Mellie Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Ik had naaktpompoen godiva yellow courgette en courgette albarello geplant. Ik dacht dat dat het laatste was, maar zag dat ik binnen nog 3 planten heb staan. Die heb ik nu maar buiten gezet en ga er in elk geval 1 naar school brengen. Gezien de slakkenvraat wil ik er toch nog 1 achter de hand houden… Quote
Annem@rie Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Ik heb vandaag weer wat venkel voor de wedstrijd gezaaid en een traytje Sungold zonnebloemen. De vorige iets te vroeg in de tuin gezet waardoor de slakken er goed van hebben geprofiteerd. Tijd om naar binnen te gaan, de muggen komen eraan! Quote
mdubbelm Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Raddichio en snijbiet voorgezaaid in tray. Quote
mdubbelm Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 51 minutes ago, Mellie said: naaktpompoen Ik dacht lees ik dat nou goed? *Googelt* 2 Quote
marjoleinvdh Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Bedoel je niet naaktzadige pompoen? 😄 Hier de solor pompoen net opnieuw voorgezaaid.. die slijmerige vandalen eten ze op zodra ze hun kopje laten zien 😔 en nu vanmorgen zie ik dat ze ook mijn hokaido te grazen hebben genomen.. en daar had ik nog maar 1 zaadje van.. geen hokaido dit jaar Quote
Mellie Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Bedoel je niet naaktzadige pompoen? Ahahahha ik heb daar gewoon overheen gelezen. Had dat in mijn hoofd gewoon goed getypt Ik heb een pepermunt gevraagd aan een vriendin aan wie ik pepermunt had gegeven. Had zij kennelijk ook, maar haar blaadjes waren 4 x zo groot als de mijne. Of ik dan een stekje van haar mocht kon gelukkig. Die staat nu blij in een pot. Belachelijk grote bladeren. Het was haar nog niet opgevallen. Verder een yacon en 2 x aardappel. Die had ik al geplant, maar zaten in potgrondzakken. Ik heb nu 3 potgrondzakken omgewisseld voor big shoppers. Daar kon toch wel fiks wat meer potgrond bij. Nu hoop ik natuurlijk op kilo’s oogst want met al die ruimte voor kleine baby aardappels moet het volgens mij wel goed komen. Hoop ik 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 10 juni 2021 Auteur Geplaatst: 10 juni 2021 De eerste 7 tomatenplanten buiten uitgeplant. Een rij andijvie gezaaid en Twee rijen witlof. Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Nog wat sperziebonen en bieten geplant Quote
Mellie Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Peper extreme anger… ben heel erg benieuwd naar deze engerd! Hoe pittig zou die zijn? Ook een zakje sla zaad wat ik op de grond vond in een hoekje. Dacht een leeg zakje te hebben. Bleek gemengde sla. Hopppaaaa. Ook erbij. Je kunt nooit te veel sla hebben. Quote
Flup Geplaatst: 10 juni 2021 Geplaatst: 10 juni 2021 Aangezien de bonen beginnen te kiemen en ik de komende tijd heel weinig moestuintijd heb, heb ik die vandaag maar in de tuin gezet. Had 3 grote bakken voorgezaaid, maar meer dan de helft van de bonen is verdwenen. 's Nachts stonden de bakken binnen en overdag buiten, maar blijkbaar zijn overdag ook de vogels / muizen actief. Jammer! Gelukkig heb ik nog een zakje van die soort (Reade Krobbe), dus ik zaai nog wel wat ter plekke en hoop dat die wel beter opkomen. Hier laat ik elk jaar de stengelsla in de bloei voor de zadenwinning. En aangezien je nooit alle zaden kunt winnen, heb ik ook veel sla in de tuin. Wat Mellie al zegt, dat is altijd handig. Quote
Annem@rie Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Weer wat venkel voor de teeltwedstrijd. Ook nog wat extra basilicum en koriander want daar kan je nooit genoeg van hebben. Ik wil voor het eerst snijbiet zaaien maar heb geen idee hoeveel planten je nodig hebt. Kan iemand mij advies geven? Laten we zeggen voor een 4 persoons gezin, en dan 1 keer per week een maaltijd met een flinke hoeveelheid. Dus niet een paar blaadjes af en toe een keertje. Ik vind dat zo moeilijk in te schatten hoeveel een plant produceert. Quote
Patrijs Geplaatst: 17 juni 2021 Auteur Geplaatst: 17 juni 2021 Twee komkommers en 15 kleine ananaskersplantjes hopelijk gered van een slakken aanval in de kas door ze in de tuin te planten. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 @Annem@rie het ligt er een beetje aan hoe groot je het blad oogst, maar snijbiet blijft natuurlijk komen. Wellicht helpt deze tabel moestuinweetjes.com je verder. Zij noemen 8 planten, dat lijkt me eigenlijk wat weinig voor een wekelijkse oogst. Ik zou denk ik voor 16 planten gaan, maar ik oogst jong. 1 Quote
RobO Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 turkse spinazie, want regen verwacht yes het regent hier nu lekker door Quote
Annem@rie Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 @mdubbelm bedankt! Dat is een handig overzicht. Het is altijd uitzoeken hoeveel je van iets nodig hebt als je iets nieuws gaat telen, zeker omdat ik deze info maar moeilijk kan vinden. Quote
permanatuurtuin Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Op 5-6-2021 om 17:57, donaldk zei: Ik heb mooie grote opstaande soorten gezien in een blog hier op het forum. Bij blog kun je blijkbar niet citeren in de reacties, dus krijgt auteur geen melding. En hij zal vast niet vaak meer kijken in topic van twee jaar geleden. Die Okite: Deaflora. Ze zijn wel duur en de kwaliteit is matig. Quote
donaldk Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Die deaflora.de had ik ook gevonden zoals je ziet aan het plaatje (url). Je hebt zelf wel zaad weten te oogsten, of moet je ieder jaar opnieuw zaden uit Duitsland laten komen @permanatuurtuin? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Jeanne heijmans Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 De boerenkool vandaag in de volle grond gezet. Quote
Vik Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Wat broccoli opnieuw gezaaid omdat er een deel was af gegeten. Misschien wat laat, maar we kunnen maar proberen. Quote
fre3ke Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 (aangepast) Stamslabonen, dubbele witte zonder draad. Die zakjes kosten in Kleef 70 cent in de supermarkt, ik had een paar soorten gekocht als back-up. De suikermais heeft het laten afweten, dus ze komen op die plek. 20 juni 2021 aangepast door fre3ke Quote
Patrijs Geplaatst: 21 juni 2021 Auteur Geplaatst: 21 juni 2021 De tweede lichting pronkbonen gelegd, dit keer zonder voor te weken. Wat ijsbergslaplantjes gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Witlof plantjes geplant. Raapstelen gezaaid. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 24 juni 2021 Auteur Geplaatst: 24 juni 2021 (aangepast) wat leuk, heb je de witlof voorgezaaid? Normaal wordt aangeraden om ter plekke te zaaien en te dunnen. Verplanten gaat wel is mijn ervaring maar levert wel zeer vertakte wortels en geen pennen. Ook de raapsteeltjes ken ik niet als zomergroente, wel i het vroege voorjaar of als najaarsteelt. Ben benieuwd hoe dat gaat, geef eens een update! Hier zomerpostelein gezaaid op de zeer natte grond, met de oplopende temperatuur moet dat wel lukken. Ook wat muismeloentjes en paprika/pepers gezet in de lage kas, ik denk niet dat het nog wat op gaat leveren. 24 juni 2021 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.