Mellie Geplaatst: 16 november 2021 Geplaatst: 16 november 2021 Wat blad geveegd. Kruiden, snijbiet en sla geplukt. Quote
Arja Geplaatst: 17 november 2021 Geplaatst: 17 november 2021 Een rondje gelopen. De rupsen zijn aan het zonnebaden. Pompoen is nog optimistisch aan het bloeien gegaan. De nieuwe buren staan lekker te grazen. In de bloementuin maakt de sedum al nieuw spul aan. De laatste dappere stokroos. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Rondje tuin. Kweepeerblad geplukt. Boom hangt nog best vol. Gekeken bij de kippen. Nul eieren. Nog nooit zo vroeg al geen eieren. Dat is echt balen zeg. Gisteren heel veel emmers vol bladafval geraapt en naar de composthoop gebracht. Sommige planten ermee ingepakt. Lekker warm bedje voor de komende maanden. Ook kippenmest op het pompoenenveld gegooid. Tegen mei kan ik er dan weer aan de slag. Moet eigenlijk nog paardenmest regelen… Quote
mdubbelm Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 @Mellie wat doe je met kweepeerblad? 1 Quote
MSDG Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 Machteloos gekeken naar de witte vliegen en koolluis die de boerenkool er onsmakelijk uit laten zien. Paar uitgetrokken winteruitjes weer teruggeplant, die verdraaide eksters ook. Verder vooral onkruid weggehaald en hier en daar geschoffeld, maar ook genoten van de rust. De meeste collega-tuinders zie ik vanaf half november niet meer, en dat vind ik stiekem ook niet altijd even erg. Rustig bouw ik na 1,5 jaar verder aan het paradijsje, stukje bij beetje krijg ik meer controle over de tuin en het onkruid en dat voelt goed. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
rorror Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 Aangezien er afgelopen nacht kans op vorst was, had ik gisteravond nog even snel alle fuchia's teruggesnoeid en in de kelder weggezet. Tot maart mogen die daar blijven staan. Ook meteen weer nieuwe stekken genomen om die van de winter in het raam op te kweken. Dit in het geval er weer één sneuveld tijdens het overwinteren. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 22 november 2021 Auteur Geplaatst: 22 november 2021 De laatste grote N-Z spinazieplant leeggeplukt in het zonnetje. De platte bak deels afgedekt i.v.m. komende nachtvorst. Ook alle pompoenen e.d. naar binnen. Ik heb mijn work-out weer gehad. Quote De moestuin van Patrijs
Nielsmeboer Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 De eerste appelboom van het jaar gesnoeid en Al het hout gelijk versnipperd en de paden in de moestuin aangevuld. Omdat het gaat vriezen de oleanders maar binnen gehaald en ingepakt die niet naar binnen kunnen. Quote
Mellie Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 Bladeren en druivelaar afval geveegd van de patio en het hoekje er omheen. Was wel even aanpoten. Alle bladafval in de tuin gegooid. Opgeruimd staat netjes Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 Nieuwe moestuinbakken gemaakt (50% klaar) van tweedehands vlonderplanken, de vorige (van palletranden) waren volledig weggerot... Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Goldfish Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 De automatische raamopeners (eindelijk) gedemonteerd. Verder tevreden geconstateerd dat de Yacon in de metselkuip nog niet aangetast is door de vorst en zelfs nog steeds in bloei staat. De kuip zelf heb ik wel geisoleerd met een dikke doek en verder zakken tuinaarde er tegenaan. Verwacht dat dit het beetje grondvorst tot op heden wel afdoende buiten de kuip houdt. Kan dus nog een paar dagen vooruit, ben benieuwd wat de oogst zal zijn. Quote
Amrutten Geplaatst: 23 november 2021 Geplaatst: 23 november 2021 Een paar varens geplant, ter camouflage van de compostbak. Een resthoop compost verdeeld over een strookje langs de afrastering. Weer 2 bakken, geleend blad, verspreid over de tuin. Begonnen met het opknappen van de bank bij mijn perceel. Er moeten 2 nieuwe planken in. Ik hoop die via de gemeentewerf te krijgen. (Tuin is van gemeente) Quote
