Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Wat is dat bovenste zakje, Jorieke? Lijkt op een soort paarse snijbiet, of is het een brassica oid? 

Geplaatst:

www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/zaadgids-online/xotica-collection/xotica-collection-1/rode-tatsoi-1 

Heb wat dingen uitgezocht op dat ik ze lekker vroeg al in mijn kas kan zaaien. Dit voorjaar had ik daar hon tsai tai ( www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/zaadgids-online/groentezaden-fijnzadig/exotische-groenten/hon-tsai-tai ) staan, en spinazie, en dat beviel toch wel erg goed. 

Geplaatst:

Had mijn winkelmandje bij Van Der Wal afgelopen week ook al volgeladen. Gewaarschuwd voor het verhogen van de BTW, waarvoor dank.

Gisteren er nog wat bij in gemikt en afgerekend. Hopsa Hoera.

Ook bij Fruitlent nog een bestelling gedaan, vooral de phytophthora resistente tomatensoorten.

Hoef ik alleen mijn broer nog even bij Vreeken langs te sturen (hij werkt er vlakbij) voor een paar dingetjes en dan kan ik komend jaar weer vooruit.

Geplaatst:

Ik heb vanmorgen nog een bestelling gedaan bij www.dutchgardenseeds.com

Vermiculiet en nog tuinbonen.

De bestelde voeding is afgelopen week binnen gekomen. Nu ben ik helemaal klaar voor volgend jaar. 

Geplaatst:

Gisteren een bestelling bij Makkelijke Moestuin gedaan, 4 zakken moestuin grond en wat soorten sla en erwten.

De grond voor de peer onderstammen van Schramas die ik vandaag binnen heb gekregen (plus een entmes).

Geplaatst:

jij  @acpronk ? Wat kost zo'n zak per liter met leverings kosten, ik vermoed dat je daar vele biologische sla en erwten voor kan krijgen;

aangepast door redzebra

Geplaatst:

@redzebra€12,95 voor een zak van 40 liter. Boven de €30 geen verzendkosten en er is nu 10% korting op alles. Dus ook de mix. 

Geplaatst:

12.95, daar kan je al veel  sla en erwten voor kopen, best wel duur voor een zakje van 40l

aangepast door redzebra

Geplaatst:

@redzebra normaal koop ik het ook niet, maar dit is voor de fruitboompjes en die wil ik eens extra goede grond geven.

Ik had woensdag een zak half jaar oude potgrond open gemaakt, maar op de een of andere reden was de onderste helft gewoon modder geworden. Er ging wel water in maar niet meer eruit, ondanks dat de zak nog niet open gemaakt was. Dus ik denk dat de rest van de zakken ook nog moet uitlekken.

Geplaatst:

@acpronk je moet je niet verontschuldigen, ik doe soms hetzelfde, maar achteraf bekeken denk je soms fuck

Geplaatst:

Eerder deed ik het zelf mengen van potgrond met compost en perliet, maar ik heb nu geen 100 liter perliet nodig, en dan moet ik ook nog ergens "droge" potgrond en compost vandaan halen. 1+1 of 2+1 aanbiedingen komen pas in het voorjaar weer. En perliet is nu ook al tegen de 30 cent per liter.

Geplaatst:

ja klopt, maar het blijft echt  duur voor 40l iedereen die er niet echt met bezig isn verklaart ons voor zot.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Goedkoop is het zeker niet. Voordeel is dat je het niet hoeft te vervangen ieder jaar. Je kunt het dus gewoon in je bakken laten zitten. Alleen voeding bij geven in het voorjaar. Dus eenmalige aanschaf. 

Geplaatst:

@Gitta dat geldt ook voor de andere.  De potgrond is maar een medium, voeding an je altijd bijgeven

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Aah, dat wist ik niet. Thanks. 

Geplaatst:
37 minuten geleden, redzebra zei:

ja klopt, maar het blijft echt  duur voor 40l iedereen die er niet echt met bezig isn verklaart ons voor zot.

Ja dat klopt, ik heb ook getwijfeld. Maar aan de andere kant scheelt het ook in tijd en aanschaf losse producten. En het scheelde in verzendkosten met de zaden, anders had ik de zaden niet gekocht.

Geplaatst:

Vandaag heb ik het binnen gekregen, maar toch een deceptie. Ze hebben het recept veranderd, vergeleken met een redelijk aantal jaar geleden. Nu zit er geen perliet meer in. Lijkt net potgrond, wel dure dan. Maar ga er vooralsnog wel vanuit dat de mix beter is dan (standaard) potgrond.

(Het schemerde al flink toen ik de foto's maakte.)

IMG_20241217_165157.thumb.jpg.04fcca81673cfd6cd32b9f2ee470a105.jpg

IMG_20241217_165147.thumb.jpg.abaa2df1bfecf1a27d4507af7c69a9e2.jpg

Geplaatst:
49 minuten geleden, acpronk zei:

Vandaag heb ik het binnen gekregen, maar toch een deceptie. Ze hebben het recept veranderd, vergeleken met een redelijk aantal jaar geleden. Nu zit er geen perliet meer in.

Perliet werd niet gebruikt bij de makkelijke moestuin. Ik vermoed dat je vermiculiet bedoeld, dat zit er inderdaad niet meer in: https://makkelijkemoestuin.nl/kennisbank/makkelijke-moestuinmix-2022

Geplaatst:

Een bestelling zaden gedaan uit France!
@patrijs ter ere van jou heb ik ook tomaat patrijs besteld. Is het bijna alsof we elkaar kennen [emoji14]

Geplaatst:

Bestelde zakje met tuinbonen en vermiculiet is ontvangen. Ik kan mooi weer voorzaaien in het voorjaar. Het duurt niet lang meer. 

Geplaatst:

Zo te zien al snel @Gitta want het voorjaar lijkt dit jaar met de Kerst te gaan beginnen. :shock:

Oh, en als gevolg van mijn aankopen bij Fruitlent (veel phythophthora resistente tomatensoorten) krijg ik een aantal van hun eigen gemaakte resistente test hybriden opgestuurd voor verder testen in het wild. :thumbup:

Geplaatst:

Ik heb ook nog maar even ingeslagen voordat de BTW omhoog gaat.

Ik zit nog op twee bestellingen te wachten, die zullen vandaag of morgen ook wel komen.

Ik heb eigenlijk niets meer besteld bij v.d. Wal, ik vind die aflevertijden eigenlijk niet normaal meer.

Ze hebben alleen een zoete aardappel, die ik wil hebben, ik geloof dat dat die van @Jorieke123is?

Die Tainung?

Of is die elders ook te koop?

P1060059.JPG

P1060060.JPG

P1060061.JPG

Geplaatst:

P1060062.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.