Geplaatst: 18 juni 201213 j Was in Duitsland en benieuwd naar wat dan de Duitse tuincentra dan zo al aan zaad aanbieden.Kwam bij de Dehner terecht... en die hadden een geweldig mooi assortiment!... Wel veel dingen die ik dus al heb...maar die ik niet zo bij de Tuinland en consorten kan kopen. Mooie aparte soortjes enzo. Heb me ingehouden en alleen het volgende gekocht: Van boven n. onder, en links naar rechts: met duitse uitleg... - Blattrettich Sangria (Ein bei 5-8 cm Wuchshöhe abzuerntender, leuchtend grün gefärbter Blattrettich mit vorzüglichem Rettichgeschmack für ganzjährige Aussaat) - Basilikum Serrata (Salatblättriges Basilikum mit besonderes grossen fleischigen Blättern. Sehr intensives Aroma, hoher Ertrag, verträgt sowohl kühle als auch heisse Witterung) - Rettich Mantanghong F1(Dekorativer tennisballgrosser Rettich. Aussen grün-weiss, innen tiefrot. Knackiges Fleisch mit süssem, leicht nussigen Geschmack) - Radies Eiszapfen(Schnellwüchsige Sorte, sehr würzig und zart) - Blumenkohl Erfurter Zwerg(Bewährte Sorte für frühesten Freilandanbau) - Rettich Münchner Bier(Beliebter Herbst- und Winterrettich, würziger Bierrettich) - Mini Aubergine Ophelia(F1-Hybride, frühriefend, reiche Ernte) Vooral die Müncher Bierrettich intrigeert me enorm...
Geplaatst: 18 juni 201213 j Zo wij zijn binnen ik heb een platte bak gekregen. Met 25 1 ruiters. In het na jaar maar end mijn tuin aan passen. Ik heb nu een groter tuin van 120 2m.
Geplaatst: 18 juni 201213 j Erny: Volgens mij ben ik die "Rettich Mantanghong F1" een keer bij vreekens op de site tegengekomen. Die heten daar, als ik het goed heb chinese radijs oftewel watermeloen radijsjes genoemd. Altijd handig voor meer info.
Geplaatst: 18 juni 201213 j Tnx Renate Inderdaad ook te koop bij Vreekens, maar ik kon ze niet allemaal zo snel vinden (Rettich/Radijs/Rammenas verwarring). Ton V. zelf wel... hier de soorten met de namen in zijn assortiment: V.l.n.r en v.b.n.o.:Radijs Hong Vit, Basilicum Mammoth, Radijs Red MeatRadijs IJskegel, Bloemkool Igloo, Rammenas Münchner Bier, Aubergine Pot Black F1 Die radijs Hong Vit kweek je dus voor de blaadjes die zacht zijn, zonder de harde haartjes, en lekker pittig moeten smaken. Ben benieuwd.
Geplaatst: 19 juni 201213 j vandaag 1 x prunus avium "sunburst", zijnde een zoete kers, zelfbestuivend. 1 x pruim Mirabelle de nancybeide als patio vruchtboom. die in pot kunnen. O, en een zakje aardbeizaat van sarian f1.
Geplaatst: 19 juni 201213 j Plaats ik vast een foto van het pakket wat al ruim een week op de tuin klaar ligt. We gaan m zaterdag opzetten : mijn huisje !
Geplaatst: 19 juni 201213 j Je maakt toch wel een foto als ie staat he. Veel plezier/succes met plaatsen! Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste
Geplaatst: 25 juni 201213 j Net besteld een aantal Stektray's 66 gaats en 25m2 worteldoek. Ik wordt gek van al dat onkruid !
