Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Nou, zal niet alle AliX aankopen melden.... maar dit ding is wel echt heel fijn. :thumbup:

https://nl.aliexpress.com/item/1005007255326139.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.47.606e79d2tvokxn&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt dus echt heel goed, net als in het filmpje, had ik eigenlijk niet verwacht. Geen gepeur en gepiel om de troep eruit te krijgen, gewoon dingetje optillen en legen.

Ook net getest in wasbak douche, lange haren worden prima opgevangen.

Aanrader dus. :mrgreen:

aangepast door Erny

Geplaatst:

De laatste zaden voor het nieuwe seizoen: gele krootjes. Volgens mij ben ik nu wel compleet. Heb nauwelijks iets hoeven kopen voor 2025, ik had nog flink over van vorig jaar, en heb van alles uit de biozadendoos gevist. 

Geplaatst:

Aardappelen gehaald bij de Lidl, Desiree. Twee zakjes en binnenkort hier in de buurt kijken of we nog een voorraad Rote Laura op de kop kunnen tikken.

Verder nog het nodige aan meerjarige plantjes gehaald bij de Lidl. Die gaan binnenkort de grond in, zodat we hopenlijk tegen de zomer de tuin beetje bij beetje hebben aangekleed. Het is nu vooral groen en kaal.

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:
5 uren geleden, Hopmarjanneke zei:

Het is nu vooral groen en kaal.

Dat is het overal; het is begin februari 🤷

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik heb mezelf getrakteerd op het boek 'kaas uit eigen keuken' van Nils koster en 3 charles dowding 60cel zaaitrays. Ook kwamen kwamen er een mandoline en ph-strips mee, maar dat valt gewoon onder noodzakelijk😄.

Geplaatst:

@Arjadat had ik ook. Nog veel van vorig jaar en en aantal zaden uit de biozadendoos kunnen vissen. Alleen tuinbonen erbij gekocht. 

Geplaatst:

Vorig seizoen en ook nu erg blij met mijn groeilamp van Ortho. Om te voorkomen dat ik weer steeds met trays blijf slepen, heb ik er eentje bijgekocht. Het grote voordeel van deze vind ik dat je de tray op de voet zet waardoor hij goed vaststaat en je hem dus niet hoeft op te hangen ofzo. Hij een normale stekker met knipper heeft, in hoogte verstelbaar is, maar ook dat de lichtbron traploos in een andere hoek gezet kan worden zodat het bereik groter wordt. Ander voordeel is dat hij wel rood licht heeft, maar dat je dat niet ziet, wat weer aanbellen van ongewenste bezoekers scheelt 😉. Ze staan immers in de vensterbanken. 

IMG_7123.jpeg

IMG_7122.jpeg

Geplaatst:

Op de tuinzadenmarkt van Velt bij de Kas van Kaat in Zwolle. Toch maar eens die bijbel 'Ecologisch tuinieren' gekocht. Verser wat zaden, en het waanzinnig lekkere brood van de bakkerij. 

PXL_20250215_130557940.jpg

Geplaatst:

Cerise du japon is een mooi boontje 😍. Je kunt ze heel jong ook met peul eten of daarna als dopboontje.

Geplaatst:

ja, wij waren ook in de Kas van Kaat vandaag, helaas elkaar mis gelopen @Arja. We kwamen wel nog @appelvrouwen haar Lie tegen. Leuk! 

Wij hebben vooral zaadjes gekocht, tot mijn verrassing stond er een dame met o.a. verfbloemen, die werd helemaal blij toen ik daarnaar vroeg. Mijn wensenlijst voor de MTFD is daardoor flink ingekort (gekocht: wede, indigo, wouw). Verder nog diverse zaden, oa. van een gele courgette want die wilde @cobro60 graag, en 2 soorten pootaardappelen bij de stand van de TvW. We waren er halverwege de dag en je kon serieus over de hoofden lopen. Maar er was toch al heeeeel veel weg. Volgende keer dus tóch nog vroeger, ondanks de drukte.  En o ja, we hebben zo’n halve maan aan een steel gekocht om te helpen bij het bestrijden van kweekgras. Ben heel benieuwd.  

Daarna nog even langs de Welkoop in Wezep gereden en twee zakken potgrond en nog wat andere zaadjes gehaald. Een knieval gemaakt voor de F1 spruitjes, omdat andere het eerder niet zo goed deden. Ik schrok wel van de gestegen prijzen van alles. Enfin. Alles voor het goede doel. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik heb een kweeksetje met verlichting bij de Lidl gekocht voor € 9,99.

https://www.lidl.nl/p/parkside-kweekbakset/p100385762001

Ik ben benieuwd of het wat is, ik heb wel twee kleine propagators voor mijn pepertjes en paprika, maar zonder verlichting.

