Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bijgezaaid wegens foutje

pompoen  dumpling, pink banana

gele courgette, komkommer

verspeend cosmeas

uitgeplant snijbiet vlak voor de hagel bui, lekker dan, durf niet te kijken....

Geplaatst:

Geplant:

voorgezaaide erwten

snijbloemen: monarda, cynoglossum, ageratum, leeuwenbekjes,zinnia

sla

kohlrabi

zoete aardappel

afrikaantjes

Ik kan mijn kont nu weer keren in de kas en logeerkamer.

Ik schat nog 2x zo’n lading en alles is (voorlopig) op zijn plek.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Komkommers in de volle grond gezet, hoop dat dat goed gaat maar ze staan wel bij een schutting, niet overdekt maar wel uit de wind. 

Sperziebonen gezaaid en nog wat wortels extra

Rozemarijn en munt verpot naar grotere potten

aangepast door Moonsparkle
Geplaatst:

Zonnebloemen gezaaid met en voor mijn neefje van 7, om mee te nemen naar huis. De hele middag bezoek dus weinig gedaan. Op het eind nog even wat klimmende winden die ik had voorgeweekt in de aarde gestopt.

Geplaatst:

Na de vaccinatie voor covid vanmiddag de moestuin in gegaan.

Sperziebonen,tomaten,Nieuw-Zeelandse spinazie in de volle grond geplant.

Kwam sperziebonen tekort.dus nog een stuk of 30 gelegd.

Ook kousenband zaden gelegd.

Boerenkool gezaaid.dit allemaal in potten.

Sla in de platte kas,verspeend,de rest bij elkaar laten staan.

• Like 2
Geplaatst:

Sperziebonen, nashiperenboom, 27 tomatenplanten in de vollegrond, oliepompoen in een bed van grasplaggen met broeiende paardenmest (kijken of de grasplaggen zo verteren). Ben bekaf.

Geplaatst:

hier ook bonen gelegd met kleinzoon

die vindt tuinieren ook leuk, vooral het knapgeluidje van heermoes die doorgeschoffeld wordt 👍

• Like 1
Geplaatst:

Uitgeplant van potten in de kas naar kas en vollegrond: ronde courgettes, komkommers snack en marketmore, zomerprei, spitskool , spruiten, tomaten, peper, paprika, siererwt en ijsbergsla.

Geplaatst:

Bloemetjes dag: Petunias rond de aardappelen gezet en ook wat tajetes (afrikaantjes) op de plekken waar straks tomaatjes in de volle grond komen.

Het vroewtje heeft 3 soorten sperziebonen gezaaid.

Geplaatst:

Gisteren en vandaag deel 2 van de siertuin aanplant. Was een hoop  werk, stuk gras van 2mx20m uitgestoken en gevuld met tuinaarde en ook weer veel verschillende dingen uitgeplant, waaronder 170 siergrassen. 

Wel te voelen aan mn lijf dat er hard gewerkt is, maar siertuin is voor nu klaar en dat is wel erg fijn! Van het weekend eindelijk tijd om een hoop in de moestuin uit te planten. 

Geplaatst:

Ik kon het niet meer houden, de helft van de tomaten zijn buiten geplant. de andere helft is verzekering en blijft in de kas staan want veel water zal ik ze niet moeten geven aangezien vanaf zaterdag er 5 dagen regen zijn waarvan 3 met gedonder.

Paprika's in de kas van pot naar grond overgezet. Ook nog wat tijm uitgeplant in volle grond en munt verplaatst.

Geplaatst:

Afgelopen dagen achter de pepers, paprika, tomaatjes, komkommer, ananaskers, pepino enz. uitgeplant. Best eng vind ik, maar gaat tot nu toe goed. 
vandaag op de grote tuin vast was courgette ( ronde) , groene pattison en spaghettipompoen uitgeplant. En een acorn pompoen. Had er 4 gezaaid, maar 1 opgekomen.  Ook paprikas op de grote tuin gezet. 
gelegd of gezaaid,  mix spercibonen..in drie kleurtjes, bruine bonen, beetje aardbei spinazie en wat bietjes en cosmea. 

Moe maar voldaan....happy Jo! 

Geplaatst:

Nog wat Agastache foeniculum uitgeplant op het bloemen bed en sla en amsoi op het kool bed, de boerenkool komt pas eind juni. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vooral kruiden. Agastache foeniculum en rugosa, Artemisia genipi en scoparia (nieuw voor mij), anijs (kalkminnend), kleine pimpernel, hyssop, mitsuba gewoon en paars (paars wil maar niet, ik sla nu de stratificatie over).

Ook veel bodembedekkers. 

Tijdje geleden waterkers gezaaid, perfect voor het weer dat we nu hebben (nat, koel, bewolkt), die heeft een goede opkomst. 

Geplaatst:

Vandaag rustig aan weer wat buiten uitgeplant. Alvast twee courgettes, nieuwe rij doperwtjes, snijbiet, palmkool, kamille en de eerste twee knolvenkels  van de teeltwedstrijd. 

In de kas wat basilicum uitgeplant. 

Geplaatst:
19 minuten geleden, acpronk zei:

en pootuien geplant (zag wel net pas dat ik een beetje aan de late kant ben, maar kan ze alsnog als stengelui oogsten).

Dat worden vast prima uien.

Ik heb hier iemand wel eens in het begin van de zomer pootuitjes zien zetten en die had een betere oogst in de herfst als de vroege poters.

Dat was wel jaar met een droog voorjaar.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...