Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Oeh! Die rozen heb ik ook meegenomen, maar de meloenperen hadden ze hier niet, wat jammer!

Geplaatst:

ik hoop maar dat ze snel weer pepino in de nederlandse aldi hebben...

ik heb gisteren een kruiwagen gekocht! helemaal voor mezelf. hoef ik niet meer met het halve complex te delen....

ik ga hem met bloemetjes beschilderen

Geplaatst:

was gisteren ff bij de Gamma en zag dat er veel wolf garten spul lag met 50% korting.

Das mooi mijn driepoot en hark opzet stuk was van de winter gejat uit mijn tuin (lees niet opgeruimd en iemand neemt het mee zonder vragen). Voor weinig geld weer goed spul

Geplaatst:

@Eva:

Zo'n typische vrouwen-kruiwagen?

Wil je een seintje geven als je pepino spot in de Nederlandse Aldi? Dan wip ik de grens even over

Geplaatst:

Vandaag viooltjes gekocht voor in de achtertuin bij de plaatselijke kweker. Hij kweekt zijn perkplanten ook voor intrapuin hierzo. Maar bij hem kosten ze veel minder .

Maar ik zag daar iemand met een stapel van meer dan 50 weggooi kweekplaten lopen richting afval bak.

Dus gelijk ff vragen of ze ook in mijn afval bak (lees auto) mochten. En natuurlijk geen probleem ik weer blij en heb gelijk op de tuin een rondje gedaan en bij bevriende tuinders een paar platen gebracht.

Geplaatst:

Je heb mij overgeslagen???

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Waarschijnlijk zit je niet op mijn complex Thea haha. Ik heb der nog een paar hoor. Niet alles is weggegeven dus mocht je der willen dan kan ik ze wel opsturen hoor. Tegen portokosten natuurlijk

Geplaatst:

Nee hoor 1 april grap,een vroege???

Geplaatst:
@Eva:

Zo'n typische vrouwen-kruiwagen?

Wil je een seintje geven als je pepino spot in de Nederlandse Aldi? Dan wip ik de grens even over

Neuh!!! een échte!

ik zou ook niet weten hoe een 'vrouwen' kruiwagen eruit ziet...

als ik pepino zie meld ik dat direct hier ok?

Geplaatst:
ik zou ook niet weten hoe een 'vrouwen' kruiwagen eruit ziet...

nou, standaard uitgevoerd met smartphone,gewoon zo:

1238052-755458-young-girl-laying-wheelbarrow-using-smart-mobile-phone66381364722450.jpg

of als altotaxi gewoon zo:

6a00e0099229e888330168e80b443f970c-400wi34431364722467.jpg

of oeps gewoon zo:

47356173471ed02319dfz23391364722486.jpg

of mmmmmmm, gewoon zo:

f0049600-womansittinginwheelbarrowingarden-spl81061364722509.jpg

of boodschapjes doen gewoon zo:

images33931364722533.jpg

Geplaatst:

Geplaatst:

Niet gekocht maar gekregen..de paper potter:

( zie foto en tekstverslag op www.bloggen.be/appeljam)

img073271911364756685.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weken later...
Geplaatst:

Vast al vaker langs geweest, maar toch:

Gisteren bij de Action gekocht: kruidenzaden, 6 soorten in één verpakking. Totaalprijs: 0,79. En dan zullen de Action en de leverancier ook nog winst maken.

img0752k81781366384219.JPG

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gistermet manlief een nieuwe aankoop gedaan ,een mini frees yesss ben der blij mee.

Ik heb nu al flink wat stukken met de hand gespit ,maar ben ook de jongste niet meer dus dat ging in delen en dag daarna weer rusten en bijkomen en daarna weer verder.

opzich wel te doen maar vraag lichamelijk en kwa tijd heel veel.

Dus gister een frees gehaald.

vandaag uitproberen moet nog 1 stuk en de stukken die ik gedaan heb kan ik gelijk de compost er mooi doorheen husselen.

Tis een kleintje,je heb ook die 2 wiel trakkers maar die zijn zwaar in gebruik,dit is een mooi vrouwvriendelijk maatje en doet ook mooi werk.

$(kgrhqv,!i8feiel8(jfbrm),fsd6w~~608579711367309986.jpg

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag een keer niet naar de tuin. Tuincentra en kwekers af voor het aanleggen van een paar tuinen. Spullen zoeken. Altijd leuk.

