rorror Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 Ja, ik wou gewoons een zien of het kon. Heb nog 4 kleinere opjecten gevonden, die elk een klein stapje kleiner zijn dat dat flesje. Ben nog wat zaadjes aan het kiemen van deze peper om nog kleiner te proberen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 In het kader van @Rorrors filmpje, toch wat pepers uitgedund. Dat uitdunsel heb ik weer opnieuw geplant. Daar heb ik goede ervaringen mee en heb nu ruimte, aangezien ik toch minstens 6 dode planten naar de eeuwige pepervelden heb uitgezwaaid. Nul padrons dit jaar -jank- en nul tr kil-nog een jank-. De rest lijkt weer bij te trekken, al zag ik nog heel weinig bloemen… toch wel aardig slopend geweest al die woelende rotbeesten. De kas zag er toch beter uit dan verwacht. Er groeien zelfs weer pepers. Wel een groeiachterstand… ook luis terwijl ik dat nog nooit eerder heb gehad. Alleen binnen als ze overwinteren. Dus toch zwakkere planten ben ik bang. Heb alles afgespoten in de hoop dat ik dan van de luizen verlost ben. Iemand nog tips voor mijn arme pepers? Bijvoeden met het een of het ander? Ze staan in champost, maar gezien de vele duizenden liters water, is misschien alle voeding eruit gespoeld?Liedjes zingen? Kaarslicht? Misschien een leuk dansje? Ik weet het niet. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 Bij mij staan ze buiten ook wat hangerig. Ik dacht dat de nachten misschien te koud waren de laatste tijd. Quote
rorror Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 Ze hangen wat vanwege het vele water, daar krijg je wat bollig naar beneden hangende bladeren van. Heb ik nu ook, potten staan in de regen... Als het weer wat droger wordt en de grond de dagen erna ook trekken ze wel bij. Maar inderdaad tegen die tijd misschien wat bijvoeden, maar hangt af wat de bladeren voor herstel laten zien na de regen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Ow ja ik had ze gisteren afgespoten vanwege luis. Anders stonden ze mooi rechtop hoor. Quote
Mellie Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 De overlevers in de kas zijn echt heel goed weer bezig. Beetje traag… merk het aan de shishito. Die zat in de woelmuizen hotzone en had het heel zwaar te verduren. Gelukkig wél overleefd. Is weer bijgetrokken en er groeien weer nieuwe pepers aan. Heb gisteren handje pepers geplukt. Allemaal rood en de kleinste pepers ooit. De nieuwe die groeien zijn gelukkig beduidend groter. Heb er zojuist 4 gegeten en qua smaak wel heerlijk. Pittig, maar met dat aromatische wat ik in mdm Jeanette soorten mis. Ik ga alle rode pepers die er nu nog aan hangen, zo meteen oogsten en drogen voor Turkse chilivlokken. Quote
rorror Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 (aangepast) Zou iemand van zijn peper / paprika oogst (meerdere soorten door elkaar heen), een leuke foto kunnen maken in de vorm van een vraagteken. Liefst met een mooie achtergrond. B.v. op een snijplank, of complete witte tafel, of neutrale vloer kleur. Voorbeeld: https://thumbs.dreamstime.com/z/question-mark-chilli-pepper-hot-quest-concept-made-creative-layout-red-green-peppers-isolated-white-clipping-path-130962047.jpg Zoek dus een foto die niet copyright protected is. (Is voor op deze site, op de moestuin wiki, wat nu onder ontwikkeling is, geen publicatie datum bekend.) 28 juni 2021 aangepast door rorror 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Roelie Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 De eerste pepers hangen aan de overwinteraar. Het heeft de plant moeite gekost, maar toch, bloei en groei. Verder een aantal pepers en paprika's in de volle grond gezet, kijken wat het wil doen. Quote
rorror Geplaatst: 4 juli 2021 Geplaatst: 4 juli 2021 Jammer dat het weer dit jaar niet zo goed is. Pepers groeien maar traag. Spint probleem is gelukkig wel opgelost nu. 17 Potten: En even snel een foto naar rechts.. Ik zit zo aardig in het groen. Ontelbaar aantal potten 🤥 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 4 juli 2021 Geplaatst: 4 juli 2021 (aangepast) Hot prairie, eindelijk beginnen ze hier vruchtjes te maken, de grap is ik had er 8 en 6 weggegeven en sommige hebben nu al een paar rode pepertjes terwijl ik nog moet beginnen. 4 juli 2021 aangepast door redzebra 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 4 juli 2021 Geplaatst: 4 juli 2021 Hier groeien de pepers ook maar langzaam. Nog geen pepertjes te zien, maar de planten zien er wel goed uit. Vreemd genoeg heb ik al wel twee kleine paprikatjes, maar die planten zijn nog erg klein. Quote
