Jump to content
Jorieke123

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Recommended Posts

laatste spruiten, xtra lekker na die kou idd

met wat hazelnoot, dat wel

Gisteren homemade pasta gevuld met ricotta, courgette en citroenrasp, met tomatensaus. Dat was lekker en ga ik vd zomer zeker nog eens maken met eigen tomaten en eigen courgette

6F727891-06AF-4944-A725-552EB975F2D4.jpeg

48444134-BD39-49D6-935F-18056DD09AFF.jpeg

• Like 4

Vandaag witlof uit eigen tuin. Hebben de afgelopen tijd in een emmer in het gootsteenkastje in de bijkeuken gestaan.

Het waren kleine wortels, die denk ik flink last hebben gehad van de droogte. Ze stonden op een plek waar ze vaker niet dan wel water kregen. Maar toch een lekker maaltje.

Is goed bevallen, dus volgend jaar opnieuw proberen!

Ik heb om te vergelijken ook een paar wortels gekocht nog (eigenlijk aan de late kant om ze nog op te zetten, maar het kan net denk ik) om te vergelijken wat goede wortels hier doen qua kroppen.

IMG_1213.thumb.jpg.035752ff389d5133da5711e83ad513ee.jpg

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Oeh leuk die witlof! Ze staan bij mij ook in een emmer in het werkhok. Nog even geduld!

Yoghurt met muesli en pekmez, een zelfgemaakte druivenmelasse die ik van mijn ouders heb gehad voor het ontbijt.

Gisterenavond pasta met eigen saus en tomatenpuree.
De salade kwam uet met zongedroogde tomaat met alleen een gekochte feta en mini komkommer.

Vanavond een Turks gerecht met snijbonen, bulgur en een salade uet.

Pasta met eigen saus

Salade di jardin

Edit: een soort apfelstrudel gemaakt met eigen eitjes en vanillesaus ook met eigen eitjes. Belachelijk lekker.

fef3c3411a2b13b4ce3af018bb311fba.jpg

De vanillesaus was echt goddelijk. 85a6011d4ce79a696f2991d1f7bf78d2.jpg

• Like 3

laatste aardappeltje, wat spruiten, stukje vlees

en gekregen ijs van vanbuyten toe, top: () foto uit eigen camera :-)

P2241744.thumb.jpg.31f2c901b7831455fd11d4632c286e52.jpg

• Like 4

Wow mooie foto! Ik vergeet prompt wat ik heb gegeten

• Like 1

De man heeft gekookt, lekker! Heerlijk stoofvlees met een lepel peren/appelstroop, eigen paddenstoelen bouillon en de zelfgeplukte paddenstoelen die ik had gedroogd. Het weekvocht gebruikt voor bij het stoofvlees incl paar wortels en pastinaken die ik vandaag heb geoogst.

Ik heb gesmuld. Had ook alleen een ontbijt achter mijn kiezen, dus het was meer dan welkom.

Wraps met bonen en eigen Mexicaanse kruidenmix en pompompooommm
Ingemaakte pepers. Was een mix van vanalles. De gemuteerde snackpaprika die loeiheet was, was dat inmiddels een stuk minder. Kon nu zonder huilen een hele op

De knof, tomaat en pepers allemaal uet. De lemon drop had geen citrussmaak meer, wel nog veel pit. Was een goede aanvulling.

c4e7d3eead37d32448f8dc2ce3dd6b1b.jpg

• Like 2

De 2 laatste bieten uit de kas getrokken en in blokjes gesneden en gestoofd in de oven met knoflook van de buurman, de mijne is al op. Laten afkoelen tot lauw en het rauwe en roze blad er op het laatst overheen gestrooid.

B7AB9CDF-FC42-4FBB-93A3-EC0BEE23F797.thumb.jpeg.5b0c79a2f8ec2e84a6e6344204489104.jpeg

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Cong You Bing, met Welsh Onion uit de kas. En een tomaat-paprikasoepje. 

Ik heb genoeg van die pannenkoekjes gerold om er nog wat in te vriezen. In het recept wat ik gebruikte moest je ze in een beste laag olie bakken. Ik probeer de volgende keer eens wat minder olie, want ze werden wel heel friturig. Zeg maar... Lekker hoor, maar ik ben benieuwd naar het verschil. 

IMG_3264.JPG

IMG_3265.JPG

• Like 3

1 uur terug, Jorieke123 zei:

IMG_3265.JPG

Dat ziet er lekker uit! Nog nooit van gehoord. 

• Like 1