Anna3 Geplaatst: 29 januari 2021 Geplaatst: 29 januari 2021 Hier ook al in Oosterse sferen: noedels met heerlijke zoete sugar snaps uit de vriezer, wortel uit de tuin en rode ui en champignons uit de winkel. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2021 Geplaatst: 29 januari 2021 (aangepast) Ook lekker. Broodjes waren voor een eerste poging aardig. Ik las pas toen de laatste broodjes in de oven zaten dat ik ze had moeten omdraaien bij het op de bakplaat leggen. Afijn heerlijk gesmuld hoor, en nog 4 broodjes in de vriezer om binnenkort eens varkenskebab te maken... De falafel was ook lekker, ik had fijngehakte venkel erin ipv peterselie (die doet het niet goed meer) Kijk met castelfranco salade.. 29 januari 2021 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 30 januari 2021 Geplaatst: 30 januari 2021 Tortillachips met zelfgemaakte salsa verde van tomatillo’s, tomaten en chili’s uit eigen tuin. Erbij een glas rode wijn om op te warmen. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 januari 2021 Geplaatst: 30 januari 2021 Bonenburgers met als salade er op een salade van winterpostelein, raketsla, kleine prei en Barbera kruid uit de tuin. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Op 29-1-2021 om 17:50, Jorieke123 zei: Ja de vulling van de dumplings dus. Vrij mager gehakt, savooiekool, wortel, prei, scheutje ketjap, sesamolie, gember, knoflook, uhm... van alles https://nl.aliexpress.com/item/4000993522183.html voor als je van gadgets houdt er is ook een plastic variant maar die was niet RobO bestendig 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2021 Auteur Geplaatst: 31 januari 2021 Leuk, maar het blijft gepruts Vanavond dus gewoon palmkoolstamppot met rookworst. Jum. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Vissoep met kabeljauw en zalm en uit de tuin soepgroenten. Broodje erbij gebakken maar daar zat niks uit de tuin in. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 De man heeft een soep gemaakt waar ik erg sceptisch over was. Want totaal anders dan ik zou doen, maar lékker! Suppengewürz en peterselie uet. Rest gekocht. Hoofdmaal was een Turks gerecht met chilipepers uit de vriezer. Het was niet pittig, dus ik ging er van uit dat de pepers dat ook niet waren. Dat was niet correct kan ik mededelen... Quote
Anna3 Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Hartige taart met geroosterde pompoen, knoflook en ui, en blauwe kaas. Quote
Patrijs Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Vanmiddag een soort menemen maar dan met palmkool en rookworst 😵 Vanavond weer bonenburgers waar ook nog mais ut de tuin door zat en een complete salade van de tuin net als gisteren aangevuld met wat lepelblad. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 1 februari 2021 Geplaatst: 1 februari 2021 @Patrijs wel een heel Hollandse variant zo Quote
RobO Geplaatst: 1 februari 2021 Geplaatst: 1 februari 2021 rijsttafeltje, biefstuk sateh, pindasaus, kool-kokos,prei-kemirie,eitje, basmati, seroendeng, sambal, komkommer, niks uet 1 Quote
Mellie Geplaatst: 2 februari 2021 Geplaatst: 2 februari 2021 De nu al befaamde soep. Smaakte op dag 2 nóg lekkerder. Met oa rode kool, beukemzwam en peterselie. Niet gedacht dat dit wat ging worden. Zalm gerookt. Weer te zout, terwijl het recept 24 u zouten zegt en ik een halve dag heb gedaan.... toch jammer dan. De sla uit de tuin is bijna op Ben nu wat minder royaal met 5 soorten sla door de salade. De radijsblaadjes links als sla en rechts een witlofsalade met sinaasappel en peterselie en munt. Vanavond ribeye. Zin in een dik stuk VLEESSSSCH Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2021 Auteur Geplaatst: 5 februari 2021 Zelfgemaakte bagels met eigen maanzaad er op. Met als beleg een gekocht kaasje omdat mijn eigen kaasjes nog even moeten rijpen. Wel met broccoli kiemen uit de vensterbank Vanavond pizza Hawaii met gevonden ananas! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2021 Geplaatst: 5 februari 2021 O lekker, ik ga ook een ananas zoeken🤪 Hier zal het spruiten worden, tenminste die halen we uit de tuin, we gaan er zo langzamerhand weer voorbereiden voor het voorjaar...en de aankomende vorst, alhoewel hier niet zo aangekondigd als bij jullie, zal de spruiten er niet beter op maken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 5 februari 2021 Geplaatst: 5 februari 2021 Zelfgemaakte gnocci met prei en kastanjechampignons. Quote
Mellie Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 Het is alweer een paar dagen geleden, maar wil het toch nog posten. Het was zó lekker! Met de eigen zuurkool. Zo van genoten en de jus... mammammann, die was goed. Met gedroogde paddenstoelen die ik zelf heb geplukt en gedroogd, fijngewreven paddenstoel doorheen, ui, knof, veel Thijs en toen een scheut goede rode wijn en nog wat roomboter er door geroerd. Het was een godenmaal. Met de restjes een salade gemaakt. Alles opgebakken. Zelfs wat van de jus over de salade gedaan. Wel met bibbers en beven overigens, want hoe vaak doe je dat nou. Was echt super lekker! Peterselie pepermunt ei en sloai uet. Snijbonen olijven komkommer tomaat en vlees gekocht. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 Prachtig en vast heerlijk. Wij hebben frieten gegeten, een beetje bruine want Lie de friet akker had per ongeluk de temperatuur van de friteuse te hoog staan bij het voorbakken. De tweede bak dus maar heel kort wat een beetje slappigheid bruine frieten opleverde, maar wel heerlijk van smaak. We hebben deze zelfde aardappels net weer gekocht om te poten, Bernadette, heerlijke friet aardappel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 3 uren geleden, Mellie zei: veel Thijs en toen een scheur goede rode wijn Heeft Thijs er rode wijn door zitten scheuren Mellie? Taalfoutje moet kunnen, maar wie is Thijs nu weer? Ziet er overigens verrukkelijk uit! Ik eet komende week de vriezer verder leeg, tuinbonen eten tot de nieuwe er al boven staan is mooi toch. En paksoy en nog erwten, maar die laatste waren wat te rijp bij het plukken, dus misschien gaan die naar de compost. Quote
Mellie Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 Grrrrr! Die autocorrect ook, soms zo handig maar echt af en toe kan ik zijn nek wel omdraaien. Thijs = tijm@huubvg 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2021 Auteur Geplaatst: 9 februari 2021 Opgerolde broodjes met roomkaas en ham: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 9 februari 2021 Geplaatst: 9 februari 2021 Oeh....dat vlees en die salade van Mellie...🤤 en die broodjes van Jorieke..🤤 oohh...en de slappe bruine friet van Jet....ik vind patatjes op alle manieren lekker! 🤤 maar het allerlekkerst heb ik net gegeten.....boterhammetjes met opgebakken zuurkoolstamppot! teveel gegeten...ik zal het moeten bezuren...maar heb het er voor over! 😋😋😋 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2021 Geplaatst: 9 februari 2021 7 uren geleden, jootje zei: boterhammetjes met opgebakken zuurkoolstamppot Het beste! Hoe maak jij de zuurkool stamppot? Granen uit een pak gegeten, met gebakken Rode mul met eigen gedroogde dille en uek een enorme bak witlofsalade aangemaakt met geprakte eitjes, scheutje room, slasaus en olijfolie. Ik weet het klinkt niet maar het is o zo 😋 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.