Maar ook wat voor mezelf aangeschaft.1 roos ( Rosa muscosa ) en wat nieuwe munt die ik nog niet had : Basilicummunt, Bananenmunt en Zwitserse munt. Lekker lekker.

En een 'boom-tomaat' ; de Cyphomandra betacea ( ofwel : Tamarillo ). Klein dingetje nog, en ook niet duur. We gaan het beleven

Ik mocht niet méér kopen van mezelf. Lastig lastig.

Geplaatst:

Gisteren wat plantjes gekocht, artisjok, een koppeltje (man en vrouw) frambozenaardbei, een paprikaplantje om tussen de tomaten te zetten, en een...pff kan niet meer op de naam komen, zoet geel besje met vouwblaadjes er omheen......deed het vorig jaar perfect. Een heerlijk eetgeranium met de geur van citroenige rozen. Zaaierwten, Hokaidopompoenzaden en Butternut squashzaden, mijn favoriet.

En een nieuw strijkijzer waar ik nu al vloekend mij probeer door de gebruiksaanwijzing te werken....

Ben nog op zoek geweest naar een hak en een ouderwets smal schoffeltje, mijn oude is tijdens de verhuis verdwenen en de nieuwe vind ik veels te breed........maar helaas pindakaas, niks behoorlijks gevonden...

MVG

Danuta

Geplaatst:

Wat bedoel je met een 'koppeltje' Danuta ? De frambozenaardbei ( Frau Miese Schindler ) heeft inderdaad een bestuiver nodig ( ik gebruik Elliany ) maar is in zichzelf toch niet ingedeeld in mannetjes en vrouwtjes ? Weet het zelf echt niet hoor, zou voor mij leuke nwe info zijn namelijk.

Gisteren nog een roos extra aangeschaft. Gelbe Frau Dagmar Hastrup. Komt naast de zuurstokroze Gertrude Jekyll te staan . Spetter Spetter

Geplaatst:

Hi Bit, ik heb hem er even bij gepakt, staat geen latijnse benamingen op alleen Fragaria x Ananas Vrouwelijke plant met passende partner. Mij zegt dat helemaal niets, na een keer witte aardbeienplanten te hebben gekocht die meer woekerden dan opbrengst (witte aarbeien zijn ook vrij snel bedorven, zelfs in mijn koelkast bij 3˚) voortbrachten heb ik eigenlijk alleen nog maar gewone ouderwetse aardbeien en bosaardbeitjes staan en doe ik niet aan 'merk' aardbeien...maar deze leek mij wel leuk om eens te proberen, ze komen in mijn hoge verzamelbed te staan zonder andere aardbeien. Het is een bakje met een 5 plantjes die er goed uit zien, nogal klein blad maar dat kan natuurlijk aan de soort liggen of ze groeien mij straks voorbij, zal eens kijken, gewoon gekocht bij de baumax, net zoiets als de gamma in Nederland zeg maar...hebben altijd heel veel planten gedurende voorjaar en zomer.....en redelijke kwaliteit meestal plaatselijk gekweekt.

Ow, de gele bessen zijn trouwens Physalis peruviana

MVG

Danuta

Geplaatst:

Physalis=Ananaskers ja. Is het een Ananasaardbei of een frambozenaardbei?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Op het label staat frambozen aardbei 'Sweet love'

MVG

Danuta

Geplaatst:

Vandaag een nieuwe kas gekocht.

12 m2 met veiligheidsplan, gehamerd glazen dak, automatische raamopener en werktafel.

Wordt vrijdag geleverd.

Ook nog 7 broeiramen erbij gekocht voor de koude bak die we krijgen van overburen voor het netjes maken van hun tuin.

Koude bak is 3x5 meter.

Weer wat te doen met de Pinkster dus!!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Dat is een mooie afmeting.Waar heb je ze gekocht?

Geplaatst:

De kas en broeiramen bij Hans Menken in Haule.

De koude bak komt van de overburen.

Zij zijn dit seizoen op die tuin gekomen, maar hebben nog niks kunnen doen ivm ziekte.

Het is, nu alles weer gaat groeien, een wilde boel aan het worden en overal lag nog zwerfafval in die tuin.

Wij hebben dus aangeboden om de tuin te maaien en kort te houden en het zwerfafval naar de weg te brengen inruil voor de koude bak.

dat was een deal! Mooie deal he?

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Gisteren voor bijna 10 euro een aanaarder gekocht bij Tuinadvies.

Voor de aardappelen is die wat klein maar voor de boontjes en de prei en zo zal die perfect zijn.

Hoop ik toch.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.