redzebra Geplaatst: 4 juli 2021 Geplaatst: 4 juli 2021 (aangepast) Dat is een keuze die je maakt, laat je de paprika's groeien dan staat de plant zowat stil of ga je eerst voor meer groei en verwijder je ze. Ik heb zoiets geef me maar paprika's, het is geen commerciële teelt die we doen. 4 juli 2021 aangepast door redzebra 1 Quote
Mellie Geplaatst: 5 juli 2021 Geplaatst: 5 juli 2021 Ik heb vandaag voor het eerst 2 Burna mulatta pepers gegeten. Heel pittig en mild fruitig. Smaakte me goed en vind de kleur zo mooi! Quote
Mellie Geplaatst: 5 juli 2021 Geplaatst: 5 juli 2021 Op 28-6-2021 om 14:28, rorror zei: Zou iemand van zijn peper / paprika oogst (meerdere soorten door elkaar heen), een leuke foto kunnen maken in de vorm van een vraagteken. Ik heb vandaag pepers geplukt én heb de vriezer opgeruimd. Zoiets? 3 Quote
rorror Geplaatst: 5 juli 2021 Geplaatst: 5 juli 2021 23 uren geleden, redzebra zei: Hot prairie Leuk soort. Blijft de plant klein en compact? Is dat één plant in de pot, of meerdere? Wat is de hitte van de peper? @Mellie Heb de laatste twee weken bijna elke dag een chinese 5 kleuren peper op. Maar meer dan één krijg ik niet weg per maaltijd. Deze mag volgend jaar blijven, vind de smaak ervan beter dan van de wedstrijdpeper van vorig jaar. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 5 juli 2021 Geplaatst: 5 juli 2021 Ik pluk nu wat anderhalve week geen aanzet van bloemen meer weg. De Chinenses beginnen te herstellen nu ze onder gas staan. Planten moeten wel weer voeding hebben. Ik heb een Ring of Fire staan die komt tot mijn buik en wat Aci Kill Menendez die tot de heupen komen. Maar ook Dundicut die hoogstens 25 CM zijn. Met dit diffuse licht maakt de locatie niet zoveel uit, maar eigenlijk moet buiten ook planten verplaatst worden om volop van de zo te profiteren. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
acpronk Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Op 5-7-2021 om 22:14, donaldk zei: nu ze onder gas staan. Geef je ze koolstofdioxide, of staan ze onder glas? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 (aangepast) @rorror , ja ze blijven compact, het is 1 plant per pot, 70000 Scoville. https://www.rhsplants.co.uk/plants/_/chilli-pepper-prairie-fire/classid.2000021747/ 6 juli 2021 aangepast door redzebra 1 Quote
donaldk Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Ik heb ze binnen weten te zetten in klein kasje. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
fre3ke Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Bij mij worden de padron paprikaplanten aangevreten door slakken, buiten. Blad, maar ook een paprikaatje was al half opgeknabbeld door ze. Ik dacht dat de nachtschadefamilie goede afweer had tegen slakken, maar ik las elders al over tomatenplanten die worden aangevreten. Ik pluk nu weer iedere nacht slakken. Hopelijk herstellen de planten wat. Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Heb je de slakken erop gezien? Bij mij zijn het namelijk pissebedden die aan de pepers (hungarian wax) eten. Quote
fre3ke Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 (aangepast) Ja, ik heb de slakken er nu al twee nachten afgeplukt. Naaktslakken. Eentje had zich parallel aan de stam vastgeplakt in de hoop onopgemerkt te blijven, ik moest echt de planten uiteen duwen om alle slakken te vinden. Ik zal vannacht eens kijken of er ook pissebedden in zitten. O wacht, de peper zelf, daar heb ik geen dader bij betrapt. Maar ik verdenk de slakken bende. 7 juli 2021 aangepast door fre3ke Quote
rorror Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Rupsen kunnen ook de fruitjes eten van de paprika/pepers. Gebruik je trouwens ook slakken korrels? Of een bierval voor slakken? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
fre3ke Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Nee, ik heb ook een egel die vaak in de tuin is, en veel vogels, dus slakkenkorrels wil ik eigenlijk niet. Het is dit jaar ook voor het eerst zo erg, door de regen maar waarschijnlijk ook door de groenbemester (vinden ze smakelijk, en de grond bleef overal vochtig door de begroeiing). De bierval had met alle regen hier niet gewerkt. Maar ik vind verzuipen ook niet de eerste oplossing. Ik heb de meloenval wel gebruikt. Dan krijg je wat willekeurige slakken te pakken, ook niet ideaal. Slakken 's nachts vangen werkt goed, omdat er vaak 'vaste bezoekers' zijn bij de grotere planten. Het zijn wel de planten met de minste zon, waar ze van eten. Er staat daar ook een druif, die heeft meeldauw. Ik trek er mijn lessen uit. Quote
Mellie Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Had deze ook nog. Iets andere foto’s scheelt niet veel, maar wel geinig voor een zoek de verschillen 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.