Patrijs Geplaatst: 26 april 2021 Auteur Geplaatst: 26 april 2021 500M2 hoeveel planteen worden dat? 100? 200?. Hier vandaag de laatste tomaten verspeend. Ik zal maar zeggen dat ik er ruim voldoende heb. Om de laatste te kunnen oppotten eerst de laatste sla en andijvie die in potjes opgekweekt waren moeten uitplanten. Ook gelijk 50 prei uitgeplant. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Ik heb 112 zaadjes in de grond gestopt Patrijs, het is natuurlijk de vraag wat er opkomt...? 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Yeah! Tegen die tijd kom ik kijken hoor! 😊 1 Quote
RobO Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 ah, was hier een vergeten groente, zal straks de courgette en komkommer doen gister andijvie verspeend en uitgeplant, snijbiet uitgeplant, nog een regel spinazie gedaan, spruiten naar het kolenhok gebracht moet nu even wachten want de glasraampjes voor buiten zijn allemaal in gebruik yoghurtpotjes geplant want de veenmol is wakker Quote
Moonsparkle Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 (aangepast) Kun je daar wat over vertellen robo? Ik heb ook een mol in de tuin, lagen er zomaar een paar peulen overhoop 27 april 2021 aangepast door Moonsparkle Quote
HuubvG Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Je zult raar opkijken van de héél andere 'mol' waarover RobO spreekt, maar ik verklap niets. Voor de 2e keer rode bieten gezaaid in dezelfde geultjes waarin ik eerder gezaaid had. Er waren toch al enkele opgekomen. Dat wordt uitdunnen later. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Ik moet zeggen dat ik ze nog heel sneu eruit vind zien... maar ik ga er van uit dat ze welig gaan tieren. ik heb de uien verplant en de anemonen zitten sinds vanmiddag in de volle grond ipv een pot (en jawel, dat is wederom een pot minder, yessss!) Quote
RobO Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 gekregen coeur de b verspeend in kas compostbak 5 geleegd en verplaatst en vrijgekomen stuk betegeld online kettingzaagje gekocht voor poging tot weghalen wilg; dat ding zit strak in de hoek tussen muur en schutting wordt in stukjes pielen ben ik bang Quote
Patrijs Geplaatst: 28 april 2021 Auteur Geplaatst: 28 april 2021 En weer on topic: 35 preiplantjes van de platte bak naar de volle grond verplant. Twee uitgevallen artisjokken planten vervangen door potplanten uit de kas. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 De meeste tomaten in de kas. Behoorlijk veel sla uitgeplant, bindsla Rubens en Catalogna. Verder snijbiet, van die met die dikke witte platte stelen die ik vaak gebruik als Paksoi. Rode zuring omdat het mooi is en mijn stekje eeuwig moes want die moet je niet kwijtraken, dus plant ik toch iedere voorjaar een stek uit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Plotiemoos Geplaatst: 29 april 2021 Geplaatst: 29 april 2021 Ik heb gisteren prei gezaaid, en nu regen. Ik ben blij!!! Ook gisteren de laatste aardappelen in de grond. De bleu star ofzoiets. In ieder geval een paarse aardappel. 1 zakje voor een euro bij de welkoop. En ik had toch nog ruimte op de middelste strook die dit jaar is aangewezen voor de aardappelen. 1 Quote
Karietje Geplaatst: 29 april 2021 Geplaatst: 29 april 2021 gisteren een paar sla plantjes in bloembakken (moestuin in werken .. ) en ik heb geen zin meer om te wachten.. verder mijn afrikaantjes & bloemkolen verspeend naar een groter potje... Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Patrijs Geplaatst: 30 april 2021 Auteur Geplaatst: 30 april 2021 Een pot pepermunt mee naar huis genomen voor verse thee. Vanmorgen de helft van de pepers verspeend. Ook gelijk twee groene courgettes gezaaid. Black Opal basilicum. Komkommer Johanna. Muismeloen en nog wat kerstomaatjes. Het staat weer vol, nu even wachten op warmer weer zodat een deel naar de tuin kan. Veel groei zit er nog niet in met de kou. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 30 april 2021 Auteur Geplaatst: 30 april 2021 Vanmiddag nog een dozijn spitskool uitgeplant. En wat sla en snijbiet plantjes. Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Basilicum had genoeg wortels om over te zetten in potjes en ik heb wat grond bij de aardappels toegevoegd Quote
