Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Tuinslang setje gekocht, werd het lopen met die vele gieters zat.

Haspeltje voor buiten,

GA150-1689d31701566755072.jpg

Nog extra verlengstuk om het water uit de badkamer te krijgen.. geen buitenkraan..

GA110-148373651566755070.png

En als laatst een in kracht verstelbare sproei stuk, om het nog net wat makkelijker te maken.

GA110-105687871566755073.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

68a5dd2ad2226a044b3affca381f7a01.jpg

Vandaag binnen gekomen! Wel 1 dag later dan afgesproken, maar ben hartstikke blij met 75 saffraankorkusbollen, de nieuwe narcissen en meer. Tralalaaaaa helemaal blij!

Geplaatst:

Gisteren bij het tuincentrum lagen dahlia's voor 0.50cent

heb er enkele gekocht kon het niet laten grootbloemige uitgezocht.

Maar heb me wel beheerst en er maar 5 mee genomen.

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Mijn bestelling van www.zaadhandelvanderwal.nl is binnen! Heel wat zaadjes, een paar vroege aardappels, en ECHT anti-insectengaas, op maat ook nog eens Geen Ikea-gordijnen meer voor mij, die vielen de laatste paar keer ook al vlak voor het einde van het seizoen uit elkaar.

IMG011716011580298809.JPG

Geplaatst:

Na de aanschraf vorige week van 2 grote aardbeien bakken. Reed ik vandaag plots langs een kringloop waar ik nooit was geweest.

En daar stond nog een mooie nieuwe langwerpige planten bak. Die maar gekocht voor een euro.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Pootuitjes bi de Lidl. Rode, witte en gele. En vervolgens de pootaardappels bekeken. Stond niet op of het vroege of late waren dus opgezocht... duurde even. En toen de Maris Peer aardappels meegenomen. Die was het vroegst. De rest was mid of laat.

En toen... kon ik die grote zak met gladiolen voor 5 euro (75 stuks!) ook niet laten liggen. 🤭

Bij de Action ad overkant gezocht naar de kokosblokken, maar helaas. OP en het ventje had geen zin om achter te kijken of er nog meer lag.  Wel weer wat tomatenklemmetjes meegenomen, heb je toch nooit teveel van.

Erg onhandig trouwens, alle tuinspullen lagen door de hele winkel verspreidt. Lekker overzichtelijk. :roll:

Geplaatst:

@Erny geen kweekkasjes? Die zijn deze week in de aanbieding toch, zo ook de planten stokjes. Ik had ze al meegenomen toen ik de blokken kocht. Want apart rijden voor honderd planten stokjes en een kasje, ofwel 73 cent meer dan deze week, daar kun je niet voor heen en weer brommen. Lidl had kleintjes 30 voor 99,- cent toen de blokken bij de Action waren, maar te klein voor om bamboestokken.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Zondag naar de Groenmoesmarkt geweest. Ondanks dat het aardappelbed al vol zou staan, toch nog maar wat pootaardappels meegenomen. Ze stonden daar met zoveel leuke soorten die je per stuk kon meenemen...

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mini kas/tunnel aangeschraft. 

Straks in elkaar zetten. 

DSC_3379.JPG.d617aa811a18cc6ff185d493ae792641.JPG

Geplaatst:

Tada! 

DSC_3380.JPG.39ac018a26fbc58e59b45ef0d374aa7b.JPG

Geplaatst:

Ik heb er een gekregen van een vriendin die het kasje heeft gewonnen op de bingo. Zie mijn laatste Blog van 23-3.

Wat een prul. Bij opzetten al gescheurd.

Ook geen verankeringsmogelijkheid wat erg lastig is voor een soort vlieger hier aan de kust.

(Sorry, moest er even uit. Misschien met bij iemand met fluwelen handschoenen en binnen of in siertuingebruik wel een nuttig ding)

522609508_20200316_173324(2).jpg.21f3d97e441d1724ae1a2d85d5a16a09.jpg

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Wat jammer van je ervaring Patrijs! 

Verankering op de koude grond moet je zelf regelen, niet in de gaten gehad?

Het hoes heb je er binnenstebuiten omheen gedaan, het wilde echt niet hè ;-)

Hier op een beschutte (betonnen)-tuin voldoen ze goed.

Laatst nog een gazen hoes er voor gemaakt tegen de prei-mot.

Het frame zou ik graag van je willen hebben/overnemen, is dat een optie?

