Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:
Op 16-11-2024 om 20:49, Gitta zei:

recepten

Ik heb al mijn recepten in mijn computer staan (heeeel veel), allemaal geordend in mappen en submappen en infomappen. Dat boekje van jou zit dan wel erg snel vol.😊

Geplaatst:
Op 17-12-2024 om 20:35, acpronk zei:

mix beter is

Ik ben er juist vanaf gestapt. Dure grond (mix noemen ze het) en het houdt veel water vast. Bij mij krijg ik dan sneller mos, en dat is in mijn vochtige tuin echt een ramp!

Geplaatst:
3 uren geleden, Rookie zei:

Die Tainung?

Die komt van Vreeken @Rookie en ik had aan jou gevraagd of je die voor mij dan ook mee wilt bestellen.😊

Geplaatst:

Ja, dat weet ik Petra.
Ik vroeg juist of hij elders ook nog te koop was.

Ik ben niet zo dol op Vreeken.

Ik zou niet precies weten wanneer ik de knollen zou moeten bestellen met een levertijd van zes weken...

Geplaatst:
20 uren geleden, Erny zei:

https://wormenkwekerijwasse.nl/product/vermiculiet-2/

Hier heb ik 2 jaar gelee vermiculiet besteld (evenals Lavameel en Guano).

Misschien is  het nog ergens goedkoper te vinden?

Bedankt voor de tip. Heb ik toch weer teveel betaald. Ik schrijf deze site op voor volgend jaar. 

Geplaatst:
1 uur terug, Rookie zei:

elders

image.png.708616109a2ff2f5f0bb6657e95eccb2.png

Geplaatst:

Ja, leuk, dankjewel, ik ben ook heel goed in googelen.

De oude kastanje verkoopt niet meer, De Zoete Wei heeft geen webshop en bij Zoetaardappelenonline zijn ze uitverkocht.

Ik wacht wel tot Vreeken stekjes heeft.

Ik kan nergens de knollen vinden.

aangepast door Rookie

Geplaatst:
6 minuten geleden, Rookie zei:

googelen.

Bij mij werd er eerst wat anders getoond, dat heb ik vaker als ik iets in Nederland zoek. Eerst gaf hij het niet aan dat het uitverkocht was, dus ik ging ervan uit dat ze het hadden. Heel gauw vermeld, daarna moest ik weer wat anders doen, ik spring steeds heen en weer vanaf mijn computer. Ik wou de melding net verwijderen, maar jij had het al gelezen. 😊

Geplaatst:

Misschien is hij in Duitsland te koop in een webshop...

Geplaatst:

Nee, daar ben ik al aan het kijken. Helaas niet. Heel veel soorten, maar niet deze.

Geplaatst:

Dan maar op de plantjes wachten.

Geplaatst:

Normaal gesproken zou ik tainung 65 op de MTFD aan kunnen bieden, maar vorige winter was de oogst grotendeels verrot (had ze in de schuur liggen, maar vanwege muizen had ik ze in plastic zakken aan het plafond opgehangen). In combinatie met kou is dat geen goede optie.

Oogst dit jaar was zonder tainung 65 en ook zonder witte van ecohoeve.

Heb nog wel wat oogst, maar het is niet veel en ook naamloos. Sommige rassen kun je wel aan het blad herkennen wat wat is.

Maar ik doe een verzoek aan @Jorieke123en aan anderen wie ik de afgelopen jaren zoete aardappel heb gegeven om met mij tainung 65 en witte van ecohoeve te ruilen (op de MTFD rond april).

Geplaatst:

Mooie selectie @Rookie! Grappig, ik zie steeds bij de tomatenlijstjes en aankopen opeens de Amish paste voorbij komen. Petra heeft hem volgens mij ook op de planning. Heb even gekeken bij Diana en die kwalificeert hem als laat, dus met alleen buitenteelt durf ik het eigenlijk niet zo goed aan. Ik heb maar weinig plek, dus probeer daarom vooral vroege soorten. Ben benieuwd naar jullie bevindingen van komend jaar! Hij ziet er namelijk wel smakelijk uit 😃.

