Jump to content

Pawpaw

Dennis29

Recommended Posts

Wilde net een post maken om te vragen of ze al ergens rijp zijn. :D

Overigens wel goed om te zien dat het formaat gelijk is als bij mij, had het idee dat ze erg klein waren dit jaar, maar mijn vruchten aan de Allegheny zijn net zo groot/klein. Van 't weekend waren ze bij mij absoluut nog niet rijp, vraag me ook af of ze hard afrijpen met deze temperaturen, maar goed.

Bij een kennis van mij al de eerste geproefd, Halvin, viel erg tegen, sunflower, prima en een zaailing, zijn andere rassen rijpen gewoon langzaam door. Hij voelt dagelijks of de vruchten zacht worden en als ze iets mee geven legt hij ze op de vensterbank om te rijpen, ze rijpen dan prima op de vensterbank na. En vorig jaar bewaarde ze bij hem zeker 3 weken in de koelkast als ze net wat zacht werden.

Op Facebook kwam ik tegen dat een pawpaw kweker/onderzoeker merkte dat de planten die azomite kregen veel grotere vruchten gaven. Misschien om toe te passen. Ik geloof dat dat bij ons vergelijkbaar is met lavameel.

IMG_4272.jpeg

Nog niet helemaal rijp, maar dit clustertje toch maar geplukt. Leuk formaat, zal de vruchtjes nog eens wegen, dit is van de Atwood. De boom begint al aan z'n herfstkleuren en ik kan doordeweeks niet naar de tuin meer dus toch maar geoogst. Even in de vensterbank en dan komt 't wel goed met rijpen. 👍

PXL_20241013_081708947.jpg

• Like 4