Geplaatst:

Al online uitverkocht 😒

Geplaatst:

Wat jammer.

Geplaatst:

Binnenkort weer beschikbaar staat erbij, dus even goed in de gaten houden. 

Geplaatst:
Op 15-2-2025 om 14:18, Arja zei:

wat zaden

Je hebt de Karmazyn! Is het mogelijk dat ik daar een of twee zaden van kan bietsen? Ik kon ze niet vinden( wist ook niet meer wie ze had) en na de lunch vergeten nog eens goed te kijken.

Ik kwam helemaal blij van de Aldi met een mini boomgaardje op de fiets. Noa bene de Rheinische Schattenmorelle die ik een maand geleden nog overal zocht hadden ze gewoon staan. En ook een pruim die had ik nog niet in mijn voedselbosje. De peertjes die ik vorig jaar bij de Aldi kocht doen het goed dus ik durfde het wel aan. 

A630298B-34EB-4CB0-A27F-57F14291AF31.jpeg

0493051F-8A73-44D8-BC5D-28AA89E632C2.thumb.jpeg.46533a036cff07a60898f1d8f5cc0b00.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
13 minutes ago, appelvrouw said:

Karmazyn! Is het mogelijk dat ik daar een of twee zaden van kan bietsen?

Ja hoor, ik leg ze voor je apart. Oh maar is de mtfd nog vroeg genoeg om ze dit jaar te kweken? Of moet ik ze even opsturen?

Leuk, dat Aldi spul. Ik maak net screenshots van die planten aanbiedingen om elders op het forum te zetten. 

Geplaatst:
39 minuten geleden, appelvrouw zei:

boomgaardje

Weet wel dat je nooit weet wat je krijgt (wat er op de verpakking staat), want de leveranciers van Aldi zijn niet bepaald secuur wat de naam betreft.

Had 2 jaar geleden 2 (zoete) kersen en 2 peren gekocht. De kersen waren keizuur (krieken), en van de peren weet ik het nog niet.

Geplaatst:

Komt wel goed Arja ik zaai hem dan wel. Is toch meer voor de bloem dan voor de vrucht. 
AC, ik wil een zure kers 👍dus hopelijk heb ik geen zoete.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb wat moois gekocht (gezien op Diana's mooie moestuinblog) en ook maar gelijk gekocht! Heb altijd te weinig licht en ruimte in het voorjaar en dat is nu opgelost, dankzij deze voorzaaibakken. Kost wat (zeker als je het grootste model 2x koopt), maar dan heb je ook wat. Heb er gelijk de gekiemde pepers en paprika in geplant. Had nog ruimte over en daar heb ik als test rabarber en kardoen in gezaaid. Gewoon, omdart het kan. Het is zo fijn om weer te tuinieren!

1.thumb.jpg.e643bfd5190f75dad2baf94dbf25e04b.jpg

Geplaatst:

Wat een mooie bakken!🤩

Geplaatst:

@Flup helemaal happy..

Geplaatst:

Mooi @Flup! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent. 

Geplaatst:

Oh hoh, ben helemaal los gegaan bij Action vanmiddag (er bleek een hele grote vlak in de buurt te zitten). Wat blokken potgrond en kokosgrond, moestuinmest- en slakkenkorrels, 3 potten voor de peperplanten in wording, een kweektafeltje op poten, vogelvoedsel en het @woldistel-rekje. Morgen als het zonnetje weer gaat schijnen aan de slag, vanavond alvast bedenken wat de eerste teelt in de kweekbak wordt. Zielsgelukkig 😊.

IMG_7146.jpeg

Geplaatst:

Haha, behalve de potten heb je ook ongeveer gekocht wat ik vaak meeneem (rekje wel eenmalig, hoewel...... 🤔)

Als we dan toch dingen naar mensen gaan vernoemen; ik heb vanmorgen nog twee @Flup lampensets gekocht, maar dan de kleinere versie en wit.

g187w_micro_grow_light_garden_lifestyle_2.thumb.jpg.cf690a10d3d3c88d496e86ea88b84078.jpg

Passen precies op de vensterbank achterin de kamer aan de noordkant of in de keuken.

Geplaatst:

Kan zo blij worden als ik bij de Action loop en zie wat t eigenlijk ( weinig)  kost

Kweekbakjes, kokosgrond etc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.