RobO Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 kleinkid vermaakt. mocht boontjes plukken, 3 jaar oud dus vroeg genoeg begonnen Quote
Trea Geplaatst: 18 september 2021 Geplaatst: 18 september 2021 De hele week elke avond slakken gevangen in het donker. Ik ben er achter gekomen dat de slakken graag , nadat de zon onder is gegaan, op weg gaan naar de restjes kippenvoer in de voerbakken van de kippen. Kippenkorrels zijn een geweldig lokmiddel als je slakken wil vangen. Ik begon vorige week met 20 slakken op een avond en gister had ik er nog maar 2. Quote
Trea Geplaatst: 18 september 2021 Geplaatst: 18 september 2021 De oogst afgelopen week: druiven, appels, 1 courgette, 2 komkommers, tijm, oregano, dille, munt en snijbiet. Veel groenten groeien er dit jaar niet in mijn moestuintje en verhoogde bak. Mede door de loslopende kippen in de tuin. Maar omdat we dit jaar vrijwel alle weekenden ijverig bezig zijn in het klushuis van onze dochter. Quote
fre3ke Geplaatst: 18 september 2021 Geplaatst: 18 september 2021 Rupsen doodgeknepen op de kruisbes. Van die kleine groene, ze hebben al 90% van het blad opgegeten. Ik controleer nu iedere dag, het is veel werk. Gelukkig zijn ze er dit jaar pas na de oogst. Pompoenen weer uit de kelder in de zon gelegd. Zoals verwacht gingen de stelen schimmelen. Straks onkruid weghalen. En misschien mijn nieuwe compostbak opbouwen. Ik heb legerranden gekocht bij een pallethandelaar, ze lijken me erg functioneel. Quote
Arja Geplaatst: 18 september 2021 Geplaatst: 18 september 2021 Het was look-dag, want, Oerprei bolletjes gepoot, kraailook en berglook en look-zonder-look gezaaid, een paar knoflookplantjes die ik uit zaad had gekweekt uitgeplant en wat vergeten preitjes die ik in een potje vond ook maar uitgeplant want je weet maar nooit. Verder in de bloementuin wat planten verplaatst die zich niet aan de afspraken houden. Foei. Quote
mdubbelm Geplaatst: 18 september 2021 Geplaatst: 18 september 2021 Wand 3 van het tuinhuis voor de 2e keer geverfd, gras gemaaid en kanten getrimd, voorbereidingen getroffen om grond in de kas op te kunnen hogen door planken tussen pad en bedden te plaatsen, vogels gekeken. Quote
RobO Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 samen met kleinzoon tuinonderhoud gedaan = 5 minuten gewied, 4 minuten boontjes geplukt, 3 minuutjes water gegeven spanningsboogje van niks 😝 1 Quote
Mellie Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 Haha lekker bezig geweest robo! Ik heb aardbeien en frambozen geplukt Quote
Amrutten Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 Het begin is er. Na alle opruim, reorganisatie, hak en breekwerk op mijn nieuwe tuin, vandaag het eerste voedsel geplant voor volgend seizoen. Aardbeien en knoflook gezet. Verder alle takken en takjes waar ik voortdurend tegenaan liep of voor moest bukken rigoureus weggehaald. Groeit allemaal wel weer op de een of andere manier terug. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 Ik heb de patio en buitenkeuken schoongespoten. Alle bladeren opgeveegd en vogelpoep. De druiven zijn zó populair dat er overal blauwe flatsen liggen.Ook de kas water gegeven. Verhip, had de yacon ook best een slok kunnen geven. Helaas. Bedenk ik nu. de tuinslang ook nog een dik kwartier laten lopen in een muizenhol. Deed me goed vlak daarna een paar kraaloogjes voorbij te zien schieten. Ik gun ze allemaal een verdrinkingsdood… Aardbeien zaten vol met pissebedden vieze beesten. Heb de helft gegooid bij de kippen. Andere helft afgestaan aan de kinderen. Pepers en paprika’s geplukt. Weer slakken gevonden. Ze blijven maar in de kas komen. Had van de week nog slakkenkorrels gestrooid, maar ze blijven komen. Gênant slakkenverhaal: de gevonden slakken knikker ik altijd in de sloot en elke x denk ik, straks raak je nog iemand. (Een populaire vaarroute)Maar ik heb nog nooit iemand geraakt.Ik gooi wederom een slak in het water en in plaats van plons hoor ik schluupppp. Dat was een flasch, vol in het gezicht van een man die voorbij voer. Een dikke vette slijmerige naaktslak was het, zon vieze bruine. Echt zoooo verschrikkelijk smerig. Ik heb wel een miljoen x sorry gezegd…. Echt heel naar. Hij vond het gelukkig minder erg dan ik. Iewwww. Vol in je gezicht een slak 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 Dat is toch goed tegen rimpels, van die slakkensmurrie hier vandaag de knofloken uitgeplant en de eerste lading tulpen. Verder nog een stukje rond de artisjokken gewied. Quote
