Geplaatst: 5 maart 201412 j @ jizkaha Ik weet de schrijver niet, dit zegt de vertaalster (Marion de Kort) er over:Aan de vertaling wordt gewerkt!! Maar het is een dik boek, dus zekers nog een jaartje wachten eer ik het af heb - hé bijna 700 pagina's A4. Tussendoor is als eerste de eindredactie van de vertaling het kleine broertje van deze grote bezig; 200 essbare wildpflanzen. Die verschijnt de komende maanden. Schildpadboeken is de uitgeverij via welke beide boeken verschijnen. Of gewoon via mijn eigen site http://gratisgezondheid.nl/200-eetbare-wilde-planten/ Een plaatje van het duitse boek zie je hier:https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1/1509207_413420388788474_964685781_n.jpg?oh=48146d7bf9b778a6771d265bc4b20cb1&oe=53788884&__gda__=1402149302_6e34a78499fea7a1169cac4c75f9ff12 Ben je binnenkort jarig? Laat maar weten als je meer aantekeningen van me wilt. Ja dat is inderdaad dat boek wat ik bedoel... Duurt nog even voor ik jarig ben hoor (juni) maar bedankt voor het aanbod ik houd me aanbevolen
Geplaatst: 5 maart 201412 j Vandaag enkele zakjes zaad gekocht, ik ben namelijk een pakketje aan het samenstellen voor de verjaardag van mijn vriend. Ik heb snijsla, groenlof, gele courgette, ijsbergsla, broccoli, patisson gekocht en wacht nog op een bestelling rode spruitjes en gemixte radijsjes. Voor mezelf stokbonen Neckarkönigin gekocht en de tomaat Indigo Rose die nog moet binnenkomen. Ben echt benieuwd naar de kleur en (en vooral de smaak!) van die tomaat. Mijn moestuinseizoen
Geplaatst: 5 maart 201412 j Daarnet ging de bel, en jawel hoor, de postvrouw had een leuk pakketje van Van der Wal bij! Ikke blij! Leuk pakketje met oa winterpostelijn, raapsteeltjes, verschillende basilicummetjes, pimpernel, mizuna, palmkool, een zakje plantuitjes en flodderfolie voor boven mijn bak. Helemaal mooi verpakt, ingepakt, alles aanwezig .
Geplaatst: 5 maart 201412 j dit krabbertje. ik had er al eentje maar daarbij protesteert mijn pols (te zwaar). deze is mooi klein, ligt lekker in de hand en niet zwaar. KRUIWAGEN... Hoezee! Eergister besteld, vandaag binnen. Fort 100L plastic kuip.Met wat extra spul, zoals de Anti-lek Foam band... , wat binnenbandjes voor reparatie andere kruiwagen, waterzak (voor in de kruiwagen) en een, zoals verwacht, gammele plastic opzetrand, de Grasshopper genoemd.(Had bedacht dat op die laatste mn grondzeef zou kunnen rusten om het zeven van de compost van de bult gemakkelijker te maken en relaxter voor de rug.) Nu nog zien dat ik 'm op de moestuin krijg... is iets te ver lopen en op de fiets ook lastig... had ik dat nu ff eerder gelezen. we reden een uurtje geleden nog met de auto in de stad rond.
Geplaatst: 5 maart 201412 j Ah, jammer... Piccardthof in het zonnetje was een leuk kruiwagenwandelingetje geweest... Maar ik weet Fred nog wel te bereiken zodat ik autovervoer kan regelen. Enne goed krabbertje is het halve werk... (nou ja... niet helemaal maar gaat een stuk gemakkelijker... )
Geplaatst: 5 maart 201412 j met de MM/SFG vakken is het helemaal handig. dan heb je niets aan groot tuingereedschap.Ik merk nu al dat ik een krabbertje veel gebruik, dat mag dan ook best wat meer kosten.
Geplaatst: 6 maart 201412 j Via marktplaats heb ik als beginnend tuinder van 240 m2 gekocht- kruiwagen 10- alle gereedschap op steel ( 14 stukts voor 15 euro)- compostvat voor 5 euro- 100 bamboestokken 1,70 voor 15 euro (bij een tuinder)- wat 4 stuks klein handgereedschap bij Lidell voor tien euro Heb nu nog 35 euro over voor de aanvulling op mijn zaden en pootaardappelen en uien
Geplaatst: 6 maart 201412 j Ha, dan heb je een mooi begin. Nu het belangrijkste nog, de zaden. Als je het goed uitzoekt, kun je zaden kopen tussen de 35 en 50 cent per soort plus normale portokosten. Ik zelf verkoop ze voor 40 cent als iemand niets te ruil heeft (van het bij elkaar gesprokkelde geld koop ik weer nieuw bijzonder zaad), maar er zijn er ook die voor 35 cent verkopen. Kwestie van even zoeken op internet voor goedkope zaden.
