Geplaatst: 28 maart 202528 Ma @rorrorKweekdoos er gewoon naast-). 4x3 ft, afwijkende maat, meestal is het 4x4 of 4x2, of 1m2 of 0.9m2. 180 cm ga je voor twee etages? Of voor volledig indoorseizoen, inclusief vrucht rijping? Dan wel wat pollen net bestellen, want ik neem aan dat je dan wilt gaan kruizen of in ieder geval closed pollination selection. Anders kun je planten gewoon naar dakterras verplaatsen. Ik ga maar eens kijken hoe je zaadjes erbij liggen in hun zakje. Helft van je Reaper zaadjes en ook een zakje met wat van die Italiaanse zaadjes van @Ruderalis van vorig jaar. Hij wilde gaan kruizen afgelopen jaar maar of daar wat van is gekomen, heb hem hier na het vorig voorjaar niet meer gezien. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma Op 26-3-2025 om 11:11, Rookie zei: Deze kwam vanochtend: een nieuwe kweekbak, met een waterreservoir onderin, met kijkglas en vultuit. Mooie maat ook, 75 cm breed. Hier kan ik weer mooi wat in kwijt. Ik heb ook nog schaduwdoek besteld, want ik denk zo maar dat we een snikhete zomer gaan krijgen.😊 Lijkt verdomd veel op die van de Aldi folder voor komende week. Nee, dat s hem toch niet merk Belavi: Voor 20 euro verwacht ik zonder waterbuffer:-(. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma Ik zag ook iets dergelijks staan bij de Welkoop, maar ook die was zonder waterbuffer. Nee, ik ben heel tevreden met die van mij, morgen komt er nog eentje.
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma @donaldk jij scoort vast heel erg slecht op de "zoek de tien verschillen" in de krant 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma Had even snel de folder gezien op een tablet vannacht. Dus ging even controleren en blijkt hem duidelijk niet te zijn, wel zelfde soort patroon bak, maar rechtere hoeken en andere kap. Maar welke heb jij dan met die buffer? Sticker is nleesbaar op forumplaatje, vergroting is marginaal. 28 maart 202528 Ma aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma Net nog even naar de gamma geweest, 8 zakken van 40 liter fleurella potgrond gehaald voor 25 euro met de 2+2 gratis actie van dit weekend. En afgelopen week enkele bestellingen gedaan bij temu, met allerlei meuk, variërend van plastic plantlabeltjes tot kogelkranen en een watertimer en meer. Spotgoedkoop, en daarom kun je beter niet teveel kijken, want je blijft impulsaankopen doen daar.
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma Ow. Ik lees nu net pas dat er morgen gratis compost is te krijgen in onze gemeente. Maximaal 4 zakken per huishouden op vertoon van de milieuaspecten. Ik heb morgen geen auto, ff kijken hoeveel ik mee kan nemen op mijn scootertje als ik naar de tuin ga. 4 moet net lukken (hoop ik)
Geplaatst: 28 maart 202528 Ma 3 uren geleden, donaldk zei: Kweekdoos er gewoon naast-). 4x3 ft, afwijkende maat, meestal is het 4x4 of 4x2, of 1m2 of 0.9m2. 180 cm ga je voor twee etages? Afwijkende maat inderdaad, al was die 120cm diep, kwam deze voor het raam, met 90cm staat deze niet voor het raam, maar er naast. 180cm gedaan omdat ik anders te veel moet bukken, en lastig achter in bij de achterste planten kan komen, nu kan ik de lampen omhoog hijsen, en half in de kweektent stappen, om makkelijk bij de achterste planten te komen. Groeidoos hou ik ook gewoon, want dat is handig in beginfase van de kweek. Kruisen is wel een leuk experiment om een keer te doen. Maar voor nu is de tent vooral bedoelt, om na de groeidoos een grotere ruimte te hebben, tot half/eind mei voordat ze naar buiten mogen. Heel misschien dat ik einde seizoen wat tragere soorten binnen afrijp in de tent, maar dat zien we dan wel. Ik ga iedergeval niet de tent 12maanden in het jaar gebruiken.
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma 18 uren geleden, donaldk zei: Had even snel de folder gezien op een tablet vannacht. Dus ging even controleren en blijkt hem duidelijk niet te zijn, wel zelfde soort patroon bak, maar rechtere hoeken en andere kap. Maar welke heb jij dan met die buffer? Sticker is nleesbaar op forumplaatje, vergroting is marginaal. Het is zo te zien een Floracon, kweektafel op poten. Tip: Iig op een Android telefoon, als je Google Lens hebt geïnstalleerd, kun je heel makkelijk op plaatjes klikken, en dan via share delen met Google Lens om te zoeken. Op een computer kun je in de meeste browsers daar ook een extensie voor installeren, of misschien zit die bij chrome zelfs al ingebakken. Via de rechtermuisknop, heb je dan een menu optie om te zoeken. Ook handig om andere webshops te vinden, soortgelijke producten (die bak van keter is ook best mooi) of uit te zoeken wat iets is, ook met planten en insecten, is die best goed in plaatjes van dezelfde planten en insecten te vinden. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma 13 zakken compost van de compostdag opgehaald, 3 gratis en 10 betaald. 5 euro voor 390 liter. Compost rook behoorlijk naar koemest, maar heb geen zak geopend om te kijken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 april 20252 Apr Vaccinium myrtillus wordt maar heel zelden commercieel geteeld, en ga je in een gewone plantenzaak ook niet tegenkomen. Dit is vooral omdat het plantje zich moeilijk grootschalig laat opkweken in potjes. In de natuur groeit hij dan wel weer goed. Dus inderdaad het beste in het wild plukken in Zweden (maar laat wel wat hangen voor de diere nnatuurlijk) Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 2 april 20252 Apr @Frank Houwelingstek, rhizo of zaad? Lijkt mij een leuk, maar duur (zeker bij opsturen) plantje. @rorrorrest een bollenbak, of andere zeef. 2 april 20252 Apr aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 3 april 20253 Apr Mijn paar maanden geleden gepre-orderde boek is aangekomen. Erg blij mee.
