Geplaatst: 22 juli 20169 j Zou jij een halve middag spenderen en 150 km rijden en om een dingetje van nog geen 10 euro (incl.) op te halen? nee, natuurlijk niet....in dat opzicht heb je volkomen gelijk.maar ik hoef gelukkig geen 150 km te rijden om in de bewoonde wereld te komeneens in de maand naar Arnhem, hier om de hoek, Dille Kamille.....toegeven dan moet ik van te voren weten wat ik nodig heb en me hier aan houden want anders.......... gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 26 juli 20169 j daar was ik al jaren naar op zoek.... gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 28 juli 20169 j roller voor het bewerken van bladerdeeg (china, is dus onderweg) gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 15 september 20169 j Een rechthoekige (vierkante) klamboe! We hebben al horretjes voor de ramen en 1 deur, en dus geen vliegen meer binnen. Maar op de een of andere manier nog wel aardig wat mugjes. Die waarschijnlijk uit de kelder/kruipruimte komen, dus daar valt geen hor voor te plaatsen.We waren al wel blij met de grote klamboe van Ikea, boven ons bed. Een flink slag groter dan de meeste klamboes die je in winkels kunt kopen. Maar nog steeds wat te klein voor een 2 persoonsbed, de opening moest steeds met een wasknijper dicht worden gemaakt anders kiert ie. Maar ineens kwam het in mij op om eens te kijken wat er zoal wordt verkocht op het wereldwijdeweb, en daar blijkt het aanbod enorm. Zo stom dat we daar niet eerder aan hadden gedacht. Wij als internethandelaars Dus sinds gisteravond hangt er een klamboe van 210 bij 200 cm aan ons lage plafond boven ons bed . Echt helemaal super 2 ingangen, dus geen gekruip meer. Geen schuine kanten waardoor je altijd wel het doek aanraakte waar muggen dan ook vlak langs zoemen of je zelfs doorheen steken als je er tegenaan ligt met je arm ofzo. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 september 20169 j Als ze niet IN mijn oor zoemen dan slaap ik verder overal doorheen, dus dat geeft niet facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 september 20169 j Oordopjes? Hier komen de muggen door de ventilatieroosters Misschien toch ook maar eens zo'n grote klamboe overwegen, ik zie alleen dat er al veel uitverkocht is en blijft vanwege de enorme vraag.
Geplaatst: 15 september 20169 j Jammer genoeg zijn die dingen nog steeds niet geluidsdicht Dat vind ik juist zo genieten: een mug horen en zeker weten dat hij zij niet bij je kan komen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 september 20169 j arme muggen hier een megatouw gekocht om zeil op te hangen ivm feestje ivm weersvoorspelling voor zaterdag ( willen jullie ook ff duimen please.. )
Geplaatst: 15 september 20169 j arme muggen hier een megatouw gekocht om zeil op te hangen ivm feestje ivm weersvoorspelling voor zaterdag ( willen jullie ook ff duimen please.. ) Ik zal duimen voor regen, zou niet willen dat je dat touw voor niets hebt gekocht
Geplaatst: 16 september 20169 j zeg weerjongens, doe die bui dan maar in Brabant hier een nieuwe steel met hilt gekocht voot de 2e schoffel, lekker zwaar, schuift ie makkelijk door de droge grond in de tuin
Geplaatst: 16 september 20169 j Dat weer lijkt mee te vallen toch RoBo? Die voorspelde hele zaterdag regen zie ik in ieder geval nu niet op Buienradar. Wat is een "hilt"?
Geplaatst: 25 september 20169 j Nieuwe aankoop.Het gebeurde me dit seizoen meerdere malen. Bierglas + flesje mee naar het terrasje aan het water: opener vergeten!Gewone openers gaan roesten, die kan ik daar niet laten liggen.De oplossing die mij 120 meter lopen bespaart (heen en terug):Ideaal. Laat het mooie weer in 2017 maar komen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 25 september 20169 j Dat weer lijkt mee te vallen toch RoBo? Die voorspelde hele zaterdag regen zie ik in ieder geval nu niet op Buienradar. Wat is een "hilt"? we hadden topweer! hilt: maar dan een rechte met vlakke deuvel, is veel sterker (deuvel weet je wel hè )
Geplaatst: 25 september 20169 j Hmmm... Hilt volgens wiki:https://nl.wikipedia.org/wiki/Hilt Is het misschien dan dialect voor handvat/handgreep oid?En met je rechte vlakke deuvel verhaal wordt het allemaal weer lekker onduidelijk... Deuvel:https://nl.wikipedia.org/wiki/Deuvelverbinding
Geplaatst: 26 september 20169 j Wiki: "Hilt kan verwijzen naar: een dwarsstuk aan de steel van een landwerktuig, zoals een schoffel" "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 november 20169 j Net bij het Olde ras een (grote)stoofpeer gekocht: een winterrietpeer. Hij staat al in de grond. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 november 20169 j Ik ben benieuwd naar die winterrietpeer, die heb ik nog nooit gehad!Kappertjeszaad gekocht in Italië..en nog wat andere zaadjes... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 december 20169 j Ik heb vandaag deuvelbroed van Shii take online besteld bij 'Groene takken'. Op mijn moestuin heb ik wat verse eikenhouten stammen liggen en die wil ik enten met deze deuvels. Ze zullen van de week wel binnenkomen.
Geplaatst: 4 december 20169 j Van de week is mijn nieuwe accu boormachine binnengekomen.Heb nogal wat zitten wikken en wegen en de verleiding om voor Makita of Hitachi te gaan was erg groot.Maar uiteindelijk toch voor de Parkside van de Lidl gegaan omdat deze voor mijn werkzaamheden prima voldoet.Kon het niet laten en ben toch wel voor de Combi gegaan. https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Accu-combigereedschap-4-in-1-PKGA-14-4/p100197161 Nu kan ik eindelijk het hoognodige weer vastschroeven op moestuin en bij het huisje.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.