Geplaatst:

Ik moet eerlijk zeggen: het is een gok, die Amish Paste.

Hij ziet er inderdaad goed uit en ik lees goede recensies erover uit het buitenland.

Geen idee, hoe hij het hier gaat doen.

Ik weet niet of er veel verschil is tussen buiten- en binnenteelt.

Als het om de phytophtora gaat, dat kan in de kas ook voorkomen heb ik gemerkt.

We gaan het zien.

Ik reken op een heerlijk warme, zonnige zomer, zonder slakken!😄

Geplaatst:

Van der Wal heeft ook een erg leuke winkel. Niet altijd handig want nergens staan de prijzen bij. Die zoek ik op de telefoon op. Maar heerlijk om rond te kijken. Personeel is erg aardig. Ik woon er vlakbij. Dus als iemand wat wil vlak voor een mtfd....

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik mocht er wel eens een scanner lenen om re prijzen te achterhalen tijdens het winkelen. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Een citroen die ik nog niet kende.

IMG_20241229_142957436_HDR2.thumb.jpg.3a6fb45595a97eddf62569a8b9d900bf.jpg

Heet bij de AH de "roze tijger citroen", maar in het engels gelukkig gewoon "variegated pink lemon". Zaten drie zaden in, die nu in de potgrond bij de calamondin zijn gestopt. Bont blad, helemaal mijn ding 😍

Smaak vond ik verder gewoon citroen. De soort is afkomstig van een spontane mutatie van citrus x limon, met bont blad, roze vruchtvlees en een streepjes huid. Geen idee of het ook weer zo uit het zaad komt.

(flinke poriën ook, misschien heel fijn voor etherische olie, dit exemplaar was al vrij droog)

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Mijn beste aankoop vind ik de airfryer met 2 lades. Ik gebruik hem heel veel.

Voor broodjes af te bakken.

Om mijn eigen krentenbollen die ik altijd invries even op te warmen (dan lijken ze weer vers).

Patat en gekruide aardappeltje erin bakken.

Aardappelen poffen.

Tostis erin bakken.

Ik heb ook iets gezien bij Amazon waarin ik dan cake kan bakken of macaroni erin kan doen met kaaslaag.

Maar dan moet ik even mijn man lief aankijken, want wij zouden eigenlijk even niets meer kopen.
Maar dat heeft geen haast.😂

Airfryer foto 1.jpg

Airfryer foto 2.jpg

Airfryer foto 3.jpg

Airfryer foto 4.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

• 2 weken later...
Geplaatst:

De zaden van de vijgpompoen zijn binnen met dank aan @Liekie voor de tip! En tja, toch ook nog wat extra zaden besteld. Ook 5 liter vermiculiet en nieuwe steeketiketten. En de tomatenzaden van Diana zijn binnen 😃. Kan niet wachten om te beginnen!

IMG_6916.jpeg

Geplaatst:

Leuk!! Bij mij deed hij het uitstekend in mijn compostvat en klom hij zo de heg in/door! Ik hoop dat hij het bij jou ook zo goed doet!

• 3 weken later...
Geplaatst:

@woldistel: hoe bevalt jouw Imetec broodbakmachine?

Is hij echt het geld waard?

Ik vind het zo'n mooi ding, maar de prijs weerhoudt me nog even.

Geplaatst:
Op 9-10-2024 om 18:06, woldistel zei:

En voor wie het nog niet meegekregen had; mijn Bakbeest is alweer retour afzender. Een van de kneedhaken maakte het na tien minuten ontzettend lawaai (denk aan klopboordecibels) en ik denk aan een gebroken lager o.i.d. 

Maar ik zit inmiddels weer te koekeloeren naar een ander Bakbeest.

@RookieIk heb inmiddels een Moulinex Home bread baguette. Doet het geweldig. 

Geplaatst:

Dank!

Ik weet nu niet meer of ik dit al had meegekregen of niet...

Ach ja, boven de vijftig schijn je dat soms te krijgen... heb ik van horen zeggen.😏

Geplaatst:

😄

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.