Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het mini moestuintje van Jeanne in 2012

Featured Replies

Geplaatst:

Die bamboo stokken zijn wel erg handig!

Hoe hoog werden jouw bonen vorig jaar? Ik heb dit jaar kreuk-erwten, maar ik heb er eigenlijk geen idee van hoe hoog zoiets word

Ik heb nu stokken gekocht van 1,20m

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:
... Hoe hoog werden jouw bonen vorig jaar? Ik heb dit jaar kreuk-erwten, maar ik heb er eigenlijk geen idee van hoe hoog zoiets word ....

Bonen komen in twee groepen:

• Struik-, of stambonen worden zo'n 30 à 50 cm hoog.
    Afhankelijk van het precieze ras is geen of een beetje steun nodig (twijgen of gaas ofzo)
  • Stokbonen worden tot wel 4 meter hoog.Ook weer afhankelijk van het ras.

Ook erwten komen in twee groepen:

• struik-, of stamerwten worden zo'n 30 à 100 cm hoog.
    Steunen met rijshout of gaas.
  • Stokerwten, worden zo'n 1a 2,5 m hoog. ook steunen met rijshout of gaas.

Voor de zekerheid: erwten en bonen zijn twee verschillende plantensoorten. Kapucijners horen bij de erwten.

Staat er niets op het zaadzakje?

Succes ermee. RvO

Geplaatst:
  • Auteur

Op het zakje stond 40 cm hoog,maar ze hebben de 70 cm wel gehaald hoor,misschien had ik ze moeten toppen,maar dat weet ik nog steeds niet.

Geplaatst:
  • Auteur

En nog meer manden, met aardappels. Een fleurig gezicht toch??????hobby-01844161331394724.jpg

Geplaatst:

Erg leuk, die wasmanden! Zijn dat die van de Action? Ik kan er ook nog wel een paar gebruiken.....

Geplaatst:

Ziet er zeker fleurig uit.. Zeker op zo'n dag als vandaag.. Ik hou er van.. d045.gif

Geplaatst:
  • Auteur

Nee die zijn van de wibra, kosten maar €2.99 en die grote € 3.99 vindt ze ook leuk.

Geplaatst:

Mooie emmertjes Jeanne !

Ik heb trouwens je aardappelen aangekregen !

Wanneer mag ik ze planten .

Ze hebben nu kleine worteltjes .

Hoe groot moeten deze worteltjes zijn om ze te kunnen planten

Geplaatst:
  • Auteur

Spruiten van 2 cm zegt men hier, maar kan ook zonder, maar dan moet je een week of 2 langer wachten succes. blij dat ze aangekomen zijn.

Geplaatst:

Gezellige manden

kon vandaag ook mijn aardappels halen

dat zij er veel

misschien ook maar wat in manden zetten, anders is mijn tuin gelijk vol

Geplaatst:
  • Auteur

Ja een kilo is best veel hé,vooral de charlotte die waren echt klein. bij mij staan ze nu buiten de vroege en de midden vroegen, die midden vroegen wil ik nog een mand van zetten, en daarna hoop ik nog een keer een herhaling van de midden vroege te kunnen doen, kiemingsduur is ong een maand, en de vroege kan je volgens mij na ruim 3 maanden oogsten correct my when i'm rong

Geplaatst:

Leuk Jeanne! Met foto's krijg je een veel betere indruk wat je allemaal aan het doen bent!

Ik vind het er reuze gezellig uitzien

Trouwens, vergat het net bij de wedstrijd topic, of het nu wel of geen aubergine is, je plant ziet er prachtig uit!

Geplaatst:

Het ziet er inderdaad heel erg leuk uit met die fleurige manden! Zal helemaal super worden als er volop groen bovenuit steekt .

Ik heb trouwens even op het zakje gekeken, mijn erwtjes zijn 'stam' . Dus gelukkig blijft de hoogte dan te overzien

Nu moeten ze nog opkomen....

