Geplaatst: 14 juli 201411 j niet zelf gekocht maar gekregen van dochterlief:een heuse en de enige echte........appelraaptang!kan ik zo zittend in de stoel zelf wat appels rapen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 14 juli 201411 j Tijdens het boodschappen doen bij de Lidl zag ik deze twee keukenhulpjes liggen voor 5,- per stuk. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 16 juli 201411 j we gingen naar de kringloop om schoteltjes en een rieten oogstmandje te scoren. Logischerwijs kwamen we dus thuis met dit... Leuk he, dat alledaagse dingen zo mooi kunnen zijn?
Geplaatst: 16 juli 201411 j Een ijsmaker.Weer eens wat anders dan alleen maar jam en puddingsaus maken
Geplaatst: 26 juli 201411 j Nieuwe oogstmand aangeschaft, werkt wat makkelijker dan telkens een grote plasticzak te gaan zoeken.
Geplaatst: 26 juli 201411 j Dankzij de tip in het aanbiedingen voor de moestuin topic en dit topic vandaag Bij Aldi slakkenkorrels en een gazonsproeier aangeschaft aldi slakkenkorrels = ecostyle stijlaldi scheppen voor potgrond (krijg alleen die rottige stickers er niet af.... )Bij de Aldi: Gazonsproeier die heeeeel breed kan sproeien voor 9 euro! Lekt niet, makkelijk in te stellen, staat nu al uren zonder problemen in mijn tuin regenboogjes te maken . En nog meer tuindingen! "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 28 juli 201411 j Leren klompen met starre zolen, om gebroken grote teengewricht te ontzien bij het tuinieren: hurken, kruipen, door de knieën etc.Nadeel: nu oppassen dat ik niet door de enkels ga. Te hoog op de smalle zolen helaas.
Geplaatst: 29 juli 201411 j Een kruidenschaar, de tuin staat "vol" kruiden dus zo'n schaar kon niet achterblijven.
Geplaatst: 29 juli 201411 j Heb je een foto ? ik weet helemaal niet wat ik me bij een kruidenschaar moet voorstellen. Is dat wat anders dan een schaar ?
Geplaatst: 29 juli 201411 j das een schaar met een aantal knipbladen. Op dezelfde manier als dat scheermesjes tegenwoordig meerdere mesjes hebben. Een kruidenschaar is, in mijn ogen het meest nutteloze object ooit. OF je gebruikt een geringe hoeveelheid kruiden voor je eigen eten, OF je verwerkt zo veel kruiden dat a) een kruidenschaar de verwerking niet echt significant makkelijker maakt, of b) het sowieso verstandiger is om een makkelijkere methode te gebruiken zoals drogen en verpulveren. Maargoed, zo denk ik er over
Geplaatst: 30 juli 201411 j Zo dacht ik er dus ook over, maar nu was het halve prijs van halve prijs en voor 0,90 euro kon ik dat niet echt laten liggen. Is inderdaad een schaar met 5 'lemmeten' naast elkaar.
Geplaatst: 16 augustus 201411 j Bij IKEA lill vitrage voor om/ over mijn spruitjes en kolen Een afgeprijsde rode paprika plant en wat sierplantjes voor in de tuin. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 16 augustus 201411 j Een perenboom (Conference), appelboom (Summerred), een zomerframboos, 120 liter pot grond, 2 GROTE terracotta plantenbakken (formaat boom), 50 m3 tegels, 3 kub zand, 120 m2 zwart folie, en nog wat aanverwante zaken.We gaan de tuin dicht tegelen en bakken bouwen, we hebben de strijd tegen zevenblad naar een nieuw niveau gebracht. You say witch like it's a bad thing...
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Moeder de vrouw verrast met een vacuum sealer, besteld in de UK.Ze is er gelukkiger mee dan ik verwacht had.http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001TGVW5G/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Maar nu komen de vragen omtrent het gebruik ervan want de gebruiksaanwijzing geeft enkel alles over het toestel zelf maar heel weinig over de producten die verpakt worden.Weet iemand soms een goede site of een .pdf-file waar we daar iets over kunnen vinden?Gisteravond ging het bij het verpakken van boontjes mis met één pakje, er kwam vocht mee met de lucht bij het vacuum zuigen en de zak sloot niet af.Dus; wie zich geroepen voelt om mijn madammeke te helpen is steeds welkom. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Er moet ergens een topic zijn waar de sealer en het gebruik uitgebreid besproken werd ? Dacht mede vooral door Henkg, die dat ding ook heeft.Heb je al gezocht met de zoekfunctie ? Vacuum verpakking / sealer , whatever. probeer maar es.
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Moeder de vrouw verrast met een vacuum sealer, besteld in de UK.Ze is er gelukkiger mee dan ik verwacht had.http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001TGVW5G/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Maar nu komen de vragen omtrent het gebruik ervan want de gebruiksaanwijzing geeft enkel alles over het toestel zelf maar heel weinig over de producten die verpakt worden.Weet iemand soms een goede site of een .pdf-file waar we daar iets over kunnen vinden?Gisteravond ging het bij het verpakken van boontjes mis met één pakje, er kwam vocht mee met de lucht bij het vacuum zuigen en de zak sloot niet af.Dus; wie zich geroepen voelt om mijn madammeke te helpen is steeds welkom. Er staat op die van mij beetje vocht en veel vocht.Met boontjes doe ik veel vocht,dat knopje stel ik in.En droog de boven en onder kant van de las naad (m/c) en het bakje legen.Dan gelukt het weer. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Willy, Kijk eens hier:https://www.moestuinforum.nl/topic/10730-seal-apparaat-wie/ http://www.marmelot.com/marmelot/vacuum-verpakken-tips.php Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Moeder de vrouw verrast met een vacuum sealer, besteld in de UK.Ze is er gelukkiger mee dan ik verwacht had.http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001TGVW5G/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Maar nu komen de vragen omtrent het gebruik ervan want de gebruiksaanwijzing geeft enkel alles over het toestel zelf maar heel weinig over de producten die verpakt worden.Weet iemand soms een goede site of een .pdf-file waar we daar iets over kunnen vinden?Gisteravond ging het bij het verpakken van boontjes mis met één pakje, er kwam vocht mee met de lucht bij het vacuum zuigen en de zak sloot niet af.Dus; wie zich geroepen voelt om mijn madammeke te helpen is steeds welkom. Misschien hebben jullie hier wat aan?https://andrewjamesworldwide.com/Manuals/Dom_Sealer/Dom_Sealer_English.pdfhttps://andrewjamesworldwide.com/Manuals/Pro_Sealer/Pro_Sealer_English.pdf
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Van harte bedankt hoor beste mede tuiniers. Nu eventjes een en ander afprinten zodat ze het met haar kookboek kan bewaren en inkijken wanneer ze maar wil. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 26 augustus 201411 j Normale prijs: 5 euro per potje = €125Aanbieding: 1 euro per potje = €25Korting: €100 op 3 soorten (border, groenblijvende heesters & kuipplant) biologische voeding Heb ik de komende jaren tenminste een reden om niet minder plantjes te gaan kweken > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 2 september 201411 j Een KLEINTJE voor 500 eieren???Wat noemt ge dan een grote? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.