Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Kleine beugelflesjes en losse deksels bij de Kaufland in Papenburg. Flesjes voor de hotsausjes. :mrgreen:

Geplaatst:

Ongeveer 450 bloembollen uit verschillende bronnen, om een stuk van 4 m2 mee vol te stoppen. Dit voorjaar op de Keukenhof vond ik de mixen het mooiste. Zoals dit.

IMG_20220510_125310.jpg

Dat gaat natuurlijk niet lukken, maar ik ga wel iets proberen.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

3 x bosbes van de Lidl
Ze zien er prima uit en ze hadden er een boel, dus kon de mooiste struiken kiezen.

Geplaatst:

Bosbes @Mellie ??? Of Blauwe bes.... Voor bosbesjesstruiken wil ik wel ff naar de Lidl.

Geplaatst:

Blauwe bes @erny

Geplaatst:

Zaadjes van Piment d'espelette, thaise mini-aubergine en oesterblad. Iets om naar uit te kijken volgend jaar. Gekocht via Franse eBay.

Een bejaarde Panasonic broodbakmachine uit de kringloopwinkel, waar ik heenging om dingen weg te brengen 🤔. Schijnen goede machines te zijn.

In de toko kocht ik azijn van kokossap en van rietsuiker voor Filipijnse peperazijn, waar ik handenvol pepertjes in kan gooien. Heb ook verse laos daarvoor gekocht en een gember die er anders uitziet dan de Chinese, veel fijner.

IMG_20220911_124507.jpg

Geplaatst:

Mooi aankopen @fre3ke, vooral de broodbakmachine spreekt mij aan. Benieuwd of - en hoe - die het doet!

Geplaatst:

Hij doet het hoor, dat stond er ook op met een post-it. 

Ik ben begonnen met een programma voor kneden en ik bak het zelf af, want zo kan ik de ingrediëntenmix controleren. Als die klopt, ga ik een heel programma draaien.

IMG_20220911_152652.jpg

Geplaatst:

Ook toch maar een blauwe bes gekocht bij de Lidl

Geplaatst:

Gisteren een koffie/kruidenmolen bij de MediaMarkt gehaald. Dus gelijk wat pepers tot poeder gemalen. Bzzzz, bzzzzzz, bzzzzzz, klaar! 😯

Kan ook amandelen en gedroogde abrikozen, zegt de gebruiksaanwijzing. Dan vast ook hazelnoten.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@woldistel wel heel goed schoonmaken dan! Die pepersmaak krijg je er echt moeilijk uit.

Geplaatst:

Maalbekers mogen in de vaatwasser en zijn van RVS. Ik las jouw waarschuwing over meerdere keren in de vaatwasser al in het pepertopic 👍.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nieuwe thermometer want de vorige was ineens kapot.

Geplaatst:
Op 11-9-2022 om 17:42, Lia56 zei:

Ook toch maar een blauwe bes gekocht bij de Lidl

Dat had ik moeten weten. Afgelopen juni is een van mijn blauwe bessen op onverklaarbare wijze felrood geworden, vervolgens kaal en afgestorven. Die heb ik daarna meteen gerooid Terwijl de andere twee iets verderop hun beste groei tot zover hebben doormaakt. 

Welke rassen hadden ze bij de Lidl te koop? 

aangepast door Stan W

Geplaatst:

Welke rassen hadden ze bij de Lidl te koop? 

Ik zag Bluecrop, @henkg zag Duke.
Maar dat was 3-4 weken geleden, zie topic "aanbieden voor de moestuin 2022".
Geplaatst:

Oh die heb ik al staan, in dat geval niets gemist. Dankjewel.

