Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021


Patrijs

Aanbevolen berichten

Twee tomaten in de kas geplant en geconstateerd dat de pepers in de kas van die rottige kleine bruine luisjes op de topjes hebben. Dus toch maar buiten in de schaduw de pepers behandeld met spruzit. Bah vies vind ik dat. Getwijfeld of ik de pepers terug zou zetten in de kas, ik weet niet wat het spruzit doet voor de hagedisjes die in de kas wonen. Uiteindelijk een hoge plank laten zakken en daar de pepers op gezet.

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ramen voor de tweede keer van de aardappels gehaald, ik had ze er niet voor niets weer opgelegd.

Er is hier toch nog een goede nachtvorst geweest, nu alleen schade aan de aardbeibloesem.

 

Een stukje gemest en gespit om de frambozen in te perken.

Alle oude salieplanten gerooid en deels uitgedeeld.

 

Ook weer een paar ramen van de platte bak gehaald en alvast gegoten in afwachting van een buitje.

De radijzen van vorig jaar deels opgeruimd.

 

En weer een aantal nieuwe tuinders  kennis laten maken met voor hun onbekende groenten.

Eens kijken of we met zijn allen mijn bak leeg kunnen eten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst heel lang niets en om 14 u kriebelde het te erg en toen de tuin in.

De man op pad geweest om een nieuwe hydrofoorpomp te kopen -note to self: niet vergeten uit de sloot te halen als het vriest....-

Planten verpot, danwel ‘uitgepot’. Ik ben 13 potten armer, Jeej! De inhoud ervan kon ofwel weg, was weg of kon in de tuin. Bessenstruik verplant naar de tuin, akelei verplant naar de tuin, munt verplant langs de oprit. Rest weg.
2 mispels verpot naar grotere pot. 1 waterkers bij de andere waterkers gedaan. Weer een pot leeg. Hoppaaaaa. Schoot lekker op zo!
Zo blij met al die ruimte.

1 roos verpot. Zelf gekweekt, had al mooie wortels. Die gaat naar Turkije met mijn ouders. Ook gele frambozen en bessen uitgestoken die via Brabant in de Turkse tuin gaan eindigen.
De lage bak staat nu op een oude halve pallet die wat aardiger eruit ziet. De inhoud van de lage bak opgeschoond.
Alle boonachtigen incl de doperwten van de dochter zitten in een grote pot ipv kweekbakje of in het geval van de zoon: zakje met watten... er wordt wat afgekweekt bij onze school..!

Met de werkende hydrofoorpomp de tuinslang bediend en alles rijkelijk lang water gegeven. Zen klus. Dol op water geven. Patio en buitenkeuken schoongespoten. Morgen nog een x en dan vegen en dan mag de buitenkeuken ook weer in gebruik worden genomen. Nu ben ik weer eens moe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel stuk border onkruid vrij gemaakt zodat zaterdag de nieuwe planten er in kunnen. 

 

En.. de tomaten en paprika in potjes in de kas gezet. Met uitplanten wacht ik nog even op de weervoorspellingen, maar blijft toch spannend zo'n eerste nacht buiten huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een netbouwwerk over de kleine koolplantjes gespannen onder toeziend oog van mijn gezellige buurman. Blijkbaar was ik erg aan het stuntelen. Wat niet meer onder het net paste, voor nu maar even onder oude, bodemloze emmers gezet in de hoop de duiven een maaltje te onthouden. Veel klein grut uitgeplant, wat geschoffeld en weer veel gekletst. Nooit geweten dat tuinieren voor 40% uit kletsen bestaat, maar het bevalt me wel. ;)

  • Like 1

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2021 om 09:54, Jorieke123 zei:

Ik laat ze altijd in de grond en ze waren nog allemaal intact.

Ja! Hier ook! Of nou ja... ik heb ze niet opgegraven, maar de grootste en de mooiste komt al boven de grond!

Ik had voor de zekerheid alvast nieuwe knollen gekocht, dus dat wordt een kleurig, fleurig jaar. Heerlijk.

Verder koolrabi geplant, mest gestrooid en zonnebloemen gezaaid. En paardenbloemen gestoken.

Maar het was wel koud 🤥

 

2021-04-29_dahlia2.thumb.jpg.9454b6034bfa79225718b7fc361278ed.jpg

  • Like 2

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fris weertje, maar toen ik eenmaal bezig was, voelde het wel lekker. Peultjes zaten erg krap met z'n allen in hun potjes, dus vanmiddag even uitgeplant. Meteen stokken ertussen gezet en daar draden aan gespannen, dan kunnen ze zich straks lekker vasthouden. 

 

Verder beetje gerommeld, tuinbonen wat meer steun gegeven, nieuwe anemoontjes en ander kruipspul in de bloementuin uitgeplant. En toen ging het weer regenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft het ook flink geregend! Na lange werkdag nog even in de kas kijken hoe het ging met alle plantjes, niet helemaal blij van weg gekomen..  vraatschade aan de spinazie en het leek of een net opgekomen  courgette ook door "iets " onder handen genomen was, maar wat dat "iets" is? Echt geen idee en geen sporen te vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen drup. Verschillende slaatjes weer gepoot en ook de rode zitting, een boel potjes vol met Agastache, enkele zonnebloemen. Veel gieteren want meerdere stekken en plantjes voor het a.s. Voedselbos van het dorp staan hier geparkeerd. Genieten van de prachtige kersenbloesem. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tomaten overgepot danwel potgrond erbij gedaan. De geknakte tomaten heb ik getracht te redden door ze diep te verplanten en flink wat aarde op te drukken. Als ze het niet redden, kom ik er ook overheen, want had maar 26 soorten...
Desalniettemin heb ik toch nog 3 soorten bijgezaaid. Nog nooit zo laat, maar ik zeg maar tegen mezelf dat het voor mei is

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moestuin gaat verhuizen en het nieuwe stuk tuin is in aanbouw, dus daar vooral onkruid verwijderen... haagwinde... 

Verder ontdekt dat de kerselaar (denken we) in't midden van de moestuin nogal veel wortels maakt, dus twijfel ik nu of we daar ooit wel iets  gaan kunnen kweken :(

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste borders aangeplant in de (sier)achtertuin..  bekaf! O.a. 80 st hortensia strong  annabelle, veel heesters, paar bomen (o.a. sierappel, acer) en nog heel veel ander moois. 

 

Nu nog even in de agenda's kijken wanneer we het volgende deel willen laten uitleveren om te planten. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Vastone said:

80 st hortensia strong  annabelle

Jouw tuin is duidelijk *ietsje* groter dan de mijne... hahaha!

 

Hier lekker tuindagje gehad, het was gelukkig weer warmer en droog en soms zonnig. Water geven hoefde nu eens niet. Dus de eerste tomaten uitgeplant in de kas en touwen aangebonden. Verder wat zaailingen opgepot en smeerwortelgier gemaakt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien dat de dille goed is opgekomen. 
Wortel, witlof en pastinaak ingezaaid. Een beetje vroeg voor de witlof en pastinaak maar die zijn door de droogte vorig jaar niet gelukt. Nu de grond wat vochtiger is en er wat bewolking en regen wordt voorspeld voor komende week hoop ik dat ik een handje wordt geholpen.

Verder veel plantjes een groter huisje  gegeven en toegegeven aan mijn ongeduld door wat (nog?) niet opgekomen courgette, komkommer en pompoen bij te zaaien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...