Geplaatst: 4 april 20254 Apr Ik ben superblij met mijn nieuwe kweekbakken met deksels. Nu heb ik (en de plantjes) geen last meer van die harde, koude wind.
Geplaatst: 4 april 20254 Apr Wat zaden in Turkije gekocht. O.a. dezeEr zijn heel veel soorten kıl biber. Ik heb nu soorten Yalova en Menderes. Maar ook bv Turkse rucola omdat ik bang ben te weinige hebben [emoji16] komt altijd op, maar voor die ene euro kun je maar beter een volle zak zaadjes hebben.
Geplaatst: 4 april 20254 Apr En hier weer een bestelling binnen uit het Verre Oosten ! Wat plastic kragen wat je om planten heen zet tegen de slakken, een zooi clips om de tomatenplanten mee vast te zetten , 3 kogelkranen, 300 zaailabeltjes ,een heuse digitale watertimer en no wat andere prullaria. Er liggen ook nog 3 gloeilampen klaar die moet ik nog vanavond nog ophalen uit een pakketautomaat... En volgende week zouden de waterdrukverlagers moeten binnenkomen, die heb ik nodig omdat anders mijn slangkoppelingen allemaal lekken
Geplaatst: 4 april 20254 Apr 1 uur geleden, Mellie zei: soorten kıl biber Zijn dat dan ook hete pepers Mellie? Ik vind het zo leuk die lange maar eet niet heet. 🥵 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 april 20254 Apr @appelvrouw deze zijn pittig (acı). Maar ze bestaan ook zonder hitte. Ik ga in april weer. Kan wel kijken of ik wat zie.
Geplaatst: 8 april 20258 Apr Mijn nieuwe spulletjes uit het Verre Oosten : een geval waarmee je een tuinslang kunt ophangen, een nieuwe zweetslang, 2 sproeiers voor op de tuinslang, 2 groeilampjes en wat klein spul zoals touw, stiften ,sateprikkertjes, plastic drinkrietjes , maar waar ik vooral op zat te wachten zijn die zwarte huisjes , de zogenaamde waterdrukverlagers die ik nodig heb in de tuin. Dit weekend maar even aansluiten en testen. Ik hoop dat alles past en ik nu geen verloopstukjes meer nodig heb ofzo. Want meestal zit het bij mij altijd wel ergens tegen, maar voorlopig heb ik wel even genoeg geïnvesteerd in de moestuin... Op wat zakken potgrond na dan...die moet ik nog om straks de aardappelzakken mee te vullen..
Geplaatst: 8 april 20258 Apr 34 minuten geleden, driepinter zei: maar voorlopig heb ik wel even genoeg geïnvesteerd in de moestuin Dat gezegd hebbende, ik begin nu te twijfelen of die drukverlagers wel passen op de kraan die ik in gedachten had. Op mijn kogelkraantjes die ik onlangs op de kas heb geplaatst zou het wel lukken, maar beter lijkt het me om de druk te verlagen vanaf het begin van mijn waterpunt. En het zou zomaar kunnen dat die kraan buitenschroefdraad heeft van 1 inch. En die waterdrukverlagers zijn 3/4 inch.... Ik dacht ik koop zo'n verloopje gewoon even online dan kan ik in ieder geval door, maar ik zie zoveel soorten dat ik het even niet meer weet, en dan moet je ook nog iets van 6 of 7 euro verzendkosten betalen voor een pakketje uit Nederland.... Gek eigenlijk dat de verzendkosten uit China wel altijd gratis zijn. Alhoewel gratis.... het zal wel gesubsidieerd worden door de chinese overheid denk ik, want zoveel winstmarge op hun producten zit er waarschijnlijk niet op....
Geplaatst: 8 april 20258 Apr 5 uren geleden, rorror zei: Kan weer planten cocktails gaan brouwen. 🥴 Euuuh, waar kijk ik eigenlijk naar op die foto? Kunstmest of iets dergelijks?
Geplaatst: 8 april 20258 Apr Klopt oplosmeststoffen van Yara en Peters Zit normaal in 25kilo zakken, maar zoveel gebruik ik niet. Vandaar alternative verpakking. Wordt volgens mij normaliter ook niet echt aan consumenten verkocht.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.