Ga naar inhoud

Heeft iemand ervaring met deze 2 planten ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wilde graag voor volgend seizoen aardappelen bestellen maar kwam plots bij dit vreemd plantje uit

imkzz477491371148670.jpg

Ik heb deze besteld bij vreeken's zaden .

Volgends het internet zouden de vruchten die hier aankomen , zoiets als aardappelen zijn .

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ook heb ik een tomatenboompje besteld .

Ik had al lang de zaadjes maar ik heb niet echt veel geduld

En kon echt niet wachten tot ze volgroeid zijn

Heeft iemand ervaring met de tomatenboom ?

Hier even een foto

2nkbcp32131371148670.jpg

Geplaatst:

Zelfde verhaal moet alleen nog in potjes stoppen, was alweer vergeten dus morgen doen.

deze info. was erbij

Dioscorea batatas

Knolletje binnenshuis bij 15-25 °C voor driekwart in een potje met een goed drainerende zaai-aarde plaatsen. Als de knolletjes al zijn uitgelopen direct oppotten. Gevoelig voor rot, dus niet overmatig water geven. Zodra de knolletjes gaan uitlopen aarde toevoegen maar de uitloper moet boven de aarde blijven. Halfschaduw tot volle zon. Eerste jaar binnen kweken, volgend voorjaar naar buiten.

Kan in het eerste buitenjaar een wortel van een halve kilo produceren, als er niet geoogst wordt het volgende jaar een wortel tot 2 kg. Het is een klimplant die stengels tot 3 meter produceert, dus denk om geleiding. Kan eventueel ook over de grond worden geleid. Winterhard.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Opzich denk ik bij dit soort niet winterharde dingen dat het slimmer is om straks in voorjaar te kopen,

dan heeft de verkoper het risico van overhouden in de winter tot de makkelijkere warme tijd weer aanbreekt.

Maar goed ik vindt inhouden en wachten net als je wat leuks vindt ook moeilijk, toch ga ik dat doen met die tomatenboom.

Geplaatst:

Nee ik wacht tot april/mei en dan hups gelijk buiten in de kas,

ik heb even voldoende overwinter dingen die ik in leven moet zien te houden

Geplaatst:

Chines/Japanse yam is goed winterhard en er komen honderden broedbolletjes aan ,als deze op de bodem vallen lopen ze het volgende jaar zelfs nog uit.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
ik heb ze alledrie binnengezet

Ik heb er maar 1tje gekocht en die is nog niet aangekomen .

Ik ken de smaak nog niet goed van deze vrucht en ik heb ook niet zoveel plaats in huis .

2 plantjes zullen er wel in passen maar meerdere gaat niet echt .

Ik twijfel er misschien ook aan om nog een cacaoplant aan te kopen

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

De broedknolletjes van de chinese yam doen het bij mij bijzonder vlug en goed,

ben wel enthousiast over het planten van hun broedbolletjes.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik wilde de Chinese Yam ook nog gaan bestellen bij Vreeken, is dat te laat nu om ze nog in de tuin neer te zetten?

Het idee is om er een paar in/voor onze takkenwal te zetten om hier overheen te groeien. De wal is ongeveer 1,5 meter hoog en 2 meter breed en bestaat vooral uit grote takken (snoeiafval van els, eik).

• 6 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...