Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 22-7-2026 om 09:08, acpronk zei:Je kunt het fruit hier wel bestellen:https://www.kwekerij-asimina.nl/Is wel in het noorden van Nederland.Anders zou je bij @Goldfish in Gouda misschien ook wel langs kunnen gaan, maar ik dacht dat hij juist net afgelopen herfst een aantal boompjes weg had gedaan.. hopelijk niet.Dankje, heb hen een mailtje gestuurd met de vraag welke rassen/soorten/variëteiten ze fruit van aanbieden. Op 23-7-2026 om 06:24, Waaslander zei:@LisaBella van waar ben je ? Het lijkt me ook niet in u profiel in gevuld . In Scherpenheuvel België zouden er in oogstseizoen er in automaten zitten bij www.bessenenpawpaw.infoIk zit in het Oosten nabij Enschede. België is helaas nogal ver! Op 23-7-2026 om 08:05, MH95 zei:De beste rassen zijn van Neal Peterson en KSU. Groei is heel traag, ik heb ze 2 jaar om de week Peeters 20-20-20 gegeven daar groeide ze heel goed op. Ik heb bij andere mensen gezien dat de groei soms maar een paar cm per jaar was, dat wilde ik niet. Ze staan sinds 2022 en zij. Nu een 2-2,5 meter hoog.Wat me wel verbaasd is dat ongeveer 50% van de mensen de vruchten lekker vinden, de andere 50% vind het niks. Blijkbaar moet je wel van een sterke tropische smaak houden.Op de foto’s Susquehanna en Allegheny.Bedankt voor het delen, en de foto's! Op 23-7-2026 om 21:52, Goldfish zei:@LisaBella is altijd welkom om langs te komen in oktober. Of ik gooi ze op de post.Op de post is denk ik het makkelijkst, is toch 2+ uur rijden vanaf mij. Maar als ik toevallig in de buurt ben, kom ik graag een keer langs! Susquehanna en Shenandoah zijn de 2 die ik hoogstwaarschijnlijk zal aanplanten, dus zou geweldig zijn als ik specifiek die 2 kan proeven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.