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:
  • Auteur

Komt goed infinite als ik het goed schrijf, erwten zijn best wel sterk vind ik, er moeten er bij mij ook nog op komen, in de koude kas dacht ik dat ik ze er allemaal uit gehaald had, maar komen nu nog 3 boven te grond kijken. Rantje bedankt, ja nu de etiketten maar verwisselen op de potten, en er een bij maken, snap er nu nog niets van. maar ja het zij zo.

Geplaatst:

Mooie manden Jeanne Lijkt me erg handig dat ze vierkant zijn. Kan er net iets meer in, en kun je ze makkelijker (zonder ruimte ertussen) tegen elkaar zetten.

Good things come in small packages

Geplaatst:
Nee joh dat mag ik echt niet.

Oh Jeanne, ik heb enorme pret. Begrijp me alstublieft niet verkeerd, maar ik vind het zooo grappig dat je dit schrijft. En ik heb de foto gezien en ik snap het helemaal. Dat het niet mag.

Maar wat een prachtige tuin heb je! Werkelijk ongelooflijk. Het is absoluut niet mijn ding maar ik vind hem wel fantastisch. Als ik van dit soort dingen zou houden dan zou mijn tuin er zo uit moeten zien. Helemaal top! En wat ik ook geweldig vind is dat je in deze tuin gewoon je aardappels en knoflookjes kweekt. Ik vraag me soms weleens af hoe en waarom mensen zich al die sores van een mini-moestuin op de hals halen. Maar als ik jouw tuin en je manden met eetbare planten zie dan begrijp ik het ineens helemaal.

Ik heb echt enorm veel plezier van jouw tuinplezier!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag de sla uitgedund, en nu in een grote mand geplaatst, zodat ze lekker kunnen groeien,alvorens ik ze uit ga delen. en een kersen boompje gekocht en geplant, zondag had ik nog wat aardappels gepoot, nu hoef ik niets meer te doen qua zaaien,voorlopig, donderdag lekker het zonnetje er op, zoals je schoonzoon van Jean-Mari phaff[ laat het gras maar groeien] zo mag hier het de groentes zijn.

Geplaatst:

Fleurig! Is dit aan de achterkant van je tuin?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dat is voor het achter zitje zeg maar bij die lounge set. of hoe je dat ook noemt. zijn wel zure kersen, dus wordt taarten maken of jam. Maar weet niet of ze dit jaar al vruchten af werpen hoor, kan 4 jaar duren las ik vanavond op internet. O hij is geplaatst, op de plek van de kumquat, die is dood gegaan in de winter, jammer

Geplaatst:
  • Auteur

Zo na al de pagina's door gelezen te hebben van mijn moestuintje, zag ik dat ik de aardappels 6 maart gepoot heb en vandaag 20 maart zag ik dat de eerste al boven komt kijken, en ik vond dat ik ze best diep gepoot had,te diep dacht ik. Nu hoop dat hij er zin in heeft. Verder heb ik de peulen en erwten van bamboe stokjes voorzien,nog veel stokjes tekort,weer bij halen. En ik moet het even noteren wat ,was het vandaag mooi weer, en het wordt tot het weekend alleen maar mooier. Verder alle planten die binnen staan opgehoogd met nieuwe grond, even buiten gezet,slechts een half uurtje maar. morgen 3 kwartier. En weer opnieuw de tiny tim gezaaid 2 deden het niet goed,dus maar opnieuw. En ik wilde de komkommer emelia voorzien van een grotere pot, trek ik hem er uit zonder wortels,balen. Nu wilde Eva op moestuindag die komkommer graag,dus had ik vorige week 3 zaadjes in een pot gedaan, jullie zullen het niet geloven maar na 2 dagen kwam er een boven kijken,van die andere 2 nog niets te zien,maar de sterkste wordt voor Eva.Foto's ga ik nog maken zal tegen het weekend worden dat ik ze plaats. Maar de groei zit er goed in,heerlijk om het iedere dag weer te zien.

Geplaatst:

Ga je ze ook nog aanaarden? Ik begrijp dat als je dat op tijd doet dat je dan meer aardappelen krijgt.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Ja als ze zo'n 10 á 15 cm zijn ga ik ze aanaarden en daarna nog een keer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.