Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Lekker bezig jongelui.

Heb ik mijn nieuwe aankoop salvia red hot lips al ergens laten zien? De lips zijn nu nog een beetje bleekjes, maar dat moet in het voorjaar anders zijn..ik vind hem eigenlijk zo best wel mooi..IMG869672361410902521.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mooi Appelvrouw .

Ik ben helemaal gelukkig met mijn 2 rumtopf potten 1 van glas en 1 van aardewerk.

Vanmiddag gescoord in een kringloopwinkeltje, Jippie.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Foto Connie

Geplaatst:

@Appelvrouw. Ik vond de Salvia 'red hot lips' wel aardig ( alle Salvia's zijn aardig ), maar ook wel érg kleinbloemig. te weinig bloemen ook gewoon. Een hoop spikkels zwevend boven de pol, maar té weinig aanwezig eigenlijk gewoon ( niet 'gewoon' hoor )

Heb m laten staan.

Bij mij komt de Ananassalie bijna in bloei. Nog nooit gehad. Gróte bos. Het belooft wat

Geplaatst:

Heb je de hot lips afgedekt tijden het overwinteren Bit? Goed dat je het zegt, dan hou ik rekening met de plek..niet te evr naar achteren. De ananassalie ..dat wordt een mooi bos rood

Geplaatst:

ow sorry, met "ik heb m laten staan" bedoelde ik dus: heb hem niet gekocht. Zag hem dus staan paar weken geleden, maar niet meegenomen.

Afdekken zou niet gelijk moeten hoeven. Wel bij langdurige kale vorst ( zonder sneeuw )

• 2 weken later...
Geplaatst:

Eindelijk vandaag op een brocante annex appelfeest een echte jampan kunnen kopen..niet zo`n dunne koperen maar een echte dikke koperen..en nog voor een prikkie ook..ik ben blij..foto maak ik morgen.

Geplaatst:
  • Auteur

Autotje, hard voor moeten werken!2014091716520645271411928148.jpg2014091716521561641411928156.jpg2014091716523395461411928163.jpg

Omdat het kan.

Geplaatst:

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten Appelvrouw en Guus D

Geplaatst:

mooi!

Geplaatst:

Geheel tegen mijn 'principe' in zijn er voor mij vandaag 5 of 6 struikjes van de Vaccinium corymbosum ( Amerikaanse blauwe bes ) gekocht bij de Lidl. Ik heb daar nog nooit iets gekocht voor in de tuin, ma goed, voor deze keer een uitzondering

5 of 6 ? : er stonden er nog 6 zei die, maar hij moest de lelijkste laten staan. In ieder geval 5 dus

Geplaatst:

Ben ik inmiddels naar de tuin geweest waar de koper ze neergezet heeft. Dit zijn ze :

2014-09-30-1535191412094850.03

Moest ik vanmorgen bij een handelaar zijn voor wat planten voor een tuin. Die had ze óók staan ( andere kweker ), maar dus óók de onbenaamde 'gewone' Blauwe bes.

Deze :

2014-09-30-1341451412094988.42

Wel nét een klein potmaatje groter, net even wat groter, maar niet veel. En wat kostten die ? 5,- ! haha. ( ik dacht écht dat ze veel duurder waren.

Wél benaamd, en soortjes dus, selecties, gekweekte varianten dus, waren 9.75. Iets grotere planten wel.

Geplaatst:

Is dat de vaccinium myrtillus??

Geplaatst:

Nee nee, dat zou de gewone bosbes zijn. Die zie je bijna nergens ( moeilijke cultuur ) dacht ik, alhoewel, ik heb ze ook gewoon gekocht ooit.

Nee dit is dus de verder 'gewone' Vaccinium corymbosum. Geen selectie dus, geen naamgeving, niet geselecteerd of gekweekt en veranderd naar maat bes, naar vroeg of later rijp etc. De gewone dus.

Geplaatst:

Ik ben dol op de kringloop! Een keer per maand ga ik wel ff kijken. Vandaag werd ik weer een paar boeken, theelepeltjes, knuffels en een vaas rijker. De knuffels zijn voor de hond, en ik vind het altijd bijzonder lollig als het hondenknuffels zijn... dit x heb ik 1 beer, 1 onduidelijk paars ding en 2 honden gescored Oor is er blij mee!

Geplaatst:

naar welke kringloop ga jij?

ik ging eerder naar mamamini maar die prijzen waren nogal toen ik daar laatst kwam.

de kringloop hier in het dorp is niet zo mijn ding. ik kom daar alleen voor boeken

aangepast door Gast

Geplaatst:

Heb ik ook wel gedaan voor onze 2 honden, maar die slopen ze gelijk.

Vooral onze Labrador, die heeft binnen 2 minuten de vulling eruit..