1190871796_20200127kleinekasschulpjes.jpg.4895578f7c602d1f3c9095e9d9ef1b00.jpg

aangepast door Grork

Geplaatst:

Als je goed naar mijn foto kijkt kan je zien dat het ding is vastgezet met twee plankjes waar weer een betonnen gewicht op ligt.

De lipjes van de ritsen zitten op deze manier aan de buitenkant ipv de binnenkant, handiger als ik het zou willen openmaken wat ik maar niet doe omdat ik hem dan niet meer dicht krijg. Het frame was bij opening niet compleet. Het midden boven verbindingskruis ontbrak. Als je goed kijkt zie je dat ik dat opgelost heb met

twee stukken passend PVC pijp en een touwtje.

Tenzij je balcon dicht bij mijn tuintje woont denk ik dat de reis/ verzendkosten ruimschoots over de restwaarde van dit stukje roerend goed heen gaan.

Waarschijnlijk is zuks voor heel weinig en zonder verzendkosten uit China te verkrijgen bij vriend Ali.

Ik heb hem nu omdat ik hem toch had over wat aardappeltjes gezet om die te vervroegen.

Die prachtige oplossing van jou met gebloemde vitrage met kantrand kan ik dan wel weer erg waarderen.

20200316_173324 (2).jpg

Geplaatst:
3 uren geleden, Grork zei:

Hier zal je plezier van hebben Rorror, ik heb er twee dezelfde staan, € 10,= elk voor betaald ( Aldi)

Dat is het doel, al mijn jonge zaailingen lagen plat door de wind of regen, daardoor deze aangeschraft. 

@Patrijs  🤣

Ook geen verankeringsmogelijkheid wat erg lastig is voor een soort vlieger hier aan de kust

Na hem uit de verpakking gehaald te hebben, dacht ik, dat ding vliegt hier zo weg van terras. Eerst de hoeken goed vast gezet, zodat het zijl niet omhoog kruipt. Dus inplaats van aan de palen die omhoog gaan, aan de horozontale palen vast gezet. 

DSC_3382.JPG.4d469391cfeff094ab2e9d3fa35a2d28.JPG

Aangezien ik alleen in bakken kweek, dacht ik, dan zorg ik dat het gewicht van de bakken de kas op zijn plek houdt. Dus dit gister avond op de bodem gemaakt. 

Een raster van gespannen metaaldraad, waar ik de langwerpige bakken opzet. 

DSC_3381.JPG.28e82bdb3eb7b7aec4ae93ebd6051dd9.JPG

Zo vliegt deze niet meer weg. 

aangepast door rorror
Typo's

Geplaatst:

Jeetje, je hebt bijna een vesting gemaakt, slim zo te doen!

Je zal het zeker gaan merken bij je zaaigoed.

Hoe ga je dat doen in de tijd van afharden?  Ik til dan tijdens de zonuren het geheel weg  bij het gewas. Jij gaat dan met het zeil aan de haal? 

Hier is de  balustrade geheel doorweven met tentdoek, (netjes op maat gemaakt). Dat zit zo'n tien jaar en gaat dan aan het verweren. Ondertussen is mijn balkon een soort van bak , gericht op het oosten. Maar, eerlijk is eerlijk, bij een oosterstorm schuif ik wel wat plantenbakken op de onderste pijpjes voor meer gewicht. Tot nu toe met resultaat :-)  

aangepast door Grork

Geplaatst:

Mijn gedacht was, ik open de luikjes 's ochtend, en in de avond weer dicht, en laat voor de rest de overkapping erover heen staan. Maar heb geen ervaring van hoe warm het zou kunnen worden op een zonne dag, en waar ik op moet letten, dus tips zijn welkom. Wel heb ik een extra parasol voet aanschraft afgelopen winter, om voor hete dagen, extra schaduw te kunnen geven aan de planten.

Geplaatst:

Nou... ik heb donderdag een gloednieuwe Stihl MS 181 C-BE kettingzaag gekocht. :mrgreen:

Stond al lang op mijn verlanglijstje.