Geplaatst: 7 maart 201412 j Ok, de nieuwe kruiwagen in beeld. Mét Foam Anti-lek band én opzetstuk "de Grasshopper" (waar ik mn grondzeef dus opzet)
Geplaatst: 7 maart 201412 j Wat een mooie kruiwagen Erny. Die gele bandjes zijn te leuk om te zien Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom
Geplaatst: 8 maart 201412 j Kekke kar Erny! ( Is een kruiwagen een kar? Jatoch, er zit een wiel onder)
Geplaatst: 8 maart 201412 j Een nieuwe kas, zaterdag 19 april wordt hij geleverd en geplaatst Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 10 maart 201411 j Na alle lidl afgereden te zijn, worteldoek kunnen kopen. Was er om 9 uur, maar was al uit verkocht. Beide maten, 1 x 10 voor de kruidentuin en 2 x 5 voor de moestuin.
Geplaatst: 12 maart 201411 j Ik ben weer es helemaal gelukkig. Gisteren, omdat ik tóch een hoop moest inkopen bij kwekers voor de tuinaanleg, heb ik mezelf een Blauwe Regen cadeau gedaan. Mijn huidige tuin gaat zijn 3e jaar in, en deze ontbrak nog. Prachtig hoog exemplaar. Dik vol bloemknoppen ook. Hij gaat aan een paal langs het water.
Geplaatst: 12 maart 201411 j Wat lekker dat je gelukkig kan worden met een blauwe regen.Dat gevoel heb ik ook altijd met iets nieuws . Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 12 maart 201411 j Erny, dat is één coole kruiwagen! Ik heb mezelf De Groente- en Fruitencyclopedie cadeau gedaan. Prachtig naslagwerk. Verder nog een clematis. De bramen Thornfree, Loch Ness en Black Satin. De braamboos Loganberry. En de frambozen Glen Ample, Malling Promise en Autumn Bliss.
Geplaatst: 12 maart 201411 j Een nieuwe broodbakmachine van ibood.nl (45 euro incl. verzendkosten)http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Geplaatst: 12 maart 201411 j Onder het mom van: men kan nooit genoeg zaden hebben heb ik nog maar wat zaadjes besteld Sugar Snap Paprika Mini Belle YellowSla Lolla RossaPluksla gemengd Tomaat Yellow PearStokroos Summer Carnival Mix NIEUW "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 12 maart 201411 j Een schepje en een klauwtje (tuingereedschap) bij de Action à €0,79 p.st.Niet voor het zwaardere werk maar voor in mijn plantenbak in de achtertuin is het prima geschikt http://www.action.nl/products/view/id/2063/-p/viewid/9/favoritelistid/34 Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 12 maart 201411 j Ok, niet gekocht maar gekregen voor mn verjaardag, dat telt ook wel toch? Ik ben er erg blij mee iig! Een snoeischaar, spade, tuinwerkhandschoenen, een amerikaanse bosbes, knoflook, bloedzuring, bietjeskruid, een kweekkasje, een braadslee, een waterplantje (penningkruid), een kookboekje voor kleine pannetjes, een boek over stadstuinieren (Food and the city), en het boek On Guerilla Gardening van Richard Reynolds! Nou, als dat geen verwennerij is weet ik het ook niet meer! (en het is ook wel duidelijk welke hobbies ik volgens familie en vrienden moet beoefenen )
Geplaatst: 12 maart 201411 j Ik heb vandaag pootuitjes gekocht bij de aldi voor 0,99 per 50 stuks rode en witte nu nog planten een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Geplaatst: 12 maart 201411 j @Mijke, dat Penningkruid is geen "water"plantje hoor , houdt wel van lekker vochtig. Is dan ook als onkruid aanwezig op mn moestuin.
Geplaatst: 12 maart 201411 j I know dat het dat oorspronkelijk niet is, maar het wordt wel gebruikt als aquariumplant. En in dit geval werd het verkocht in een heel schattig klein aardewerken potje in een soortvan longdrinkglas. Dus die van mij is iig een waterplantje!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.