appelvrouw Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 stomme hazen. ze hebben al het loof van de knoflook en morgenster afgevreten. veel knoflookjes zijn daardoor gaan rotten toen de vorst voorbij was. bah.Hazepeper!!Als je morgenster geheel dood is, ik heb enkele plantjes uitgestoken en op de ruil voor de msdag staan Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 de morgenster heeft het geloof ik wel overleefd....maar ik baal zó van die knoflook!ik dacht dat ze dat niet zouden eten... Quote
snekermoestuin Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Geweldig filmpje Jorieke van Jamie Oliver Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Dutchess Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Hm... nog geen last gehad van de vele hazen hier maar mss toch maar even voorzorgsmaatregelen nemen. Moet ik ook vrezen voor peper, tomaat, echinaceaplantjes etc.? Daalijk pas natuurlijk, wanneer ze naar buiten gaan. Leuk filmpje Quote
snekermoestuin Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 vandaag de knoflook in de volle grond gepland werd ook tijd, maar kon niet eerder, eerst moest de tuin gefreest Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Dutchess Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Iemand een idee hoe je de knoflook tegen de hazen beschermd? Op Jamies wijze na dan Quote
elrike Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 o nu snap ik het pas, ik had nooit meer in dit draadje gekeken omdat de knoflook die ik binnen had staan glazig werd en niet opkwam.Die heb ik dus weg moeten gooien, het woord ijskast, daar lag het aan. Ik dacht echt dat daar vriezer mee bedoeld werd.Is dat ook een woord wat meer in Belgie gebruikt wordt of Zuid Nederland al? Ik heb het nog nooit hier in het noorden gehoord namenlijk. Waarom ik wel weer in het draadje kijk is omdat de knoflook die ik daarvoor buiten had geplant nu al zo mooi hoog staat, ik heb teentjes tussen de aardbeien geplant.De aardbeien zorgen voor een mooi beschermend laagje in de winter, knoflook en aardbei kunnen heel goed samen en ik heb de hele winter groene sprietjes gehad.Het stond nu zo hoog dat ik het niet kon laten voorzichtig bij 1 te kijken, ik heb namelijk geen flauw idee wanneer ik het kan 'oogsten'het is al een heel mooi klein bolletje, nog niet groot genoeg, wel genoeg wortel eraan om weer terug te planten. doet deze ene het niet ik heb nog 10 andere staan Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ge kunt er zeker en vast vanuit gaan dat uwe look vast en zeker bevroren is geweest door uw ijskast Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Mijn knoflook blijven van die iele dingetjes,zou dat komen omdat ik regelmatig het groen er vanaf geknipt heb? Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 was dit een serieuse vraag? Quote
elrike Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 goh beginnen ze nu ook al en zsjelderland met de zachte zsjeee? Maar nee de ijskast was niets mis mee, de Frieser eerder Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
jeanne-heijmans Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Als je mij bedoelt ja dat was een serieuze vraag, ik weet ook nog lang niet alles. Maar jij gelukkig wel!!! Quote
Erny Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ben zelf op m'n twaalfde naar het noorden geimporteerd (vanuit de Betuwe) met het woord ijskast in mijn vocabulaire... werd me hier toch een potje vreemd aangekeken als ik het gebruikte... Nu zeg ik na al die jaren ook koelkast... Goeie tip over die knoflook en aardbeien bij elkaar. Ga ik dit najaar ook doen. Quote
elrike Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ik zou zelf ook wel meer van dat soort dingen willen leren, meerdere gewassen bij elkaar en vooral welke gewassen elkaar aansterken en voor elkaar zorgen zeg maar.Zodat je meer diversiteit krijgt ipv op 1 lapje dezelfde groentes bij elkaar. Heb nu bijvoorbeeld ook daslook onder de pruimenboom staan en zevenblad, beide gewoon eetbaar en doen het prima onder de boom. Ik heb een bak met net opkomende aardpeer, wat zou daar tussenin kunnen? Aardpeer word wel behoorlijk hoog. Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Jullie gaan teveel offtopic Voor nieuwe vragen kan je nieuwe topics aanmaken. Zo blijft het overzichtelijk voor andere lezers. @Jeanne: Het groen van knoflook heeft hij niet voor niets... net als bij ui heeft de bol dat nodig om groter te worden. Wil je knoflookloof knippen, dan kan je beter een boel teentjes in een pot stoppen. En niet verwachten dat het bollen worden. Als knoflook later in het jaar meerdere stengels heeft, dan kan je er eens wat van knippen. Maar altijd zuinig. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
richard38 Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 Deze methode ga ik ook proberen, de bol ligt al in de ijskast. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.