Joepie, niet meer afhankelijk van het wachten op anderen met zo'n ding, gewoon zelf aan de slag. Zagen zagen zagen. :classic_biggrin:

Geplaatst:
Op 26-3-2020 om 23:36, rorror zei:

Mijn gedacht was, ik open de luikjes 's ochtend, en in de avond weer dicht, en laat voor de rest de overkapping erover heen staan. Maar heb geen ervaring van hoe warm het zou kunnen worden op een zonne dag, en waar ik op moet letten, dus tips zijn welkom. Wel heb ik een extra parasol voet aanschraft afgelopen winter, om voor hete dagen, extra schaduw te kunnen geven aan de planten.

het wordt heul warm als je niet goed lucht, 50 graden haal je wel; hier hebben we wel plantjes gekookt zo...

om eerlijk te zijn: wij gebruiken tunneltjes alleen in het voorjaar om de grond op te warmen of najaar om nog wat door te telen

leg er eens een min-max thermometer in?

Geplaatst:

Stihl MSA 220 CB kettingzaag (40 cm) + batterij AP 300 S

en Stihl HSA 86 (cm) + batterij AP 300 gekregen van mijn vrouwke, kzie haar graag 👍☺️🥰😍👨‍❤️‍💋‍👨

Zijn accumachines en ik ben er héééél tevreden over.

Had al een Stihl FSA 130 bosmaaier en dit werkt gewoon allemaal perfect.

Batterij van deze is AP 200 met snellader AL 300.

Ga nog van deze dingen kopen want ze zijn echt praktisch en aangezien ik nu 3 batterijen heb behoef ik deze niet meer aan te schaffen.

Machines maken geen lawaai dus te gebruiken wanneer je maar wil en dit zonder gehoorbescherming.

Ze zijn licht (gewicht) maar echt krachtig genoeg voor de meeste tuingerelateerde zaken.

Ze stinken niet en behoeven nagenoeg geen onderhoud dus kortom ik ben verkocht.

Geplaatst:

Erny en Tom, zorgen jullie ook dat je veilig werkt en zeker ook de juiste beschermende kleding draagt? In ieder geval een broek met zaagbeveiliging? 

Zeker als je onervaren bent zit een ongeluk in een klein hoekje.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Goeie tip!  Belangrijk.

Om eerlijk te zijn vergeet ik dit soms wel eens maar is uiteraard niet zoals vroeger, wat ik nu zaag hoort thuis in het speelhoekje ...

Heb heel vroeger nog aan bosbouw gedaan,

de machines waar we toen mee werkten hadden een zaaglengte van 80 à 100 cm en wogen tsn de 8 en de 12 kg

Zwaar en potentieel gevaarlijk werk

We zaagden toen dikke eiken om alsof het niets was.

Toen was het overduidelijk dat je je moest beschermen, we wezen er elkaar constant op.

Kledij was altijd klasse 1 en zelfs op de laarshaken werd gelet, zonder was not done

Geplaatst:
Op 5-3-2020 om 19:17, Erny zei:

Pootuitjes bi de Lidl. Rode, witte en gele. En vervolgens de pootaardappels bekeken. Stond niet op of het vroege of late waren dus opgezocht... duurde even. En toen de Maris Peer aardappels meegenomen. Die was het vroegst. De rest was mid of laat.

En toen... kon ik die grote zak met gladiolen voor 5 euro (75 stuks!) ook niet laten liggen. 🤭

Bij de Action ad overkant gezocht naar de kokosblokken, maar helaas. OP en het ventje had geen zin om achter te kijken of er nog meer lag.  Wel weer wat tomatenklemmetjes meegenomen, heb je toch nooit teveel van.

Erg onhandig trouwens, alle tuinspullen lagen door de hele winkel verspreidt. Lekker overzichtelijk. :roll:

Erny Lidl heeft deze week 20L zakjes potgrond voor 0,99. Laagste prijsgarantie het is dan ook 1 cent minder dan de 1,- bij de Deen, die heeft de bekende BVB, zo te zien aan het plaatje in de online folder.

Hebben ze bij de Action eigenlijk nog cocos blokken of had ik gelijk en hebben ze alleen ingekocht voor de week actie destijds?

Mooi snoeischaartje heb je aangeschaft zeg. Al is het niet helemaal een snoeizaag, want niet eenhandig te gebruiken zo te zien. Ik ken de series niet, maar gezien de adviesprijs moet het wel een van de professionele series zijn en dan zit je met Stihl altijd goed, lijkt mij. Heb je de uitzet compleet?

7b88789c636a40a88b542e687e94d838.jpg

@TomP Ook een kleine ketting kan in je kop of lijf slaan.  Ik blijf kettingzagen en slijptollen altijd een beetje eng vinden, blijf er liever van weg, maar dat gaat niet altijd.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Klopt helemaal! Voorzichtigheid geboden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.