Geplaatst: 40 minuten geleden40 min 6 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Van tomaten weet ik zeker, daar moet je het volgend jaar weer geen tomaat in zetten.Pepertjes en paprika idem.Ik lees dit vaker van jou, bijvoorbeeld m.b.t. tomaten. Dat zou misschien veiliger kunnen zijn in geval van (zoals @rorror al aangeeft) geconstateerde ziektes, maar dat is echt geen wet van Meden en Perzen. Ikzelf teel al een behoorlijk aantal jaren tomaten op dezelfde plek. Dat gaat prima. Wel zorgen dat je de grond blijft verrijken. Ik kan overigens mijn tomaten niet op een andere plek telen i.v.m. gebrek aan ruimte/beste locatie. Ik zou daar echt niet zo huiverig voor zijn.Verder, voor wat betreft de peperteelt, daar sluit ik me volledig aan bij Rorror. Ook ik doe dat al een aantal jaar in dezelfde potten met deels dezelfde grond. De grond van het afgelopen seizoen kiep ik in een grote bak en vul dat aan met eenzelfde hoeveelheid nieuwe bemeste potgrond. Wat eventueel over is, gaat de tuin in. En voeding natuurlijk gedurende het seizoen. Ook dat gaat uitstekend. 37 minuten geleden37 min aangepast door Dahli
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.