RobO Geplaatst: 23 november 2021 Geplaatst: 23 november 2021 (aangepast) opruimwerk idd, veel geknipt, gehakseld, compost uitgereden, boerenkool geoogst, pompoenen naar binnen, dahlias idem bramen aangebonden, slijpmachine van het landje vervangen wegens te oud, en idd lekker rustig, kon maar 2x op de hark leunen (ot: oja, laatste tijd minder tuin-actief want nieuwe baan bij theater de Liefde, superleuk! kijk maar even als je wilt 23 november 2021 aangepast door RobO 1 Quote
Swa Geplaatst: 23 november 2021 Geplaatst: 23 november 2021 2 laatste zoete patat planten uitgedaan. Zeer tevreden. Behalve aanplanten heb ik er geen werk aan gehad. Het weer was ook alles behalve tropisch dit jaar en toch een mooi resultaat. Water gegeven in de serre, want het is niet omdat het buiten aan het gieten is dat ze binnen geen dorst hebben. 2 grote kruiwagens met bladeren samengeharkt en als mulch aangebracht in het kruidenbedje en de grote bloempotten. Paar preitjes en wat Toscaanse palmkool geoogst voor de avondsoep. Quote
Mellie Geplaatst: 24 november 2021 Geplaatst: 24 november 2021 Veel stekjes gemaakt van bessen en kruisbessen voor het voedselbos. Ik bedenk me ineens dat ik ook vlinderstruiken kan stekken. Dat zal ik deze week ergens nog doen. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 24 november 2021 Auteur Geplaatst: 24 november 2021 Begonnen met het kasje op te ruimen. De laatste grote tomatenplant in stukken in een zak afgevoerd, de touwtjes mee om even uit te koken. Veel van het door het jaar heen verzamelde troep afgevoerd en opgeruimd. Nu pas ik er zelf weer bij als het weer wat minder wordt. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 24 november 2021 Geplaatst: 24 november 2021 Na ca. 2 weken weer eens op de tuin gekeken. Afwezig geweest door vakantie en daarvoor rotweer. Het staat er redelijk goed bij. Wat blad verzameld voor compost, wat dahlia’s afgeknipt en gerooid en riet uit de sloot gehengeld. In de kas groeit het niet echt meer en net als vorig jaar begint er op de bovenlaag van de aarde groene aanslag te komen. Toch nog wat sla weten te plukken. Quote
Patrijs Geplaatst: 25 november 2021 Auteur Geplaatst: 25 november 2021 Geoogst, het kasje bemest en grotendeels gespit. Een paar kratten brandhout droog gezet in de schuur. Drie kruiwagens mest gereden. Quote De moestuin van Patrijs
Arievd Geplaatst: 27 november 2021 Geplaatst: 27 november 2021 De kas aan het opruimen, glas schoonmaken, teveel aan plastic potten weggebracht.Zo hobbelen we verder.Winterrogge doet het goed buiten en in de kas wat te laat gezaaid, was niet eerder leeg. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 november 2021 Auteur Geplaatst: 30 november 2021 Geoogst, drie prei en een dikke venkel. 5 kruiwagens mest gereden, voor op de compost en op mijn tuinbonen veldje. Gelijk maar de helft omgespit, het was te koud en nat om wat anders te doen. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 1 december 2021 Geplaatst: 1 december 2021 Prei en peterselie geplukt in de stromende regen. Ik had nog snijbiet willen knippen, maar dat was nog verder weg en te nat zonder jas Quote
Patrijs Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Geplaatst: 3 december 2021 Ruim 10 m2 gespit. Bij 7 graden, windkracht 7 luchtvochtigheid van 97% en 7 mm regen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 3 december 2021 Geplaatst: 3 december 2021 De vogels gevoerd, GFT vanuit huis naar de composthoop gebracht en de nieuwe ladder opgehaald bij de DHZ en naar de tuin gebracht. Verder was het grijs en zompig. Geen weer om wat te doen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 4 december 2021 Geplaatst: 4 december 2021 Mellie goed idee stekken, hier moeten nog de laatste zo maar doen. Laatste planten binnen gehaald en moet zo ook nog de laatste tulpen poten. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 december 2021 Auteur Geplaatst: 4 december 2021 Weer een stukje voor de peulenrekken gespit aan het eind van de middag. Gisteren was al nat genoeg. Dit keer met een mooie zonsondergang. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.