appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Jorieke: het sap in de stengel dat licht giftig is, de blaadjes ( gebleekt dan) worden gewoon helemaal gegeten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Ok, de dikke nerf van de bladeren geeft dus geen problemen? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Absoluut niet, voor zover ik kan zien zegt met ( de kruidkundigen) ook "het sap in de stengel is licht giftig".In ieder geval eten veel fransen deze sla vanaf februari zo uit t veld gestoken..ik ook dus We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 duidelijk Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rantje Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Pffff ik kom echt tijd te kort hoor met al die leuke dingen, deze zet ik op m'n leuke-dingen-als-ik-me-verveel-lijstje verveel jij je wel eens dan?? kan ik me nauwelijks voorstellen Ja hoor! Gebeurd niet vaak maar vervelen is juist goed, het ontspant Maar toen ik in m'n dip zat hielp het altijd enorm om leuke dingen te bedenken. Of in het leuke-dingen-lijstje te gaan lezen Nu mijn dip minder is merk ik wel dat ik veel meer dingen leuk vind http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Gelukkig!! Jorieke: uit het veld gestoken betekend natuurlijk onder de molshoop vandaan, of uit een in het najaar geploegd veld. Je ziet dan de topjes van de paardenbloemenbladeren er bovenuit piepen, en dan kan je aarde wegvegen en het kropje oogsten. Inderdaad even in t water laten liggen ( en 4 x wassen ) met uitgebakken gemalen spekjes heet eroverheen gegoten..beetje zout erbij en azijn...mmmm We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Ik denk dat er in de stengel gewoon veel meer sap zit. Als je een blad afplukt dan komt er veel minder sap uit - en als ik me goed herinner komt er nog minder sap uit een gebleekt blad. Dus je hebt gewoon minder last van de giftigheid als je er niet te veel van binnenkrijgt. We eten tenslotte eens vaker iets wat een beetje giftig is... Ah, de voorbeelden kan ik even niet bedenken... diverse kruiden geloof ik. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Rantje Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 We eten tenslotte eens vaker iets wat een beetje giftig is... Ah, de voorbeelden kan ik even niet bedenken... diverse kruiden geloof ik. Zo'n beetje het complete aanbod in de supermarkt En dan vooral alle suikervrije en light produkten. http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Vergeet vooral niet de flink met antibiotica ingespoten kipfilet Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Geplaatst: 1 februari 2012 Die eten we niet (meer) toch? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Was laatst nog weer wat over op het (radio)nieuws. Maar dan luister ik maar half omdat onze kipjes nooit antibiotica krijgen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Geplaatst: 1 februari 2012 Het schijnt dat alle kippen op alle boerderijen ( grote kippenboerderijen neem ik aan) besmet zijn met een bacterie, die bacterie waarvoor je ook kippenvlees door en door moet bakken en je handen moet blijven wassen bij het koken. Zelf de biologische bedrijven ontkomen niet aan deze besmetting... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Juist, en daarom worden bij de grote bedrijven de kippen preventief behandeld met antibiotica. Mochten wij ooit s zo ziek zijn dat we dat spul nodig hebben, kan het zijn dat wij er niet eens meer op reageren omdat wij al die antibiotica al binnen hebben gekregen en resistent zijn geworden. En ik kan t weten, heb na een operatie (alweer een tijd geleden) maar liefst 4 soorten antibiotica tegelijk toegedient gekregen. Want ja er is er altijd 1 die wél werkt pfffffffffff Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Aha, dat was het ja. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Net even telefonisch contact gehad met de buren. Ze hebben de temperatuur in huis gemeten waar de paprika zaailingen staan. het was 2 graden gisteren. Ik weet niet of dat nog goed gaat komen. Mijn aardappelvoorraad is misschien wel bevroren, daar hadden ze nog niet naar gekeken. lastig hoor dat "wonen"op 2 plekken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 haha.. ( niet speciaal leuk natuurlijk ) Maar ik lach ook wel om mezelf. Jaren lang elk voorjaar de grootste moeite gehad waterleidingen te repareren in ons huis in NO-Fr. De koelkast bv slaat elk jaar pas ergens in april weer eens aan. Het is al voorgekomen dat we aankwamen, en de wc pot 1 blok ijs was. Van de afgelopen 10 jaar is het 2x voorgekomen dat de redelijk droge, grote pot, Agapanthus echt niet meer terug kwam na de winter. Gek genoeg staat de Agapanthus in de volle grond ( dezelfde, maar dan een zaailing van die uit de pot ) elk jaar lustig te bloeien. Als het maar gesneeuwd heeft. En gelukkig sneeuwt het daar meer dan hier. ps. zelfs de olijfolie in de keuken bevriest ( soort van dikke koude koek)
Thessa Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 dat zou zonde zijn zeg, maar er is nog hoop,bij ons staan de aardappels in de koelcel ( die natuurlijk uit staat ) onder dekens en daar is het nog net boven nul.....niets aan de hand nu wel handig omdat ze al begonnen uit te lopen dat stagneerd nu hoop voor je dat alles het nog doet kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Kruidje Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Wat erg, zo'n vooruitzicht. Heb je de aardappelen in de kelder? Misschien vriest het daar net niet... Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Ai... 2 graden is wel heel erg koud voor paprika baby's. Hier doen ze al moeilijk omdat het maar 10 a 11 graden is in de keuken (enige plek waar ruimte is) . Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 De buurvrouw was zo vriendelijk om ze mee te nemen..de zaailingen. Het schijnt dat ze aan de beterende hand zijn. Gisteren bij de welkoop eindelijk die woelmuisval gekocht die Hans mij ooit aanraadde..zijn buurman heeft er wel resultaten mee.Meteen maar witlof,kamille en tuinbonen witkiem meegenomen, en een zakje stutgarter riesen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 lastig hoor dat "wonen"op 2 plekken Ik vind dat wel luxe. Tja dan moet je toch af en toe een keuze maken, of hier of in Frankrijk.Met als gevolg dat je plantjes graag een gebreid truitje willen, als jij ze weer in de steek laat
appelvrouw Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 lastig hoor dat "wonen"op 2 plekken Ik vind dat wel luxe. Tuurlijk Greetje, ik voel me ook heel erg rijk! Ik mag meegenieten van stad en platteland, twee culturen, heb een moestuin aan huis en toch een stadshuisje.. De plantjes hadden hun fleecetruitje wel aan trouwens.. de verwarming liet ze in de steek...niet ik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Maak een "campertuin"en neem je plantjes elke keer mee
Jorieke123 Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Zoiets: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 die had je snel gevonden...of had je hetzelfde idee
Aanbevolen berichten