Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Patrijs
 Share

Recommended Posts

Voorgekiemde Rosa 2, korte, rode Rettich gezaaid. Ik had een paar theelepeltjes eigen oogst zaad in een bakje water te kiemen gelegd op 13 na allemaal ontsproten. Kon gisteren met het onweer en later het donker niet naar buiten, dus nu liet van enkelen al het zaadhoesje los.

Spinazie zaai ik in de volle grond, al kan de kas natuurlijk ook. Al moet je dan meer water geven en daarvoor ben ik te lui. Zaai ik nu niet meer, afgelopen nacht was het 0 graden, dus het seizoen is voor mij wel voorbij. Zal deze maand alleen de knoflook poten en het aardbeienveld verplaatsen nog. Dat laatste is wel wat laat, maar ik heb gewoon een chronisch tijdgebrek, dus eerder ging niet.

• Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 2 weeks later...

Sint jansui gepoot. Beetje laat, maar dat had ik gisteren pas gelezen. Volgend jaar hopelijk eind september, want ik wil wel grote bollen oogsten en niet half klein en half middelmatig zoals dit jaar. Zie Sint jansui draadje.
Ze zijn in ieder geval wel lekker wakker, 2 dagen geleden de kluiten een beetje nat laten worden door de regen, gisteren de bollen uit elkaar getrokken en in een plastic zak gedaan, vandaag hadden sommige bollen al wortels van een cm!

Per ongeluk een tijdje geleden oerprei in een pot geplant..dwz ik had bolletjes die niet door de selectie kwamen op een pot met uitgebloeide bloemen gelegd..bleek zojuist dat ze allemaal wortels hebben de pot in. Toch maar even een eigen potje geven dan, mooi voor de weggeef.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Vandaag de laatste zaden voor dit jaar gezaaid 15groene calabrese broccoli . Dit als test weeuwenteelt  zou een van de beste soorten hier voor zijn.

Eind vorige week ook bloemkool mechelse vroege bloemkool .

Deze normaal rond 1 maart nog enkele zaaien om dan te zien wat het best bevalt en verschil in oogst tijdstip .

• Like 1