geert h Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Gisteren en vandaag weer wat zaden binnen gekregen na het nodige wachten, en vandaag gezaaid: bos-ui red ninja oregano chinese bieslook look zonder look bloedzuring monnikspeper Kaukasische spinazie slangenlook brave hendrik Zoals te zien in de lijst meerdere vaste planten, waarbij er een aantal ook goed in de (half)schaduw kunnen. Als alles goed wil opkomen word het nog zoeken om alles een plaatsje te geven, maar dat zien we dan weer wel. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Zomerbloeiers! Tis nog wel erg koud met nachtvorst, maar dat mag de pret niet drukken. Zomer in mijn bol Quote
Arja Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Hier ook hoor, Mellie. Heleboel zomerbloeiers uitgeplant, nog wat dingen verspeend en wat bijgezaaid, zowel groentes als bloemen. Was een lange moestuinmiddag, ik denk dat ik vanavond in bad beland. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 2 soorten courgettes, twee soorten meloen en 5 soorten pompoen. Volgende week de andere 5 soorten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Belachelijk veel. Veel oude bloemenvazen, —> een ongewenste autocorrect, bloemenZADEN dus, gewoon het hele zakje, omdat sommigen echt wel oud zijn... maar nu zag ik op 1 zakje al 700 zaden staan dat worden dan een heleboel reuzenmagrieten! Slik... Toortsgember redReuzenviooltjesZinnia’s Zonnebloem avondroodZonnebloem oranje Zonnebloem reuze (maar kleinste zaad, dus kan het me niet voorstellen Zonnehoed purpleRode zonnehoed Lupine noble maidenCampanula Diverse slaapbollen VerkleurbloemZandknopje Turkse lelieCrocosmiaAfrikaantjesCelosia Edit: dahlia admiral rawlings Amarine x Kardemom-schijnt lastig te kiemen, dus ga er nu al van uit van uit dat dat niks wordt-PhysalisAmarela de vauriac (een gele biet uit Portugal, schijnt zeldzaam te zijn. Eerste x, ben heel benieuwd)PeterselieDille fijn Turkse soortDille derem Turkse soortIJsbergslaLolly biondaPluksla mengselWortel daucus Radijs soorten oa white hailstone vond ik zo’n lollige naam, hagelsteen Spinazie navajo Nz spinazie Bv extra doperwten in de kinderbak Suikermais golden bantam aaaah te weinig! Waren nog 9 zaden en ik wilde 15 stuks.... grrrr Bonen helda, blauhilde en nog iets blauws Pompoen:sweet dumplingSolor Groene hokkaido Chersonskaya maximaMuscat de Provence VijgenbladpompoenButternut Ik heb ook nog 3 grote potten die leeg waren en dus weg moesten, gevuld met zomerbloeiers. Kon het niet laten. Bij de jumbo, was een koopje. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Nou, zaaimodus aan. Reuzenradijs was vorig jaar heel goed bevallen. Dus die zit er ook weer in en... verhip... nog iets. Deze ga ik binnen zaaien. Al moet ik zeggen dat bij ‘uniek en scherm aroma’ wel lichtelijke alarmbellen gingen rinkelen 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Ik ga alweer winterkolen zaaien. Wat ik toch altijd een apart ding vind om te doen, in mei... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
fre3ke Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 (aangepast) Kniphofia (vuurpijl) gezaaid. Vorig jaar zelf zaden geoogst, ik las nu pas dat de plant vaak steriel is, maar de zaden kiemen als een dolle. Salvia nemerosa, Hyssop, pimpernel, mizuna gezaaid. Hazenpootje kiemt ook. Was vorig jaar op dit forum geïdentificeerd, ik heb een paar borsteltjes bewaard en gestratificeerd, ze kiemen prima. Sperzieboontjes aan het voorweken, Mombacher Speck. In de tuin ontspruiten spontaan tomaten en pompoenen, een signaal dat alles wel de grond in kan hier. Edit: het was kardoen, niet pompoen, die spontaan uit de grond kwam. Ze lijken zo op elkaar in het begin! 4 mei 2021 aangepast door fre3ke 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.