Borsalino Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Gisteren bij het uit mijn bak halen waar ik mijn aardappelen en wortelen bewaar in de grond.Stelde ik vast dat er aan de wortelen gele spruiten zaten. Bij thuiskomst deze eraf gehaald en dacht effe spoelen en eens proeven Man man man, wat is dat lekker zeg, smaakt lichtjes naar wortel en knapperig. Heb daar nog nooit over gehoord, ben ik dan de uitvinder ervan? Octrooi aanvragen, kassa kassa, villa in Spanje, bankrekening vol poen enz............... Quote
Jorg Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Haha dan moet je je schoonmoeder ook niet meer naar de Eeuwige Jachtvelden sturen Pictures or it didnt happen. Nee nog nooit van gehoord, af en toe zit er eens een kleine afsplitsing aan een wortel maar nooit meer dan twee per wortel. Quote
geedee Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 zijn dat niet de worteltjes van de wortelen? Quote
Borsalino Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Zal het beter uitleggen, loof is afgeseden en de wortels liggen in isomo bak met wit zand.Daar waar het loof is afgesneden komen er gele spruiten-scheuten aan. Straks komt schoonmama met mijn vrouw Osso Bucco maken, ga ik haar wortelscheutjes presenteren op een toastje. Ps.De Osso Bucco vreet ze mee op Quote
bart Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Als je witlof eet, eet je ook dit uitloopsel, maar dan van een ander soort wortel. Quote
Kamilla Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Het klopt dat dit dezelfde achtergrond heeft als het kweken van witlof. Op kracht van de wortel, groeit er loof uit. Doordat het in het donker bewaard wordt, blijft het geel en naar binnen gekeerd. Als er daglicht bijkomt, wordt het groen en groeit het wijder uit. Dat het loof naar wortels smaakt, is niet verwonderlijk. Quote
freggel Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Het gebeurd regelmatig dat ik wortels te lang ergens heb laten liggen, en dan krijgen ze er aan de bovenkant hier ook van dat witte, witlofachtige spul aan. Ik heb het echter nog nooit durven proeven... Quote blog/freggel/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.