het verschil van graden tijdens het weerbericht. Op hoofdhoogte nog geen vorst, maar aan de grond des te minder aan graden. Ofwel een beetje vorst. Dus dan maar het zekere voor t onzekere kiezen.Ergens hierboven (of pagina hiervoor?) had iemand tijdens de eerdere vorst haar kas open laten staan, vandaar mijn waarschuwing Ik heb iig wel eea afgedekt. Good things come in small packages
Geplaatst: 26 maart 201213 j Ik heb mijn plantjes (tomaat, paprika, peper) afgedekt onder doorzichtig folie. Alles naar binnenhalen of niet? Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 26 maart 201213 j Binnen halen zou ik zowiezo doen.Zou zonde zijn je opgekweekte plantjes door nachtvorst kwijt te raken.
Geplaatst: 26 maart 201213 j Ik heb nu een bak met aardbijen op het balkon staan, moet ik die ook binnen zetten 's avonds of kunnen die blijven staan? “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Geplaatst: 26 maart 201213 j Bij mij hebben de aardbeien, vorige winter heel de winter buiten gestaan en ze gingen gewoon weer door dus ik zeg nee.
Geplaatst: 26 maart 201213 j Binnen halen zou ik zowiezo doen.Zou zonde zijn je opgekweekte plantjes door nachtvorst kwijt te raken. Heb ze al naar binnen en daar blijven ze ook een paar dagen. Van 't weekend mogen ze weer naar buiten De tomaten, peper en courgette zijn vanaf vrijdag (buiten) een paar centimeter gegroeid. Komkommer doet het ook goed, maar die houd ik van 't weekend denk ik maar lekker binnen ( ) achter het glas totdat de temperaturen écht geschikt zijn. Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 27 maart 201213 j Bij mij is het ondanks de vorst het ook goed gegaan met de aardbeien (in potten!). Die kunnen echt wel wat hebben. Good things come in small packages
Geplaatst: 27 maart 201213 j Wat een grote verschillen zijn dat met die nachttemperaturen zeg! Deze is van vanacht:
Geplaatst: 30 maart 201213 j er wordt natte sneeuw voorspelt!!na het weekend nachtvorst tot wel -5!!! dat wordt afdekken.....
Geplaatst: 30 maart 201213 j Wat een grote verschillen zijn dat met die nachttemperaturen zeg! Deze is van vanacht: * ***Geedee haalt opgelucht adem en is blij dat haar tomatenplantjes in limboland wonen*** * Hoe ziet het kaartje eruit voor het weekend Rantje?
Geplaatst: 30 maart 201213 j Auteur Hoe ziet het kaartje eruit voor het weekend Rantje?Dat zou mooi zijn: een kaartje met de preciese temperaturen over een aantal dagen! Ik heb even de link naar het betreffende kaartje verbouwd:http://www10.buienradar.nl/images.aspx?jaar=-7&soort=temperatuurgrond&tijd=0&tijdid=Deze link zou altijd het actuele kaartje moeten geven. Dat kaartje geeft echter geen enkele voorspelling. Je ziet alleen -als je op het juiste moment kijkt- dat je plantjes dan aan het bevriezen zijn. Alleen nuttig voor historici. Een betrouwbare voorspelling is anders.Als ik kijk naar:http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Zelhem/4057819(daarna even kiezen voor de tab "14 dagen")Dan belooft de komende periode niet veel goeds. Kans op vorst, dus zeker nachtvorst. En erg weinig neerslag.(ik heb als locatie een volstrekt willekeurige plaats gekozen: Zelhem. Rechts bovenin, in de blauwe balk kun je bij "Het weer in:" je eigen plaats ingeven. En daarna eventueel opslaan als favoriet) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 30 maart 201213 j Dank Henk Komende 14 dagen geen nachtvorst in Margraten Alleen op 1 april geeft ie 0 graden maar dat is vast een grap zeker lachen de dag erna als iedereen de boel aan het bijverwarmen was.
Geplaatst: 30 maart 201213 j Auteur De meeste voorspellingen geven de temperatuur op 1 meter hoogte. Niet de vorst aan de grond, die kan een paar graden lager zijn! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 30 maart 201213 j Hoe zit het op het balkon dan? Is de temperatuur daar hoger dan wat ze aangeven via weervoorspellingen? “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Geplaatst: 30 maart 201213 j Auteur Hoe zit het op het balkon dan? Is de temperatuur daar hoger dan wat ze aangeven via weervoorspellingen?Ja. Leg maar eens een min/max thermometer buiten, en kijk de volgende ochtend op http://www.buienradar.nl, bij een locatie het dichtst in de buurt. De temperatuur op mijn balkon (op een kleine 10 meter hoogte) is dan 2 a 3 graden hoger gebleven dan de temperatuur op 1,5 meter hoogte, zoals geregistreerd bij buienradar. Dit wordt mede veroorzaakt door de beschutting die een balkon biedt). 30 maart 201213 j aangepast door Gast Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.