Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021


Patrijs

Aanbevolen berichten

Munt gekortwiekt

Kas opgeschoond 3 tomaten geruimd. Pepers geplukt (en 1 paprika).

Nog 2 tomaten onder tonatenafdakje geruimd.

 

1 courgette gevonden. Sjonge, het kan echt niet op hoor. Per ongeluk een biet mee uit getrokken toen ik bezig was.

 

Naar de komkommers gestaard. Zijn 1 cm groter dan toen ik 12 dagen geleden met vakantie ging. Vermanend toegesproken en uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid. Verspilde moeite.

 

Frambozen gegeten. De eerste bosbessen had ik gisteren op. Vandaag een tweede handje. 1 ei geraapt. Broedse kip is gelukkig broedsaf. Met de rest herenigd.

 

Druivenbladeren geplukt en gepekeld.

 

Moestuinbakken verhuisd. Stonden vol in de schaduw door de druiven die de boel compleet hebben overwoekerd. Die hebben nu weer zon. Sla uitgeplant in de verplaatste moestuinbakken. Terras schoongespoten nadat ik de pomp had gefikst en de boel droog getrokken.

 

Aardbeien gedingest. Hoe heet dat. De uitlopers in bakjes gedaan. Beetje proppen, want moest in de bestaande geëtiketteerde potten, want ik was eigenlijk de was aan het ophangen. Die moet dus nog…

 

Had ik al gemeld dat ik strontchagrijnig ben? Dat ben ik. Dat is uniek na een tuindag, maar momenteel is alles stom.

Moesjaar 2021 staat op het punt van afgeschreven te worden. Alles is zoals ik het heb achter gelaten minus het onkruid. Dat groeit uiteraard wel als een speer. Ow ja. Dat heb ik ook eruit getrokken. Kapotte handen, want geen handschoenen aan. Dat krijg je ervan als je bezig was met heel andere huishoudelijke taken.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Stukje van 9m2 glad geharkt, bijna. Toen begon het te regenen. Was volgens de diverse voorspellingen niet de bedoeling, maar toch.

Geschuild, maar de regen was hardnekkig. Naar huis. Morgen nieuwe poging.

En ja, @Mellie, jaar 2021 en tuinjaar 2021 is over het geheel genomen f…… 

Het weer lijkt hier nergens op, veel te warm, veel te nat, nu te koud enzo enzo enzo. Corona blijft rondlummelen. Dus ja, ik voel met je mee.

aangepast door Amrutten
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

komop jongens, 't is maar tijdelijk...

 

vandaag met een vette glimlach pruimen en blauwe bessen geplukt, aardbeistekken verplant, 1 merel uit de 4 seconden openstaande bessenkooi gejaagd, weer es nieuwe spitskool geplant , pompoen ondertegeld, druif geknipt, 12 wespen gevangen

en grinnikend 1 tomaat (gekocht 😝) uitgeplant buiten, take that moeder natuur!

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onkruid getrokken….roodlof geplant.. 3 courgettes en 3 zappalitos geoogst

veel kool planten weg gemieterd….opgevreten of zo’n draaiing erin. Geen rode kool voor Jo…er staat er nog 1…of die het gaat doen. 
Ik kan heel goed tegen beestjes in de groentes…maar zoooo veel slakken in de spitskool….bijna tot in de kern…weg ermee. 
Van het weekend de wortels en bieten eruit. Wortels was echt bijna niks, en wat er was zat vol met beestenvraat. Weg ermee.

Bieten ook geoogst, was niet veel, maar toch 3 kleine maaltjes voor twee.  Pas nog nieuwe geplant, dus misschien komen die nog. 
maar..zag vandaag ook dat de po poen die ik niet meer had verwacht het toch gaat doen…..en ik kreeg een zak. Pruimen van de buurman! Al met al mag ik dus niet mopperen. 
oohh…en Mellie…kop op! Ik heb de eerste fatsoenlijke komkommer geoogst! 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik als leest wat hier voorbij komt, ja dan kom ik er nog genadig vanaf.

wel last van wilde duiven en slakken maar na een tweetal bestuivingen met lavamaal op alle planten is het meegevallen met de vraatzucht van deze dieren.

krootjes en snijbonen geoogst, onkruid gewied en uitgebloeide bloemen er uit geknipt.

in de kas dagelijks water geven, de tomaten gaan kleur bekennen, afwachten wat het allemaal gaat brengen.

057FE837-F716-4FC7-B31F-FAFCD9CC880A.jpeg

aangepast door Arievd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de hoosbuien door snijbiet uitgeplant, onkruid tussen de prei gewied, echinaceae zaailingen opgepot en wat verwaarloosde palmkool uit potjes in volle grond gezet ihkv baat het niet dan schaadt het niet. Misschien levert het nog wat op. Verder wat dode bloemen uit de dahlia’s en vlinderstruiken geknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

slootkant geschoond, kool met galmugschade uitgetrokken, 1 veenmol gevangen (dit jaar weinig ivm heer mol)

ekster in bessenkooi ontdekt, kwam er zelf uit door langs de grond te kruipen en het strak aan de grond gespannen net op te duwen

zo kwam ie er dus ook in de slimmerd, en daarom hebben we weinig rijpe blauwe bessen dus

net voorzien van planken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kruiwagen mest op de composthoop gegooid.

De palen van de peulen gerepareerd en opgeruimd.

De doorgeschoten andijvie opgeruimd en een stuk geschoffeld en het onkruid op rilletjes gelegd om te drogen de komende dagen.

Een rij aardbeien opgeruimd en een kilo boontjes geplukt en afgehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kluitjes getrokken, het blijft nat hier

aardbeistekje terug gestopt want die was uitgetrokken ónder de gaasbogen en had 1 dag in de zon gelegen, stomme vogels!

koolrabi geoogst voor maaltijd met kids,

vraagt kid 3 of zo'n ding eetbaar is want "dat ziet er toch niet uit..."

zegt kid 3 bij het eten dat het toch wel heel lekker is

aangepast door RobO
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

RobO, ik moet kid 3 gelijk geven, koolrabi ziet eruit als een alien.

 

Ik ben op vakantie, logeer bij een vriendin in Beieren. Lekker in haar tuin gerommeld, ze wil advies over van alles. Straks even naar het plaatselijke tuincentrum.😀

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...