Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021


Patrijs

Aanbevolen berichten

Een cornus-zaailing uitgetrokken, geen idee wat het precies was maar na twee jaar had ik er genoeg van. Ook een paar tomatenplanten uitgetrokken en een peperplant die klaar was.

 

Gladiolen geplant. Ze waren heel goedkoop omdat het seizoen voorbij is. Kijken of ze nog wat doen.

 

Pompoen geoogst ivm regen, en binnen gelegd.

 

Alle zaailingen binnen gezet zodat ze vannacht niet weer verzuipen.

 

Warmoes gezaaid. Ik had de zaadjes voorgeweekt, ze bleven aan mijn vingers plakken, ik was moe, dus het verliep een beetje rommelig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 m2 onkruidvrij gemaakt. Doel gehaald.
Wat sla verplant naar de moestuinbak. Is wat dichter bij het huis en een stuk warmer. Een scheutje water gegeven.
2 Vijgen en wat tomaten, paprika’s ed geplukt.
Kippenhok had een mooie muizenroute. Die afgesloten met kippengaas en stenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rustig in de tuin zitten, kriebelde te erg kennelijk Voor ik het wist, zat ik de aardbeienuitlopers in de bato bakken te doen. Met dank aan@DannyL Echt heel erg blij mee! Ze zijn vanwege de regenspetters even snel in de tuin gedumpt.


01a45a157277e7309a25fde5e0e07226.jpg

Ik heb trouwens een sharpie test gedaan. Had nieuwe stiften gekocht. Heb een etiket beschreven. In een bak met water gedaan 24 u en vandaag geprobeerd uit te vegen. Werd wel waziger, maar nog goed te zien! Dus… alle aardbeiensoorten met die stift opgeschreven. Ik hoop dat ik volgend jaar alles nog kan lezen
Ik ben overigens bijzonder content met aardbei evie. Die geeft nog steeds joekels van aardbeien en smaken heel lekker.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou me aanbevolen voor Evie stekken volgend jaar, @Mellie;)

 

Wij kochten een nieuwe handgrasmaaier. De vorige kocht ik 5 jaar geleden via Marktplaats, een Gardena van 25 euro. Ik kan jullie inmiddels melden dat gras maaien met een maaier die snijdt/ maait in plaats van plet en scheurt een stuk makkelijker en lichter gaat. Zonder moeite 2x het hele stuk gemaaid. Ik geloof niet dat we ooit zoveel maaisel hebben weggeharkt.

 

42D1C875-4601-477A-8E51-63AD38EF58A0.thumb.jpeg.b44c2a7f9ac3acc5cb24159f268c4dfd.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje oogst, tomaat, komkommer, braam, ui, bonen

vogelschade opgeruimd (laatste elstar wordt nu aangevallen door halsbanders)

druiven geproefd, smaken goed, morgen plukken, witte solaris

2 kruiwagens ongewenst kruid getrokken, pfff

kool gechecked op galmugjes, 3e ronde staat nog, fingers crossed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evie is de enige die amper uitloopt. Heb er helaas maar 2@mdubbelm dus dat wordt voorlopig niet uitdelen.

Ik heb de kinderen laten zien wat die kleine bolletjes nou eigenlijk zijn en hoe ze groeien. De kleine bolletjes zijn overigens koriander en dat zat in de pasta. Ene kind is er dol op, hoe meer, hoe meer, hoe beter. Andere kind vist ze er uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van een kort bezoekje tuin.

Eerst de courgette en komkommer geoogst. 2 courgette,2 komkommers.

 

Daarna de sperziebonen plantjes eruit getrokken, morgen even de bomen eraf halen.

 

En gladiolen geplukt.

 

 

 

Courgette en komkommer bij vriendin gebracht. Ik heb nog 1 courgette en 10 komkommer liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog wat daroyal stekken bijgeplant, en volop in de compost gezet

kruiwagen ongewenst kruid in de compostbak gekiept

kolen er maar uit getrokken, wordt niks mee, koolgalmug onder gaas , pfff

gestopt met magere melk op de pompoenen, is inmiddels kansloos, wel 6 grote vruchten jumbo banana

(hydraulische remmetjes van MP op fiets zoon gezet met adapters voor IS naar PM)

boontjes in de kas gelegd, tip diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

en besloten bonen te laten hangen voor de zaden, zien er goed uit

en 2 pompoenen meegenomen

en wat thai basil geoogst

en wat tomaatjes, komkommer, muscaatdruif, appel, braam, courgette

en wat andijvie

life's good

aangepast door RobO
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff de heg gesnoeid.

Bij de buren de tuin ingeklommen om zo het achterwandje van de kas te kunnen bijpunten.

2154f4c3f5d733f90688a66e636e8708.jpg


Ik heb tegenwoordig een hekel aan hedera. Had er vroeger niet echt een mening over. Was groen en makkelijk. Zoiets. Nu daarentegen…!

Het stinkt bij het snoeien, er wonen miljoenen slakken en het groeit zo als een malle dat ik het hele jaar door aan het snoeien ben. Dit jaar al de 6e of 7e x. Heb iets te woest mijn heggenschaar gehanteerd. Er zitten wat kale plekken in. Ik hoop stiekem eigenlijk dat ik het dood heb gesnoeid, maar zoveel mazzel zal ik wel niet hebben. Jammer…

2 klikos vol en zelfs met aanstampen past het niet. Wel heel veel zooi overal en elke sec het gekraak van een onthoofde (of onthuisde) slak. Het was een sappig klusje dat natter was dan geanticipeerd

4f9bd0cc4888a1933cd666ec4a567623.jpg

De laurier, druif en hibiscus zijn ook wat compacter gesnoeid. De zoon en ik hebben ook nog aardbeien en frambozen geplukt. Joekels.

8422a9b7650ce230609d3d349f1148a1.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kenteken op doorlaatpas geschreven

moest vandaag met auto door ring3 noord DGP om zooi te laden

oja, en oordopjes mee

 

(grappig, was een klacht op de tuin over lawaaimakende elektrische strimmers van leden maar alle buren in de omgeving hebben bladblazers, schuurmachines, bouwstellinegn en F1 auto's....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb rozen gestekt. Een bos rozen die bijna 3 weken heeft gestaan en binnen enkele dagen al zijtakjes begon aan te maken. Mijn ervaring is dat als een roos dat doet, het aanslaan een stuk grotere slagingskans heeft. Een mooie lichtpaarsige/roze roos. De foto doet hem uiteraard geen recht, want is nu te ver heen.

 

Dus vandaag de koppies eraf. Wat korter geknipt boven de uitlopers en de onderkant afgeknipt. Wat stekpoeder en toen maar zoeken naar een geschikte pootplek.

 

01f5ecd05c573685e63054d267a36234.jpg

 

Ik heb sinds lange tijd ook gewoon rustig gezeten in de tuin met een glas ananassap en een kopje thee. Fijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...