Geplaatst: 24 mei 201312 j nee, nee, zoveel moeite is niet de bedoeling. 85-95db is mij inderdaad wel wat teveel ja. Gisteren voor het eerst met een motor-heggeschaar op de tuin gewerkt ( een geleend ding, niet zelf aangeschaft), gaat zo'n ding gauw naar 120db. Maar ik kan dat niet echt maken bij ons op het complex. Niet al te vaak. Die generator kan ook wel wachten . Slepen met gieters straks in de zomer, is ook wel te doen. Ik vind zo'n waterpomp al te veel lawaai maken.
Geplaatst: 24 mei 201312 j Dank je Conny, recht voor de achterdeur die wij als voordeur gebruiken ) De echte voordeur zit aan de andere kant en daar lopen tegenwoordig de schapen en is niet met de auto bereikbaar alleen emt een behoorlijk stijle klim. @ Bit er zijn verschillende manieren om een generator stiller te maken bvb door een omkasting te maken, uitlaatkanaal verlengen met meerdere bochten en het aanbrengen van dempingsmateriaal. Vaak gebruik je zo een ding meestal maar kort als je bvb een groter reservoir/regenton wilt vullen. Ik weet niet wat tegenwoordig in Nederland te koop is maar hier verkopen ze veel reservoirs die je geheel of gedeeltelijk in kunt graven maar ook mega regentonnen Je kunt ze vullen met behulp van een generator en dan heb je weer tijdenlang voldoende om te gebruiken in de tuin. http://www.behaeltercenter.at/prod_kset_garten_rw.php?n=442 MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 27 mei 201312 j Bijen-hotel en lieveheersbeestjes-winterhuisje Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 28 mei 201312 j Ik ga ook zo'n bijen-ding kopen. Zelf maken ben ik nu ff te lui voor, en te druk op de tuin. Vandaag wel veel tonkinstokken gekocht voor de tomaten buiten.
Geplaatst: 9 juni 201312 j Nóg meer potgrond... hoppa alsof het nix is vliegen de 40l zakken er hier doorheen en er moeten nog veel meer pepers in grotere potten. Nu liggen er weer 5 zakken klaar (Gamma 3kopen2gratis).
Geplaatst: 19 juni 201312 j ik ga volledig uit mijn doen zomaar over mijn grenzen van de hollandse keuken heen:komatsumabayan/klaroen[zag ik bij sovrese]mizuna[idee van jorg]zuckerhut[uitleg danuta]waterkers stukje schaduwplek kwam vrij na de wilg weghalendus aan de bladgroentes dan maar van de herfst........2 plantzakken van 1 meter lang en 30 breed, makkelijk op te ruimen van het winter en mooi als koude bak volgend jaar te gebruiken [plastiekie erover]en voor de tuinhulpen een nieuwe voegenkrabber een dure hobby, maar dan heb je ook wat,hé Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 20 juni 201312 j Hoi Greetje,Bedankt voor het idee-zaadje dat je in mijn hoofd geplant hebt.Mijn seizoen begint natuurlijk wat later en ik ga ook gewoon wat proberen.Maar die herfstbladgroentes zijn een heel fijn idee.Groetjes,Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 21 juni 201312 j Vandaag regen. Vanmorgen besloten maar eens weer naar de Intratuin te gaan. Altijd goed ter vorming van het 'referentiekader' , om het maar even 'neutraal' te formuleren Ik ga daar wel graag heen hoor, dat wel. Het is wel genieten bij vlagen. Soms zijn er echt leuke dingen te krijgen voor een beperkt prijsje ook nog eens. Soms is het laaiend duur en je hoort mij dan ook regelmatig mompelen ( grumpy old man ) tussen de struiken en potten: wát een geld Ga daar niet zo vaak heen, zag dan ook voor het eerst dat ze daar nu vaste planten verkopen in volgroeide staat; in potten van wel 10 liter ( 15 liter ? ) Mens, wat een prijzen. Soms mooie dingen hoor. Daar kan geen simpel tuincentrum tegenop. Bij de vruchtbomen en struiken ( weinig keus ) gaan mijn tenen erg krom staan. Bij de kruiden of moestuin-afdeling óók trouwens.Ben ik al geen MM-fan ( no offence ). Nu hebben ze een nog kleinere variant van de MM-bak op de markt gebracht. 40x40cm ? Kan ook 50x50 zijn, ik heb me omgedraaid Wat érg.( wel leuk voor kleine kinderen , ...ow nee, daar is dat niet voor bedoeld, ( daar hebben ze de kinderafdeling voor ). Voor bejaarden dan wellicht ofzo, of gehandicapte bejaarden misschien ( no offence )Begrijp me goed. Iedereen mag en kan moes-tuinieren als je wil en kan. Gewoon doen. Doe maar. Ik ben niet tegen. Helemaal niet zelfs. Maar wat een zooi je er bij nodig schijnt te moeten hebben. Béétje infantiel is het toch ook wel he ? Geef toe. Na hele vlinderpaleizen en bijen-hotels, cd's ( wie doet daar nog aan dan ? ( ze waren ook wel heul erg goedkoop )) met vogelgeluiden en vleermuizen-lok-getik en een hele afdeling met kunstbloemen ( práchtig !! echt waar.... die pioenen !! ) kwam ik bij de gereedschappen en heb ik een accu-grasstrimmer gekocht, met extra 2e accu. ow ja. en een hele mooie struikroos die ik al jaren wil hebben en hier stond te pronken. Een geur ook, waar je U tegen zegt. Dank u Intratuin
