Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2021

Featured Replies

Geplaatst:

13 mm. Klinkt veel, maar als je in de grond wroet is het natte laagje maar heel dun. Resultaat van twee korte hevige buien. Ik zit nu buiten op een natte stoel 😳 en het wordt lekker benauwd.

Geplaatst:

Hier is de boel ook nat, nog niet in regenmeter gekeken. Op dit moment miezert het nog. 

Geplaatst:

26mm is er lokaal gevallen. Plantjes vonden het zeer leuk. Als er wind was weet ik van niets want ik heb vannacht gewoon doorgesnurkt, had op voorhand alles weggezet dat kon gaan vliegen. Momenteel nog beetje gedonder hier en daar maar het ziet er niet naar uit dat er nog iets uit de lucht gaat vallen.

Geplaatst:

Hier nagenoeg geen wind, alle besjes van de aalbes hangen er nog in. Vorig jaar waaide de helft er uit. Trosjes zijn bijna rijp voor de pluk. 

Edit: ok ze zullen er om 17:00 uur wel uitvliegen. 

Screenshot_20210618-104608.png

aangepast door rorror

Geplaatst:

Gisterenavond nog snel de hond en mijn jongst geborene geofferd, en met resultaat.

De buien kwamen terug en er is  ruim 700L op mijn tuintje gevallen. (21mm)

thank-god-gif-3.gif.0ea37fa769511d0741b3ce5b8a95b55e.gif

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Hier geen hond en geen kinderen voor handen, dus “slechts” 10mm. Evengoed blij mee.

Geplaatst:

Hier ook geen enkel druppel deze nacht thuis, had even een beetje hoop deze middag bij het ontstaan van de buien. Maar ontstaan tiental kilometer verder om dan richting Eindhoven  te gaan. Hittegolf is hier nu een feit voor Belgisch Limburg. De tomaten groeien fantastisch, alleen wegens de hoge temperaturen nauwelijks bevruchting, ik kijk uit naar de afkoeling volgende week.

Geplaatst:

Bij mij (zo goed als denhaag) regende het zojuist even behoorlijk, maar dan ook echt behoorlijk. Geen hagel trouwens

Geplaatst:

Net inderdaad een flinke bui, in 5a10min tijd ongeveer 10mm.

Geplaatst:

Flinke bui hier - volgens buienradar was het droog. Ik heb net 25 slakken geraapt, en verderop zijn vier hoogspanningsmasten omgevallen. 😬

Geplaatst:

Hier heeft het vandaag een paar keer flink geregend :) dat vind de tuin wel leuk, ik zie alles gewoon opfrissen en groeien. Mijn tomatenvriendin in tiel had het minder leuk.. die heeft al haar 800 planten stukgehageld gekregen 

Geplaatst:
1 hour ago, Arja said:

verderop zijn vier hoogspanningsmasten omgevallen

😳

Geplaatst:

Hier is het ook noodweer geweest, het water stroomde uit het duin over mijn tuin.

Had daar net gezaaid. 

Ga voorlopig even niets meer offeren en vragen om regen, dat werkt ietsje te goed.😲

Er zal zo'n 130 mm gevallen zijn in korte tijd. 

Code oranje vanwege extreem weer: auto's weggedreven, gebouwen en straten blank - NH Nieuws

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Hier heeft het , net als afgelopen nacht lekker geregend, precies wat nodig was!

Geplaatst:

Regen van betekenis is  hier nog steeds niet gevallen.

En dan deze. Wat heet heet.

Foto is van gisteren toen de zon genadeloos op deze lege potjes  in de kas stond te bakken.

heet.thumb.JPG.b0f97e2328a504ea64e048cb8fc0dda5.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Hier niet meer dan 3 druppels. Het was zo weinig dat de regenmeter het niet eens gemeten heeft. 

Geplaatst:

Hier ook geen hond met kind op te offeren, ik las nog wel dat de buien terugkwamen maar van de hond en het kind geen spoor meer? :angel::lol:

Ik had eerder deze week onweersbuien verwacht en die kwamen niet, dus had ik handmatig water gegeven. Nu gisteravond hetzelfde verhaal, toen ik naar de moestuin ging, geen wolkje aan de lucht. Dus ik mijn wedstrijdknolvenkelzaden stuk voor stuk in een klein kuiltje gelegd (waar ik een rij vroege aardappelen gerooid had) met een stokje bij elk en een scheutje water uit de gieter.

Nog even wat geschoffeld en daarna begonnen met heen en weer lopen met gieters water. Toen kwam er een dreigende bewolking aan zetten en op gevoel de boel opgeruimd en naar huis. Net op tijd, het ging goed los daarna. Urenlang onweer met veel regen.

Venkel zal ik straks weer opnieuw bij ieder stokje een nieuw zaadje leggen, ik denk dat de eerste weggespoeld zullen zijn.

En mijn ramen boven open laten staan, het is naar binnen geregend, ik zag het vandaag tijdens stofzuigen aan het laminaat, dat zal aan die kant nu wel bol gaan staan.

Geplaatst:

Nou, hier viel (dik) 5 mm. Op zich blij mee natuurlijk, zomaar gratis water uit de lucht, maar ik had ook zo 20 of meer mm van jullie uit het Westen overgenomen hoor. Als dat zou kunnen. 

We hebben gewoon de hele nacht de druppelslangen aan gehad bij de nieuwe bosjes die we hebben aangeplant. 

Geplaatst:
  • Auteur

Hier, in de laatste drie dagen: 57 mm. 

Ik ben er blij mee. Helaas is het vele onkruid er ook erg blij mee ...

Nog iets anders: deze week stond er hier vlak in de buurt een proefopstelling van een mobiele beregeningsinstallatie op zonne-energie. Zo groot als een vrachtwagen. Is sinds gisteren weer weg, helaas geen foto gemaakt toen ie er nog stond. 

Ik ben heel benieuwd (duurzaam en zo; geen herrie van een pomp op een ronkende diesel-tractor) wat de resultaten zijn/waren. 

Geplaatst:

hier van de week een prima 5 cm, toch mooi 20000 liter op de tuin, das 2000 gieters 👍

Geplaatst:

Gisterenavond en vannacht heeft het hier uren gegoten. Er is een dakgoot verstopt, het water van 110m² dak liep over op de muur ipv in de pijp. Ik weet straks wat doen en dat moet absoluut vandaag opgelost zijn want om ten laatste 22u komt er weer bakken regen uit de lucht gevallen. Een stuk van de tuin staat nu ook nog onder water dus de grond is daar compleet verzadigd. Ik aarzel om naar buiten te gaan want vrees dat er wel wat schade gaat zijn in de moestuin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.