Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021


Jorieke123

Aanbevolen berichten

13ac886c9518806fe61f7c18f7652a84.png
Het nieuwe apparaat getest om automatisch pasta mee te maken. Super handig zeg! En dun... jeetje.

6 eigen eitjes gingen erin.

Met eigen saus waar ik nog een ui, bleekselderij en wortel bij heb gebakken. Ik had een pot die bol stond, maar wel vacuüm was. Kan dat? Nog niet eerder gehad. Toen een andere fles gepakt.
Na hadden we een toetje met 1 liter melk gemaakt en 70 gr custard.

Pudding laten afkoelen in de sneeuw; handig als je te laat begint!
ea2b3f456581124532a17014c44b0743.jpg


Mmmmm! Was heel lekker met zelfgemaakte mango frambozen saus (was jam)
2c2d79d49a3443393c4682daa80b934a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het fantastisch snertweer. Ik duik dus even in mijn tijdmachine, en jazeker, een bak snert met diverse ingrediënten uet is voorradig. Mooi, die mag vast een beetje ontdooien voor vanavond. Als ik helemaal de geest krijg, ga ik nog een keer snertkroketten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och nonomnomnommnommm zo lekker gegeten!

Een Moluks recept van een vriendin met als show stopper de eigen sambal. Jongens wat is die lékker! Mijn neus was er van aan het lopen, zo pittig , maar zo waanzinnig fris door die citrus pepers en sereh! Elke x weer verrast die smaak me, zo veel laagjes en diepte heeft het.

Ow ja. Met eigen eitjes. Pokpoookkk
d125712ce746a636ca016fade0027272.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

6d3ed807dbd27f91ad980ba235c39dc1.jpg

Een berg gevulde druivenbladeren! Ooooh het is zo jammer dat het zo veel werk is... de bladeren waren gepekeld van afgelopen zomer. Even afspoelen met kokend water en klaar voor gebruik. De salade was uet incl sprietjes lenteui en peterselie. Smaakt al helemaal naar de lente.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

a68c4b4c7828d0af3628e61bf78286a5.jpg

De eerste lente barbecue van het jaar!
Met eigen portobello’s en zelfgemaakte za’atar kruiden, was echt heerlijk, alleen het steeltje was te vezelig. De dorades met eigen chilivlokken en peterselie, de koriander en limes gekocht. Köfte met veel eigen kruiden en peterselie, de mais is gekocht. Saus was zelfgemaakt.

Sjonge. Dat was weer een heerlijk maaltje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkere dingen!

wij een simpele maar heerlijke friet van de voorgebakken Bernadettes uit de vriezer, de vitamines kwamen van postelein en little gem sla uit de kas. De postelein verwerkt in een schuimige omelet. Geen plek meer voor de kweepeercompote.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...