Geplaatst: 21 juni 201312 j toevallig was ik vanmiddag ook bij de intratuin.Ik vond het zo opvallend dat ze zo weinig hadden staan voor in de moestuin kwa plantjes.Wel zag ik snack komkommer staan wat ik nog best eens zou willen hebben. Maar om dan 10tje te betalen voor een plantje... nee dat doe ik niet Helaas hadden ze daar geen zaden van.Maar wel weer gelukkig geworden van een doosje met bruine bonen die ik heb kunnen zaaien
Geplaatst: 21 juni 201312 j Het boek; made at home chees & dairy mooi Engelstalig boek over kaas maken en recepten met de homemade kaas. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 21 juni 201312 j @ Bit en Ilse - Jullie waren toch niet toevallig bij dezelfde Intratuin ??? Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 6 juli 201312 j Langs de welkoop gehuppeld, vier 20cm potten, en vier pakjes zaad: gemengde muurbloem, Black Seeded Simpson pluksla, Parijse Markt worteltjes en Red Salad Bowl sla Een beetje nog voor dit jaar voor m'n pottentuintje, en wat voor volgend jaar. Ik snap eigenlijk nog steeds niet echt dat 'muurbloem' ook wel wordt gebruikt om een onopvallend persoon te benoemen. Fraaie plantjes hoor
Geplaatst: 9 juli 201312 j Een dubbele aardbeien stelling van Borsalino gekocht, goed voor 130 planten, moeder de vrouw is kontent zulle. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 12 juli 201312 j Gripzakjes. Eergisteren besteld en betaald, vandaag ontvangen.Voordeelpakketje 2: 6x 100 stuks, diverse maten.Slechts 3,- + 2,70 verzendkosten: http://hobby.marktplaza.nl/handvaardigheid/Gripzakjes-voordeelpakket-2-600-zakjes-voor-3-euro-25561095.htm Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 juli 201312 j Vandaag naar schatting +200 weck bokalen gekocht (ben gestopt met tellen) in occasie. Klemmen en ringen ontbreken wel maar voor 50€ kan je vindt ik niet sukkelen. Wie een goed adres weet voor klemmen en ringen in grote hoeveelheden in België oost vl laat maar weten. Frederik
Geplaatst: 18 december 201312 j Trrrinnggg... De bezorgdienst...Gister om 23.00 uur des avonds een impuls niet kunnen beheersen en heb DE bijbel besteld...(bij die dikke boekensite) de TUINIERbijbel dan dus... En nu ligt naast mijn schoot Het Handboek Ecologisch Tuinieren... !!! En jeetje wat is dat ding dik zeg!! Hij is wel errug koud dus hij moet nog ff een beetje opwarmen voor dat ik ga rondneuzen... anders moet ik er handschoenen bij aan. Komt koude wind vanaf als ik de bladzijden omsla... Tot die tijd aai ik er maar even overheen, zo af en toe... Boek wat ik eigenlijk zocht en dacht gevonden te hebben bleek niet op voorraad te zijn (externe verkoper) dus daar moet nog wat verder naar gezocht worden (zijn nog 3 mogelijkheden... ga ik ze maar één voor één af lijkt me).Maar dat mag de pret niet drukken...!! Oh.... en wat ziet mijn oog... Heb er ook nog zomaar een boekenbon van 5 euro bij gekregen!
Geplaatst: 18 december 201312 j dat ding van Velt? Cool! Ik heb er eens in lopen neuzen, maar vond het wel erg droge stof hoor. Ga je hem helemaal lezen, of heb je hem meer als naslagwerk?
Geplaatst: 18 december 201312 j whaaaaaaaaa Erny ik ben jaloers !! Ideaal boek daar staat echt alles in ik weet echter niet of de inhoud hier en daar verouderd ismaar je zult veel plezier hebben van je aankoop
Geplaatst: 20 december 201312 j geen aankoop maar gratis gescoord op 2e hands website,,,petroleum kacheltje en heel veel potten People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Geplaatst: 20 december 201312 j Erny, geweldige aankoop. Geniet ervan. Ik gebruik hem vaak in de zomer..en dan lees ik alleen die stukken die ik op dat moment nodig heb. Ik neem me vaak voor het hele boek eens te lezen...gaat niet lukken.Vooral de teeltbeschrijvingen lees ik regelmatig. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 december 201312 j Afgelopen zomer ontdekte ik eindelijk het genot van goede kookboeken toen ik Homemade zomer van Yvette van Boven aanschafte. De meerwaarde van een goed kookboek maakt de soms wat hoge prijs meer dan goed. Als kerstkadootje heb ik mezelf nu dus ook Homemade Winter gegeven. Oh, er staan zo veel lekkere dingen in! Vandaag ben ik vast begonnen met een franse stoofpot met rundvlees, rode wijn en sinaasappel. Hij moet 24 uur marineren. Of het lekker wordt? Me dunkt van wel ja! \o/
Geplaatst: 21 december 201312 j Nou... aan het plaatje te zien denk ik ook van wel! Maar moet je dus nog wel ff op wachten blijkbaar...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.