acpronk Geplaatst: 20 september 2021 Geplaatst: 20 september 2021 Vandaag weer (voorlopig) de laatste 13 oculaties van mijn rozen op de wilde onderstam gedaan, totaal aantal oculaties en oogenten komt nu uit tegen de 30 sinds afgelopen vrijdag. Hopelijk zijn een aantal gelukt, is de eerste keer. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 20 september 2021 Geplaatst: 20 september 2021 Ja hoor, dat doe je dus óók al! Nou, ik duim voor je hoor! Quote
acpronk Geplaatst: 20 september 2021 Geplaatst: 20 september 2021 Jij ook?Je moet jezelf uitdagen en nieuwe dingen doen, wil je je geest jong houden.En buiten zijn en met de natuur bezig zijn is ook nog eens rustgevend en ontspannend en gezond. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 21 september 2021 Geplaatst: 21 september 2021 Nee ik niet hoor. Lijkt me erg ingewikkeld. Ik probeer wel af en toe te stekken met wisselend succes. Maar vind de diversiteit zo leuk bij je! 1 Quote
RobO Geplaatst: 21 september 2021 Geplaatst: 21 september 2021 (aangepast) Op 19-9-2021 om 21:37, mdubbelm zei: Dat is toch goed tegen rimpels, van die slakkensmurrie hier vandaag de knofloken uitgeplant en de eerste lading tulpen. Verder nog een stukje rond de artisjokken gewied. https://giphy.com/embed/YOT5J1vwwSoCCAEOE0 ieuwg! 21 september 2021 aangepast door RobO Quote
acpronk Geplaatst: 21 september 2021 Geplaatst: 21 september 2021 @mellie dat dacht ik ook, maar als je het trucje kent dan valt het wel mee. Gebruik vers 'hout' van max enkele maanden, van begin van het jaar is al te oud. Dan kun je nog goed de bast van het hout scheiden.Maar het is natuurlijk afwachten of ze aanslaan of niet. Ik heb niks ontsmet ofzo, en paar weken later dan optimaal gedaan. Vandaag alleen wat geoogst en de aardbeien in de bakken water gegeven. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mdubbelm Geplaatst: 21 september 2021 Geplaatst: 21 september 2021 Ik heb het niet verzonnen, @RobO… Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 september 2021 Geplaatst: 22 september 2021 Weer onkruid gewied,dat blijft ook maar groeien.wat aardbeien geplukt.en weer slakken gevangen,tussen de aardbei planten.compost bak omgezet Quote
Mellie Geplaatst: 23 september 2021 Geplaatst: 23 september 2021 Belachelijk veel frambozen geplukt -zelfs kunnen weggeven!- water gegeven en het terras geveegd. Overal liggen druiven, druivenpoep en bladeren. Moet ze eigenlijk gewoon weghalen, zoveel overlast dat het bezorgd… Quote
fre3ke Geplaatst: 23 september 2021 Geplaatst: 23 september 2021 Ik heb hout gehakselt. Ik had mezelf helemaal ingepakt, want de spaanders vliegen je om de oren. Dikke leren motorhandschoenen aan. Maar toch een verstuikte duim eraan overgehouden, door de terugslag van een houtje. Quote
Mellie Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 Op 2 tomaten na, alle planten uit de kas getrokken. Veel water gegeven. Pepers en paprika’s geoogst, en wat druiven geplukt. 4 tomaatjes nog. Gedeelte van de oogst weggegeven aan iemand die toevallig langs kwam en van de druiven ook wat aan de kippen gegeven. Die zijn er als de kippen bij als ze druiven zien Quote
mdubbelm Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 We hadden een egeltje in de tuin ❤️ - wat gedroogde meelwormen en egelvoer gegeven. Hij stak zn snuitje ook in het egelhuis ter inspectie! Verder wat veldsla en winterpostelein uitgeplant. En weer enkele tientalle bio bollen in de grond gemikt. 3 Quote
Arievd Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 Buren geholpen met broeikas je te verplaatsen van de een naar de andere tuin. Voor bejaarde amateurs redelijk veel werk. Spinazie geoogst, winter andijvie uitgeloot. Veel water gegeven buiten en in de kas. Winterrogge gezaaid, zo loopt alles ten einde voor dit jaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.