Vandaag nog een splinternieuwe schoffel gescoord bij de kringloop..voor 1,50..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Wij gaan regelmatig naar rommelmarkten en vinden daar vanalles wat we nodig hebben. O.a. voor Zweden: dat heeft geen haast, maar is wel handig als het er komt. Het kost weinig tot niets. Om wat voorbeelden voor de tuin te noemen: een hele grote houten tuinparasol met mooi wit doek voor 1 euro, een goede regenton voor 2 euro, 2 paar zo goed als nieuwe laarzen voor 50 cent samen. Niet altijd is zo spotgoedkoop, maar boven de 2 euro moet het al heel bijzonder zijn, willen we het kopen. Als je dan weer in een winkel komt, schrik je van de prijzen. Het beste zijn de plaatselijke carbootsales en de rommelmarkten van sommige scoutingverenigingen.

Mijn ouders wonen in het noorden van het land, horen onze verhalen over rommelmarkten en vertellen dat bij hen niet zulke rommelmarkten zijn als bij ons. Er is veel minder aanbod aan geschikte spullen, ze zijn maar klein en de prijzen zijn veel hoger. Maar misschien weten ze niet de juiste rommelmarkten uit te zoeken. Hoewel wij een keer in het noorden een rommelmarkt bezocht hebben en dat was inderdaad niet veel soeps, alleen maar handelaren.

Geplaatst:

Hier zie je op rommelmarkten nogal veel kleren en dat hoeft voor mij niet.

Maar je ziet dan wel veel buitenlandse dames sjouwen met vuilniszakken vol kleren dus het verkoopt wel.

Geplaatst:

Grappig Kibas, ik heb juist van de zomer half Zweden afgelopen..ik werd dol op het bordje Loppis!!

Ik heb vooral van die geweven kleedjes gekocht..Ikeastyle maar dan veel steviger..en natuurlijk de felbegeerde Zeedse klopper!

Geplaatst:

Ja....loppis ........smelt.....De 'grote' (niets vergeleken met Nederland) zijn leuk vanwege de verscheidenheid aan dingen die je kunt kopen, maar ook gewoon 'bezichtigen', want men heeft toch andere spullen dan in Nederland. En de kleine particuliere vanwege het soms leuke contact met de verkopers. Zelf hebben we ook een keer een loppis gehouden, het zelfgemaakte bord staat nog in de garage in Zweden. De komende zomer hopen we een nieuwe slaapbank te vinden, maar de kans is niet zo groot.

Geplaatst:
naar welke kringloop ga jij?

ik ging eerder naar mamamini maar die prijzen waren nogal toen ik daar laatst kwam.

de kringloop hier in het dorp is niet zo mijn ding. ik kom daar alleen voor boeken

Ja ik ga gewoon naar de mamamini. Ben het wel met je eens dat ze daar voor sommige dingen echt belachelijke prijzen hanteren. Of nouja, voor de meubels dan. Boeken, servies, bloempotten, kleding, speelgoed etc. is er dan wel weer spotgoedkoop. Ik moet zeggen dat ik het aanbod ook wat te... tweedehandserig-aftanserig vind (in tegenstelling tot retro/brocante/mooi oud zeg maar). Maargoed hij zit nu eenmaal in de buurt. Ik ga er ook nooit heen als ik iets specifieks nodig heb, want je kunt er vergif op innemen dat ze het dan niet hebben. Zelfs niet als je denkt dat het nou typisch iets is dat ze bij een kringloop wel hebben. Ik snuffel gewoon wat door de rekken en neem dingen mee die ik leuk vind. Meestal boeken, servies, vazen, bloempotten of hondenknuffels.

@Kibaz ik denk dat je ouders wel gelijk hebben wat betreft rommelmarkten etc. hier in het Noorden. Ik vind dat het er over het algemeen heel weinig zijn en dat het inderdaad meer echt kringloopzooi is dan leuk snuffelen. Helaas!

Geplaatst:

Of we hebben hier in het westen en zuiden gewoon meer rommel.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

Hier dan de nieuwe jampan. Ik kook hier 3 kilo kweeperen in met 1,5 kilo suiker..een lekkere grote pan!

De mooie grote houten lepel komt trouwens van een Zweedse Loppis IMG889616211412330498.JPG

• 2 weken later...
Geplaatst:

In Hongarije natuurlijk diverse zakjes met zaden en een handsikkeltje (voor 4 euro kon ik die niet laten liggen) en een messenslijpding.

Net bij de Aldi een regenpak (voor op de moestuin, verwacht veel regen blijkbaar... ) een hoes voor de parasol én een staafmixer (voor een tientje) waarvan ik net besloten had dat ik een nieuwe mocht gaan halen gezien de oude al lang kapot was en zo'n ding wel erg handig is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.