Jane Doe Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 Niks in de tuin kunnen doen, maar wel voor de tuin na ja het project gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 Veel geoogst, op die plekken gelijk wat compost verspreid en deels gespit. Met een kruiwagen verse mest de geslonken berg mest in het compostvak aangevuld. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Gisteren de ontdooide sla geoogst om er vandaag achter te komen dat ik te weinig heb. Alles is krokant buiten net even een sprintje naar de tuin. Kippen wel blij. Die dachten dat er wat te snaaien viel. Niet dus. Baal wel lichtelijk, maar het is niet anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 25, 2021 Author Share Posted December 25, 2021 Hier viel het ook tegen. Er werd natte sneeuw voorspeld maar vanmorgen was alles stijf bevroren. Het is maar net onder nul maar er is een snijdend koude wind. De planten stonden er nog minder bij als van de week door de koude uitdrogende wind. De ramen van de lage kas weer teruggelegd. verse bevroren rucola geoogst en die in een bak water in de schuur gelegd om weer wat op te peppen. Nog een kruiwagen mest gereden maar daar werd ik helaas niet warm van. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 26, 2021 Author Share Posted December 26, 2021 Het was niet zo koud geweest als eerder deze week, min vier tegen min zes. Maar alles volde wel veel kouder aan, en ook de vorst zit dieper. De andijvie ie nog goed stond is nu ook bevroren. Omdat ik verder niets kon doen en gisteren iets te veel calorieën binnen heb gekregen toch maar wat kruiwagens dampende mest op mijn tuin gereden. Tussendoor in de luwte in de zon gezeten. Aan het eind van de middag ging het omslaan, de wind ging liggen en er komen nu wolken vanaf het zuidwesten die warme lucht zullen meebrengen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted December 26, 2021 Share Posted December 26, 2021 De kippen water gegeven en wat bevroren groen geplukt voor ze. Ze aten er wel van wat ik dan toch verrassend vond. Verder op een fikse wandeling na, niets buiten gedaan. Het is echt flink koud. Op het water ligt 4 cm ijs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Ik heb woensdag voor het laatst op de tuin gekeken. Er lag wel wat ijs in de regentonnen, maar het viel mee. ook op de gieter in de kas lag een laagje ijs. De potjes met planten die daar stonden, waren keihard van de vorst…. in het tuinhuis was het 0,5 graden geweest, dus geen vorst. In al mijn enthousiasme heb ik toen de slaapzak van de dahlias afgehaald. Zaterdag was het veel kouder dan ik dacht, huuuh die oostenwind, niet normaal. Vandaag maar weer eens kijken hoe de boel erbij staat en het compostemmertje uit de keuken legen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Net even geweest, de schade qua vorst lijkt mee te vallen. In het huisje had het niet gevroren, ik denk dat de koude oostenwind genoeg werd tegengehouden door struiken. In de regentonnen lag wel weer wat ijs, maar dat was al aan het smelten. Het lijkt erop dat ik de komende 2 weken wel weer even kan ontspannen qua vorst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 27, 2021 Author Share Posted December 27, 2021 Begonnen met snoeien, deels de druiven, bessen en bomen gedaan. Veel meer kon je hier ook niet doen. Een emmer afleggers en stekken aan een andere tuinder gegeven die graag nieuwe bessenstruiken wilde. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Geveegd en het bladafval in de compostbak gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 28, 2021 Author Share Posted December 28, 2021 Gesnoeid in de motregen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 29, 2021 Share Posted December 29, 2021 Geveegd en wat opgeruimd, plaats maken in de kas. Moet nodig zaden uitzoeken 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted December 30, 2021 Share Posted December 30, 2021 Vandaag de loganberry uitgegraven voor de nicht van mijn vrouw. Heb er nog 1 in de huistuin staan. Vruchten worden pas een beetje lekker als ze echt heel rijp zijn.Ook nog 3 kruiwagens compost van de gezamenlijke composthoop naar mijn tuintje overgebracht. De teller zal ondertussen alweer op 25-30 staan. En toen was het tijd voor de lunch. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 1, 2022 Share Posted January 1, 2022 Zie hier het nieuwe topic: Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts