Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag de bloemetjes buiten gezet.

En nog wat andere plantjes natuurlijk om te zonnebaden en een beetje af te harden. Het begint een beetje op een plantjesmarkt te lijken. 

Afharden.thumb.JPG.ab431eaac202139b9ad405b607141f0d.JPG

• Like 11

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Inderdaad @frans, prachtig gezicht, maar ook waar laat je de hele handel.

Tenminste bij mij is dat zo. Kas en logeerkamer staan hartstikke vol.

Gelukkig volgende week beter weer, zodat e.e.a. het veld op kan.

Geplaatst:

Mooi gezicht, Frans.

Naar aanleiding van jouw foto ook maar alles buitengezet.

Alles uit mijn kasje wat ik daar sinds de herfst in gesleept heb incl. accu, LPG tank en nog een propaantank.

Daarna heb ik er nieuwe vloerbedekking ingelegd.

Hoogpolige paardenpoeptapijt.

Omdat de plantjes weer terug moesten vanwege de verwachte kou het tapijtje onder gespit en alles teruggesleept.

Verder nog afval weggebracht naar de werf en daarna thee gezet voor de buuf.

Die niet laten gaan zonder een zak groen.

• Like 1
Geplaatst:

water gegeven, laatste helleboruszaailingen verplant,

stuk els bij de buur proberen af te zagen,

zaag liep vast, ik denk dr de sapstroom als op gang was

laatste rest wanhoop opgeruimd, dit keer niet ingegraven maar in twee hoge compostbakken omgekeerd gelegd

veel aarde maar dat klinkt lekker in , dan  afgedekt en "vergaat u maar"

Geplaatst:

Van de wanhoop nabij tot hoopvollegrond zeg maar.

Moestuin: alleen wat geschoffeld in mijn tuinbedden en wat in de houtsnipperpaden langs de moestuinen.

Huistuin: twee klimmers geplant langs de schuttingen l en r.

Tweedelig sculptuur dat steeds los woei, verzwaard met tin gieten, maar nu beweegt het bijna niet meer. Nadenken over volgende stap.

20210407_173256.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Niet veel, alleen mijn karretje opgehaald en weer terug gezet.

Hulp gehad met terugzetten van een pittige oma, ze vond de kar wel zwaar, maar niet gezegd dat er een motorblok in lag. 🤫

Haar in natura betaald voor de moeite met wat verse groene blaadjes.

Nog even gekeken bij de aardappels onder glas, ik had gisteren de ruiten nog verder opengelegd.

Gisterenavond vroor het al hier, maar het zag er gelukkig nog goed uit. 

aangepast door Patrijs
  • Like 1
Geplaatst:

Kippenhok ingespoten, vervolgens schoongespoten. Ren schoongemaakt.
Laatste 20 min van mijn beschikbare tijd tegels schoongespoten.

Kas water gegeven. Heel productief ochtendje zo. Nu wachten op de broedeieren.

Geplaatst:

oppasdagje met kleinzoon van 7 mnd, dus alleen thuis wat voorgezaaid

en kramp in de gekruiste vingers gekregen want de pruimen staan flink in bloei

• Like 1
Geplaatst:

Erwten uitgeplant en water gegeven.

Kippenhok ingesmeerd met diatomeeënaarde. Rotkat had er tegen aan lopen sproeien. Wat een stank zeg. Ik snap dan direct weer waarom ik zo’n hekel aan die beesten heb. Bah. Zo smerig. Met azijn getracht de geur weg te krijgen.

Morgen de verhuizing van de broedse kip naar het oude hok. Zooooo spannend!

Geplaatst:

De bigbag is leeg, de twee kuub compost ligt over de tuin verspreid. Was een heerlijke klus, al heb ik nu wel wat spierpijn hier en daar. 

Verder wat plantjes uitgeplant: spruiten, peterselie-erwt en bietjes. 

Plantjes verpot, tomaat en paprika.

Sla gezaaid. 

• Like 1
Geplaatst:

Eigenlijk in huis, maar ten behoeve van de tuin. Mag dat ook van de forumpolitie? 😇

Het grote plantenschuifspel is begonnen. De peperplanten zijn te groot om af te dekken, dus moeten de deksels van de bakken af. Maar de 4-voetige dictator hier in huis kauwt op de peperplanten, dus moeten deze buiten haar bereik blijven. ‘s Nachts gaan ze in de logeerkamer, dan kan daar de deur dicht. Overdag gaan ze in onze slaapkamer met de deur dicht, want daar is het lichter en zonniger.

Het wordt tijd dat het wat warmer wordt, dan kan ik ze gaan afharden op het balkon. De tomaten staan wel rustig in de woonkamer, daar blijft ze van af.

