Geplaatst: 5 januari5 Jan Je verwend ze wel lekker met dit koude weer. Zie dat prachtige voedsel eens voor die lieve beestjes!
Geplaatst: 10 januari10 Jan Ah wat lief, ook zo te zien pas geleden een geboorte van een lief klein trekkertje.
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Auteur Er werden hier gisterochtend (voor de MTFD) 2 nieuwe jonge koeien gebracht. Twee dames van 10 maand oud, die meteen het veld gingen verkennen. We lieten de 2 ossen er bij en dat ging meteen goed! Even snuffelen en daarna met zijn 4-en rennennn! facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Gisteren mochten ze naar een nieuw veld. Maar de nieuwe dames snappen ons doorgang-systeem natuurlijk nog niet. Dus de ossen liepen vrolijk door en gingen een eind verderop staan grazen. En de dames liepen naar de (verkeerde) hoek van het veld en gingen een beetje staan loeien. Ik heb nog geprobeerd om ze in de goede richting te drijven. Maar nee. Lokken met appels ging ook niet, want ze snappen nog niet dat die lekker zijn. We gaven de ossen een emmer met appels bij de doorgang, zodat ze weer dichter bij elkaar zouden zijn, dat werkte ook niet. De ossen hadden het snel op en gingen alweer grazen. Ik mopperde nog dat dieren elkaar ook gewoon echt niet helpen ofzo. Of uitleg geven aan nieuwe leden. We hebben de doorgang dus maar even open gelaten, en we zijn wat MTFD boompjes gaan poten, vlak naast het nieuwe veld. En ineens zie ik de jongelui wel dichterbij de doorgang komen. En 1 van de ossen was toch nog wat restjes appel aan het oplikken. Hij kijkt naar de dames, loopt er heen, ze snuffen wat aan elkaar, hij loopt weer rustig naar het nieuwe veld, en ze lopen met hem mee! In de doorgang zelf stopt hij nog even, alsof hij nog een soort uitleg geeft over hoe dat werkt enzo, en daarna stappen ze alledrie het veld in. facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.