Geplaatst: 30 juni 201213 j Ging vanmorgen met de kids naar intratuin.Ik bleek namelijk wilde aardbeien te hebben staan in de tuin en dat terwijl ik die absoluut niet wilde hebben.Dus op pad geweest voor de juiste plantjes. Er stonden nog 2 kleintjes. Gelijk meegenomen natuurlijk.En kon de verleiding niet weerstaan dus nam nog meer mee: Pastinaak (als zaad)spaanse peper planten de spruitenplantjes (3 van de 4 kon ik planten) waar mijn oudste dochter al mega lang om vroeg.Hopelijk krijgt ze nu ook wat meer intresse voor de moestuin Hoe dan ook, Ik ben blij!Ben heel de dag al bezig geweest in de tuin. Want die staat vol onkruid. Ben er nog lang niet maar ja als je 4 jaar lang zo goed als niks doet aan je tuin wordt het vanzelf wel een oerwoud
Geplaatst: 18 oktober 201213 j Een messenlijpmachine gekocht. Nog nooit zulke vlijmscherpe messen gehad.Gebruik is een fluitje van een cent, poepsimpel en snel. Wel 1 nadeel, echt zeer scherp, heb me al enkele malen mispakt en besneden gesneden. Mijn vrouw kan al niet meer tot 10 tellen op der vingers
Geplaatst: 1 december 201213 j Net de envelop met bestelde zaden van Diana's mooie moestuin binnen. PEPERS:Rocoto Rio HualagaJalapeno ChichimecaJaloroPiment d'EspeletteAji Brazilian PumpkinTrue Jamaican Scotch BonnetYellow Pointy TOMAAT:Dansk ExportPineapple FogGratis zakje: Pokusa Verder:Komkommer Miniature WhiteRattestaartjesStoksperziebonen Rattlesnake En omdat het tijd wordt dat de tuin bij het huisje wat opfleurt is het tijd mij in de bloemen te gaan verdiepen, het bloemen opkweken is voor mij nog in experimenteel stadium. BLOEMEN:Alcea Rosea VioletpaarsAllium CernuumAllium MilleniumAquilegia Vulgaris PurpleAstrantia MixAmaranthus DreadlocksDianthus barbatus nigroscens scootyPrunella grandiflora Freelander BlueScabiosa ColumbariaSalvia nemorosa Sensation RoseSalvia ForskaohleiTulbaghia ViolaceaStrobianthes atropurpureus 1 december 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 1 december 201213 j Mooie lijst. Die alliums heb ik ook besteld bij Diana. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 december 201213 j Vandaag 2 zakjes meloenzaad van het ras Magenta F1 aangekomen, wel duur als goud
Geplaatst: 11 februari 201313 j Zaterdag dus bij de Lidl zaden gekocht... En voor meest 20 cent per zakje ga ik dan niet moeilijk doen... Paar groente/kruiden zaden... En wat meer bloemetjes... En deze voor de lol... laten we eens testen... Er zit namelijk zo te zien erg veel zaad van Afrikaantjes bij en laat nou vorig jaar in mijn tuin daar de slakken massaal op afkomen!!! Nix geen Anti...
Geplaatst: 11 februari 201313 j Net bij de lidl geweest.. Ik heb me denk nog best goed kunnen inhouden met 18 zakjes totaal En nog 'n koude bak Wel grappig om te zien, dat ding moest nog worden neergezet.. En direct waren er al 4 mensen voor zaadjes. Vond het aanbod in sla wel tegen vallen hiero. Bijv. dat Australische gele pluksla / amerikaanse bruine pluksla er niet waren. Alleen maar sla die echt bedoeld is als krop.. Ok, wel groene eikenblad sla. @Erny; Hier zaten de slakken ook vaak in de afrikaantjes idd. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 februari 201313 j ook hier wezen shoppen bij de lidl.Manlief was voor mij daar boodschappen wezen doen (kids zijn ziek dus moest ik thuis blijven), toen hij belde had ik hem gelijk maar gevraagd of er nog wel zaden waren.Was nog genoeg en ik mocht me gaan uitleven van hem.Nou dat had ik onthouden.Na hem ben ik gegaan en heb 17 zakjes meegenomen, waaronder 2 voor bloemen.Is echt een heerlijk koopje zeg! Nog geen 5 euro kwijt!
Geplaatst: 11 februari 201313 j ik had bijna een verhuiswagen nodig haha nee hoor maar de datum was ruim dus heb vele exttra's meegenomen.Daarna ff nog langs welkoop en intratuin ,je lach je rot van het prijsverschil De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Geplaatst: 11 februari 201313 j Pffff... koud op de fiets zeg!!! brrrrrr Maar toch nog wat zakjes (7) meegenomen, bloempjes en nu tóch die gele Patisson (meloen stond er nu wel bij)... diverse mensen van raad voorzien, kweekbakjes (3x4 st) gepakt en vervolgens bij de kassa weer kweekadviezen kunnen geven. Gezellig zo'n moestuinvriendelijke Lidl...
Geplaatst: 11 februari 201313 j Nog niet aangekocht, maar ik vraag me af of dit de moeite is: http://www.promobutler.be/nl/winkels/MAKRO/kweekkastje-827187 - deze zijn volgende week in reclame in de Makro.
Geplaatst: 11 februari 201313 j en nu tóch die gele Patisson ... Wat dat betreft moet je ook echt niet nog een derde keer heen gaan he?Ik ging op de terug van school d'r nog een keer langs.. Was blij dat ik niet zoveel geld bij me had en dus sowieso een limiet had Vlijtige liesjes heb ik tenminste ook weer.. Wel handig die tekst op de achterkant, weet nu ook weer dat ze zeer geschikt zijn als graf beplanting..... > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 februari 201313 j en Claudia: Ik vind het kastje er mooi uitzien, zit zoals vermeldt echt glas in, dus het lijkt me dat deze zeker wel een jaar of 5 (of meer?) mee moet kunnen gaan?? Misschien wel langer als je hem des winters binnenzet oid. Ter plekke bij de Makro even testen op stevigheid en roestgevoeligheid?Bij mij op tuin staat (georven van vorige pachter) al jaren ook zoiets (missen alleen paar raampjes) maar verder erg goed te gebruiken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.