A4B38C41-6707-4790-9549-F3D14B28487A.jpeg

5D4D8737-42A0-4990-9440-AAB3209D6BBD.jpeg

• Like 4
Geplaatst:

Eindelijk de allerlaatste berg takken van de Acer door de takkenhakker gejast..met dank aan @Frans nog maar eens voor de geweldige takkenhakker. Nu liggen de bedden er mooi bij, ik hoef ze niet te wieden en de paden vol met snippers, een redelijk onderhoudsvriendelijke tuin, jammer toch dat ik wel moet bukken🧎🏻‍♀️
in ieder geval loopt het heerlijk die vers gesnipperde paden, met dus acersnippers die grappig genoeg naar de kermis ruiken( popcorn of zoiets?)

916EC12D-F3A7-4380-87D5-5060A1193C2E.thumb.jpeg.353ce04841a6c65ff6331c628787f507.jpeg

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ot: heerlijk, de vogels beginnen hier net te zingen

meer turkse (valt toch niet in de negerzoen categorie?) spinazie uitgeplant

idem vergeten uien

koolrabi, de eerste klant in het kolenhok

thijm uitgestoken en weggegeven

vriend heermoes geschoffeld/uitgetrokken/platgetrapt/toegesproken ("waarom doe je dat nou? luchtig grondje, lavameel, ruim bemest, is niks voor jou toch? ")

• Like 2
Geplaatst:

Begonnen met spul verplaatsen van dichtgegroeid huis en kas naar de tuin.

Geplant:  2 kleuren ranonkels, 2 soorten ui (zelf gezaaid), erwt (Eminent) en 3 kleuren siererwt.

Uit de algemene composthoop takken gehaald om tussen de peulen en erwten te zetten.

Stro op aardappelveldje gelegd, en op looppaadje tussen de peulen rekken.

Lekker weer, maar na 13 uur werd het weer fris.

Geplaatst:

Meerdere (vaste)planten uit de moestuin gehaald die geen of weinig productie leveren. Ik heb ze in het bosje naast de moestuin gepoot. Het stuk waar ze stonden had al een tijd weinig aandacht gekregen en de grond is er nog erg zanderig. Ik heb dus ook meteen een boel kruiwagens compost geschept en dat daar neer gegooid en verdeeld. Ziet er weer prachtig uit, ik ga er zoete aardappels poten zodra het 's nachts minder koud is. 

Geplaatst:

Het gaas van de buitenzaaisels gehaald, het staat boven, maar door de kou zit er nog amper groei in.

Gelijk wat klein onkruid er uit gehaald.

Geoogst en groenten geruild.

Geplant en weer een deel van de oude aardbeien schoon gemaakt.

Geplaatst:

Wat Taitsoi en sla ‘Wonder der 4 jaargetijden’ uitgeplant.  En weer een stuk van wand 3 van het tuinhuis geschuurd.

De stekken die ik vorig jaar van de mooie lavendel op vakantie in de Champagne nam, zijn goed aangeslagen en kregen een groter potje met wat extra kalk bij de grond. 

6FE51D19-2033-40F7-AF32-A44CBC8FF721.jpeg

13169CCD-1B5B-4A52-8A7A-7FBD2FB933CE.jpeg

Geplaatst:

Gras uitgestoken voor in het kippenhok. Kip verhuisd.
De patio schoongemaakt, want overal metershoog isolatiestof en zaagsel. Daar kon ik mijn fris gewassen was echt niet tussen ophangen.

Heel veel schoonmaakwerk. Gelijk groots en meeslepend aangepakt. En toen een stank.... aaaaggghhh, die rotkat heeft me toch lopen sproeien naast/achter de barbecue. Ik krijg er weer rillingen van, zo smerig stonk het er.
Ik blijf bezig met schoonmaken zo.

Heb 2 zakken vol met troep opgeruimd. Heb een vakkenbak, een soort mini makkelijke moestuin, eindelijk weggegooid. De mierikswortel die erin zat, ergens anders neergegooid. Echt planten kun je het niet noemen. De doodgevroren rozemarijn -meer dan 10 jaar oud hè?!- afgeknipt en weggegooid. Ook de doodgevroren Vietnamese koriander weggegooid -sorry@spitskool, hij heeft na 3 jaar de afgelopen winterse kou niet overleefd-

c93eb7401004dc6e505571cc567eef2e.jpg

Zo zonde als zulke oude planten het loodje leggen. Veel vorstschade ook bij mijn theeplant, maar die doet het nog. De webii gooi ik morgen weg. Die ben ik vergeten.

Nadat de was was opgehangen, heb ik lekker in het zonnetje gezeten met een lekker glaasje ijskoud water met Cubaanse munt. Heerlijk even zen.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...