Geplaatst: 18 juni 20214 j 13 mm. Klinkt veel, maar als je in de grond wroet is het natte laagje maar heel dun. Resultaat van twee korte hevige buien. Ik zit nu buiten op een natte stoel 😳 en het wordt lekker benauwd.
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier is de boel ook nat, nog niet in regenmeter gekeken. Op dit moment miezert het nog.
Geplaatst: 18 juni 20214 j 26mm is er lokaal gevallen. Plantjes vonden het zeer leuk. Als er wind was weet ik van niets want ik heb vannacht gewoon doorgesnurkt, had op voorhand alles weggezet dat kon gaan vliegen. Momenteel nog beetje gedonder hier en daar maar het ziet er niet naar uit dat er nog iets uit de lucht gaat vallen.
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier nagenoeg geen wind, alle besjes van de aalbes hangen er nog in. Vorig jaar waaide de helft er uit. Trosjes zijn bijna rijp voor de pluk. Edit: ok ze zullen er om 17:00 uur wel uitvliegen. 18 juni 20214 j aangepast door rorror
Geplaatst: 18 juni 20214 j Gisterenavond nog snel de hond en mijn jongst geborene geofferd, en met resultaat. De buien kwamen terug en er is ruim 700L op mijn tuintje gevallen. (21mm) 18 juni 20214 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier geen hond en geen kinderen voor handen, dus “slechts” 10mm. Evengoed blij mee.
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier ook geen enkel druppel deze nacht thuis, had even een beetje hoop deze middag bij het ontstaan van de buien. Maar ontstaan tiental kilometer verder om dan richting Eindhoven te gaan. Hittegolf is hier nu een feit voor Belgisch Limburg. De tomaten groeien fantastisch, alleen wegens de hoge temperaturen nauwelijks bevruchting, ik kijk uit naar de afkoeling volgende week.
Geplaatst: 18 juni 20214 j Bij mij (zo goed als denhaag) regende het zojuist even behoorlijk, maar dan ook echt behoorlijk. Geen hagel trouwens
Geplaatst: 18 juni 20214 j @rorror krijg jij veel regen? Hier kwamen sinds ongeveer 16:00 enkele korte doch hevige buitjes over.https://www.hetweeractueel.nl/weer/boskoop/historie/5 buitjes 6,0mm in een kleine 3 uur. Totaal vandaag 15,6mm. Totaal deze maand 15,6mm. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 18 juni 20214 j Nou wij kregen net ook een spikkel (op de radar) mee, 1 mm in de regenmeter.... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 juni 20214 j Flinke bui hier - volgens buienradar was het droog. Ik heb net 25 slakken geraapt, en verderop zijn vier hoogspanningsmasten omgevallen. 😬
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier heeft het vandaag een paar keer flink geregend dat vind de tuin wel leuk, ik zie alles gewoon opfrissen en groeien. Mijn tomatenvriendin in tiel had het minder leuk.. die heeft al haar 800 planten stukgehageld gekregen
Geplaatst: 18 juni 20214 j 1 hour ago, Arja said: verderop zijn vier hoogspanningsmasten omgevallen 😳
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier is het ook noodweer geweest, het water stroomde uit het duin over mijn tuin. Had daar net gezaaid. Ga voorlopig even niets meer offeren en vragen om regen, dat werkt ietsje te goed.😲 Er zal zo'n 130 mm gevallen zijn in korte tijd. Code oranje vanwege extreem weer: auto's weggedreven, gebouwen en straten blank - NH Nieuws 18 juni 20214 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier heeft het , net als afgelopen nacht lekker geregend, precies wat nodig was!
Geplaatst: 18 juni 20214 j Regen van betekenis is hier nog steeds niet gevallen. En dan deze. Wat heet heet. Foto is van gisteren toen de zon genadeloos op deze lege potjes in de kas stond te bakken. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 18 juni 20214 j @Frans als de zoete aardappels nog in de potjes stonden, dan had je nu gekookte zoete aardappels kunnen eten! Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hier niet meer dan 3 druppels. Het was zo weinig dat de regenmeter het niet eens gemeten heeft.
Geplaatst: 19 juni 20214 j Hier ook geen hond met kind op te offeren, ik las nog wel dat de buien terugkwamen maar van de hond en het kind geen spoor meer? Ik had eerder deze week onweersbuien verwacht en die kwamen niet, dus had ik handmatig water gegeven. Nu gisteravond hetzelfde verhaal, toen ik naar de moestuin ging, geen wolkje aan de lucht. Dus ik mijn wedstrijdknolvenkelzaden stuk voor stuk in een klein kuiltje gelegd (waar ik een rij vroege aardappelen gerooid had) met een stokje bij elk en een scheutje water uit de gieter. Nog even wat geschoffeld en daarna begonnen met heen en weer lopen met gieters water. Toen kwam er een dreigende bewolking aan zetten en op gevoel de boel opgeruimd en naar huis. Net op tijd, het ging goed los daarna. Urenlang onweer met veel regen. Venkel zal ik straks weer opnieuw bij ieder stokje een nieuw zaadje leggen, ik denk dat de eerste weggespoeld zullen zijn. En mijn ramen boven open laten staan, het is naar binnen geregend, ik zag het vandaag tijdens stofzuigen aan het laminaat, dat zal aan die kant nu wel bol gaan staan.
Geplaatst: 20 juni 20214 j Nou, hier viel (dik) 5 mm. Op zich blij mee natuurlijk, zomaar gratis water uit de lucht, maar ik had ook zo 20 of meer mm van jullie uit het Westen overgenomen hoor. Als dat zou kunnen. We hebben gewoon de hele nacht de druppelslangen aan gehad bij de nieuwe bosjes die we hebben aangeplant. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 juni 20214 j Auteur Hier, in de laatste drie dagen: 57 mm. Ik ben er blij mee. Helaas is het vele onkruid er ook erg blij mee ... Nog iets anders: deze week stond er hier vlak in de buurt een proefopstelling van een mobiele beregeningsinstallatie op zonne-energie. Zo groot als een vrachtwagen. Is sinds gisteren weer weg, helaas geen foto gemaakt toen ie er nog stond. Ik ben heel benieuwd (duurzaam en zo; geen herrie van een pomp op een ronkende diesel-tractor) wat de resultaten zijn/waren. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 20 juni 20214 j hier van de week een prima 5 cm, toch mooi 20000 liter op de tuin, das 2000 gieters 👍
Geplaatst: 20 juni 20214 j Gisterenavond en vannacht heeft het hier uren gegoten. Er is een dakgoot verstopt, het water van 110m² dak liep over op de muur ipv in de pijp. Ik weet straks wat doen en dat moet absoluut vandaag opgelost zijn want om ten laatste 22u komt er weer bakken regen uit de lucht gevallen. Een stuk van de tuin staat nu ook nog onder water dus de grond is daar compleet verzadigd. Ik aarzel om naar buiten te gaan want vrees dat er wel wat schade gaat zijn in de moestuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.