Geplaatst:

Tja, gezien ik het net nu dus afschuim naar Tsukemono recepten voor de Pickle Press (mda @woldistel :wink:) had ik bedacht dat ik het boek ook wel mocht kopen. Tevens een mooie gelegenheid om mijn nieuwe Bunq "credit"debitcard (nodig om Google One te kunnen betalen, zo omslachtig :roll:) te testen. En ja hij werkt en dus is het boek vandaag bij mij belandt. :classic_biggrin:

Staan leuke dingen in. Ook voor Yakon en Aardpeer enzo. Veel dingen die ik op de tuin heb. :mrgreen:

Maar wat mij betreft had hij nog wat meer recepten en simpele variaties daarop kunnen plaatsen ipv het uitvoering over gezond eten etc. te hebben. Maar liefst 65 pagina's voordat we aan de recepten toekomen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/tsukemono/9200000100730179/?bltgh=hPowpVCXjsUADejKeSJKVA.2_6.7.ProductImage

En bij de Bever een nieuw hoedje voor komend tuinseizoen. 🤠

https://www.bever.nl/p/ayacucho-toyo-beads-zomerhoed-B11JFD0012.html?colour=2530

aangepast door Erny

Geplaatst:

@Erny Ik heb hem (boek, niet hoedje, ook leuk) ook en had hem pas gekocht na wat wikken en wegen en naderhand vond ik eigenlijk dat ik hem niet had gehoeven. Mooi gemaakt boek hoor en eigenlijk vind ik de technieken (komkommer wringen 😜) het interessants. Ik had hem ook gekocht voor de yacon  en aardpeer referenties.

Ik heb via Google books e.d. ook nog wat goedkope e- books aangeschaft en aangezien ik eigenlijk zelden iets via recept doe, vind ik het zo ook wel weer klaar.

Potje met druk + zout + gehakselde oid groente + eventuele kruiderij = lekker wat mij betreft. Zuurtje erbij, zout, zoet, zeewier, sojasaus etc.

Ik heb nu diverse herfstradijzen in plakjes met zout en ponzusaus in de koelkast staan. Gaat wat langzaam, maar snack ik morgen vast naar binnen 😋

aangepast door woldistel

Geplaatst:

Leuke, goedkope Ph-, vocht- en lichtmeter in 1 gekocht.

En een Toscaanse jasmijn en wat bodembedekkers: pratia angulata,

Geplaatst:

966A559A-1D4E-4633-96E1-80DF89A44691.thumb.jpeg.0062b7b19436f3d4f916c883b3f08eef.jpeg

Vanwege de vele, vele, vééééle bollen die ik per sé moest bestellen, en die wrs. morgen bezorgd worden.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Sint Jansuitjes en pootuitjes en diverse zaden meegenomen van de najaarstuinmarkt van Velt. Leuk om te zien hoe kleine bedrijfjes en lokale ondernemingen hun producten en enthousiasme meebrengen. 

Geplaatst:

Zaden en planten (salie-soorten die toch misschien niet heel erg winterhard zijn lees ik nu... nou ja. Wel mooi!) bij www.vanderplanckewinkel.nl/ hier 'om de hoek' in Hummelo. Zulke mooie eucalyptusbomen om te bekijken daar! En bamboe :) 

IMG_0255.JPG

Geplaatst:

5 kilo walnoten! Yeah! 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Messidor knoflook 4 bollen, en een wijnstok Merlot. Merlot schijnt laat te rijpen. Maar met deze (na)zomers.....is het de gok waard.

Correctie: 7 bollen Messidrome. 250 gram. Slik. 

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Ik had me nog zo voorgenomen om geen zaden meer te kopen. Jelle (Makkelijke Moestuin) verkoopt de messidrome, en die heb ik ook bij Moestuinland gevonden plus nog andere zaden, en om de 30 euro te halen nog een kweekkas zoals Action en The Farm Dream die ook hebben. Kwaliteit daarvan is degelijk, maar toch net wat dunner geloof ik. Prijs is wel veel beter dan Farm Dream.

En daarnaast nog wat zaden bij Diana gekocht, komen morgen binnen, en wat bij Jelitto.

Hopelijk nu niks meer kopen...IMG_20221103_134733.thumb.jpg.970f393a2c8424a816560df6b8b90cb1.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.