sannie Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 LEUK!!!ik heb heel veel gekleurde tegeltjes......voel creatieve inspiratie opkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Mooie foto's Jet, vooral die laatste. Wordt een mens vrolijk van Maar eeh.. 2020, dat is idd een toekomstige kruidentuin Ben benieuwd naar je spiraal. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Maar eeh.. 2020, je bent de eerste die het ziet.. back to the future.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Nee, Leslie was me toch enigszins voor Ik vind dat gemozaïek voor vierkante stenen ook een leuk idee. Wat voor het doe het zelf topic. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Ha ik zie het ja, niet een van mijn helderste avonden vanavond Ik vind je mozaïek ook mooi Miranda..voor de kruidentuin misschien niet, maar zo`n hinkelbaan zou ik wel leuk vinden om ergens in de tuin te leggen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Wauw Jet wat een enorme huislook (zo heet ie toch) heb je in die pot staan! Hoe lang heb je die al? Ik heb vorig jaar een paar 'bolletjes' gekregen en ze zijn al gegroeid maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze zo'n statige omvang hebben. Prachtig VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Dat duurt niet zo lang. Ik stopt steeds de kleintjes terug er naast..of in andere potten/tuin en tegenwoordig ook dak. Zorg dat de aarde gelijk is aan de potrand of zelfs iets erboven..lekker af en toe laten verdrogen Hier ben ik bezig het dak van het houthokje te laten begroeien met huislook en andere vetplanten..steeds een stukje erbij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Van Verschillende mensen op het forum heb ik zaadjes en plantjes gekregen of geruild.. Hier enkele foto`s van deze oogst:De Jet-trail van Hans:Wilde bertram..ook van HansEeuwig moes van EvaBlauwsparzaden van GF (Guus Forum )Paprikazaden van Frans We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Leuk Jet, geruilde dingen zijn extra leuk omdat er een verhaal achter zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Leuke die foto's! Dat dakje wordt ook leuk zeg!!! Ben je nu eigenlijk al in NL? Heb die ph test dingen hierzo voor je liggen http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Hans een van je Jet-trails gaat weer verhuizen naar Nederland..ze wilden er zo graag een in de Botanische tuin Dr. Costerus! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Achter het muurtje van mijn moestuin staan al wat kistjes klaar met plantjes voor de MTFD. In dit kistje de koningskaarsen, de Lorrainse -knof-biesloken, het speenkruid voor RvO en de haverwortel voor Bit. Laten we hopen dat het geregend heeft in NO-F(rankrijk)..Ik kan niet wachten terug te gaan..zeker niet nu ik jullie allemaal zo lekker aan t werk zie in jullie tuintjes..maar ook omdat ik heel wat "kostbaar" zaaigoed én de kas heb toevertrouwd aan enkele jonge buren.. De oudere buurvrouw met wie ik altijd het tuinwerk in mijn en haar vakanties ruil ligt in het ziekenhuis. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 haha... ik zie je al rijden in je tweedehands Berlingo ( ik verzin het ter plekke ) en dat blauwe krat, tuffend naar Zelhem met die spulletjes. En dan ook weer met een hele hoop terug natuurlijk. Wat een gedoe he ? Ik heb zelf jaren lang de planten voor Fr bestemd, hier op het balkon opgekweekt met grondjes, gemengd met grond uit Fr. Heel wat heen en weer gezeuld met die zooi. Wat een heerlijk gedoe he ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Leuk dat je updates maakt van gekregen planten Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 We hadden al eens een topic over het verzorgen van je tuin als je op vakantie bent ..daar werden verschrikkelijke verhalen verteld. Ik heb het over het algemeen goed geregeld, maar nu vind ik bij mijn buurman al mijn zaailingen in minstens een centimeter water..hij was bang dat ze te droog zouden staan. Ze zijn geen millimeter gegroeid. Vanavond heb ik ze opgehaald, af laten druipen en sussend toegesproken ( vrouwtje is er weer..het komt goed). De tomaten die ik 14 dagen geleden heb gezaaid waren geen van allen!! opgekomen..de potjes zijn drijfnat. Chips!Overmorgen dus opnieuw zaaien..met de pepers en paprika`s komt het wel goed, die waren al wat groter.De Fenguyans zien er niet te best uit..ze waren echt te klein om te kunnen zwemmen de a.s. winnaar mag wat mij betreft "one down"roepen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Ach wat sneu,denk je dat je het goed geregeld heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Nee toch? Jammer zeg! Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 (edited) Ja, jammer, maar dat hoort er ook bijals je van twee walletjes eet ( lees op twee plaatsen wilt zijn ) Het was even slikken, nu weer verder. Toch is deze buurman tuinarchitect..nooit zelf gezaaid duidelijk..de andere buurman die boer is heeft het beter gedaan met de kas.Ik hoop dat mijn buurvrouw, die normaal altijd voor mijn tuin en planten zorgt, de volgende keer weer helemaal beter is..die heeft nog nooit een steekje laten vallen met mijn planten Bijna alles uitgepakt:3 kasjes (action)handspuit 2 liter (action)een nieuwe krabber (aldi)een nieuw handschepje ( nu al stuk..yimai)50 sjalotten (aldi)een bak vol kruidenplanten(aldi)Zomerbollen(aldi)kwekersaardeculterracocopeat2 woelmuizvallen appelui zaden (chaotic)potjes met snijbloem-munt(guus)Choy sum (monique)purple haze en chioggia ( erny)digitalislieve vrouwe bedstrovogelmelkcorydalisdaslookeen pot met een appelwortel stronkEn last but not least: een enorme emmer helemaal boordevol met van die rode compostwormen..die heb ik verspreid over mijn verse composthoop, een deel in mijn (al een tijdje werkende) hoop en een deel in de berg verse paardenmest..ik hoop dat ze dat ook lusten. Edited March 23, 2012 by Guest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 23, 2012 Author Share Posted March 23, 2012 Nog meer plantproblemen door "natte buurman"..de aloe vera-stekjes dat had ik nog niet gezien..van de zes zijn er drie verzopen&dus dood, ik hoop de andere drie te redden dooe ze minstens een dag uit de aarde te laten..ze begonnen net te wortelen... Vanmorgen heb ik alle bedekking van de tuin gehaald, alleen het fleece over de sla-zaden zit er nog op..nu voornamelijk ivm de droogte tijdens het kiemen. de afgelopen twee nachten kwam de temp niet onder de 5 graden.De tuinbonen en doperwten staan er al fier bij, ook de uitjes die ik twee week geleden heb gezet zijn al fraai boven de grond.De knoflook..tjs er was ons toch beloofd dat ze weer bij zouden komen na de vorst. nu dit jaar niet..80% is morsdood..Ik ga dus opnieuw uitplanten..dan maar kleine bolletjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Die buurman heeft dus echt geen verstand van planten, toch maar een ander vragen de volgende keer want daar word je niet vrolijk van als je terug komt en de helft is dood Schrijffouten onder voorbehoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts