Raxia Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Zo wat een werk! Zie ik nou op de laatste foto een hoop losse tegels tussen de aarde? Zat er onder de grond ergens een terras verstopt?
Nicolette Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Zo dat gaat wel rap om zo 1000m2 om te spitten.. kom ik aan met mijn extra 350 m2 dit jaar... en geloof me daar moet nog heel veel van omgespit.. voordat ik daar de verhoogde bakken kan maken. En dan hoef ik gelukkig nooit meer te spitten.
Bit Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Zo Guus ! zo gaat ie lekker ! En het zo aanpakken is ook beter te doen op zand he ? Zet je zo'n kraan op klei, is er wel heeel veel herstelwerk te doen achteraf. Zie ik nou op de 2e en de 3e foto dat arme vijvertje al gedempt ? Hahah... lachen wel ja. Ach ja, waarom ook niet. Het stuk waar je kasje staat blijft deel van je tuin ? Omheind ? En dan het grote stuk waar de kraan bezig is, wordt het nwe deel ? En waar komt Wesley nou ? Gaat die spar weg ?
wesleyb Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 @bit ik ga geen grond huren bij Guus.Guus, het ziet er al aardig uit, waar ga je zoveel mest vandaan halen om het onder te spitten?Gr.
Guus D Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 Zo Guus ! zo gaat ie lekker ! En het zo aanpakken is ook beter te doen op zand he ? Zet je zo'n kraan op klei, is er wel heeel veel herstelwerk te doen achteraf. Zie ik nou op de 2e en de 3e foto dat arme vijvertje al gedempt ? Hahah... lachen wel ja. Ach ja, waarom ook niet. Het stuk waar je kasje staat blijft deel van je tuin ? Omheind ? En dan het grote stuk waar de kraan bezig is, wordt het nwe deel ? En waar komt Wesley nou ? Gaat die spar weg ? Het stuk waar mijn kasje staat blijft miss deel van mijn tuin, het hek moeten we nog op de nieuwe grens zetten, het grote stuk word het nieuwe deel ja, wesley komt niet meer, de spar gaat ook weg. @Raxia voorheen was dit een waterplanten kwekerij, de stoepen zitten in de hoop geduwd, maar nou heb ik wel mooi veel tegels om stoepen van te maken. Omdat het kan.
Raxia Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Ja das waar, we blijven nederlands he Moet zelf ook nog ergens gratis tuintegels vandaan zien te toveren.. lastig zonder auto
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ja, hij heeft een volkstuintje gehuurd, 60 m2 toch? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 ow oke ik dacht dat hij nu op 3 plaatsen ging telen en dat bij Guus er 1 van was.
Guus D Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Wesely heeft die volkstuin, die is volgens mij75 m2. Dus hij heeft besloten geen tuin meer te huren. Nou wil ik miss kerstdennen gaan telen, heeft iemand hier ervaring mee? Omdat het kan.
geedee Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Daar moet je toch wel 5 jaar voor uittrekken.
Guus D Geplaatst: 13 december 2011 Auteur Geplaatst: 13 december 2011 Ja ik kij daar wel mee dan, was een idee van ons pap. Omdat het kan.
jootje Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 1000 vierkante meter...petje af, Guus! En nu gaan bedenken wat je allemaal wilt kweken. Vind het helemaal top dat jongens van jouw leeftijd een hobby als dit hebben. Ik denk dat als ik tegen mijn kinderen op die leeftijd gezegd had, jongens begin een moestuin, dat ze me voor gek hadden verklaard! Heel veel succes komend seizoen!
Jorieke123 Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 Je zou zo'n enorme pompoen kunnen gaan kweken, om even lekker wat ruimte te vullen Of kippenvoer (granen, maïs, zaden, etc.) voor de kipjes die je daar kunt houden! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 ik zou eerst dat kerstbomen idee maar eens verder uitwerken. Wie weet wat het je nog brengt
Koert Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 Heb hier in het dorp net ook nog 8 euri betaald voor een kerstboom van nog geen meter hoog. De eerst volgende kerstbomenhandelaar zit 3 dorpen verder op, dus in zo'n dorpje best een lucratieve handel! Even a broken clock is right twice a day
Guus D Geplaatst: 13 december 2011 Auteur Geplaatst: 13 december 2011 Je zou zo'n enorme pompoen kunnen gaan kweken, om even lekker wat ruimte te vullen Of kippenvoer (granen, maïs, zaden, etc.) voor de kipjes die je daar kunt houden! wij hebben geiten, daar ga ik mais en granen voor telen. Ja een reuzen pompoen dat ga ik zeker weten proberen! Omdat het kan.
Eva Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Heb hier in het dorp net ook nog 8 euri betaald voor een kerstboom van nog geen meter hoog. De eerst volgende kerstbomenhandelaar zit 3 dorpen verder op, dus in zo'n dorpje best een lucratieve handel! je hebt gelijk...als je ze zelf verkoopt zit er vast nog behoorlijk wat geld in...maar je bent behoorlijk lang het land kwijt aan die bomen en als je daar dan iets anders teelt kan dat veel lucratiever zijn....zet bijvoorbeeld maar eens 5m2 vol met crosne of Yacon...
Bit Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Aan de andere kant: hij heeft 1000m2 he ? Een brede windsingel maken aan de noordkant ? Zeg 4 boompjes breed en die 100 meter lang. Ach... Mis je dat echt ? En dat zijn leuk veel boompjes. En zaaien dan natuurlijk. En lekker heeel lang wachten, maar dan hebt je opbrengst wat van iets vrijwel niets gekost heeft. En tja. Als je het geduld hebt , de zin , en toch de ruimte ?
Kruidje Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Haha, ik heb ooit van een dennenappel (afkomstig van onze kerstboom) zelf dennen gezaaid. Die kiemden heel goed. En 5 mochten jarenlang bij m'n vader in de tuin staan. Paar jaar later had hij mooie kerstbomen Success ermee. Als je veel land hebt kan dit echt een leuk experiment zijn... 1000m2 is wel een hele hoop, maar niet 100 m lang... want dan zou het stuk land 10x100m zijn Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Guus D Geplaatst: 14 december 2011 Auteur Geplaatst: 14 december 2011 Het stuk is ong. 35X30 Omdat het kan.
Bit Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 ja sorry Lekkere slimme meesters staan er tegenwoordig voor de klas !! het was vanmorgen te vroeg misschien ? of gisteren te laat Maar dan nog he ? op zo'n stukkie van 30m , 4 rijen, kan je toch zeker 70-80 boompjes groot krijgen wel. Tel gewoon uit je winst. En veel meer dan 3x per jaar het onkruid platspuiten ertussen ( je hoeft niet eens te bukken )
Koert Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Niks onkruid platspuiten, schoffelen zal die jongen! Even a broken clock is right twice a day
Thessa Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 ha ha wat een stuk ! en dan niet alleen je grond he welke jongen wil dit nou ?? ha ha mocht je ooit een andere moeder willen.... ha ha succes er mee, veel werk maar erg leuk!kerst bomen zou ik zeker een aantal van zaaien al is het maar voor eigen gebruik en wat vogels e.d en op een uithoekje leuk gezicht en goed voor de flora.ik heb mijn kerstboom dit jaar met kluit gekocht en meteen verse grond gegeven en drekt na de kerst gaat ie langzaam aan bij komen en naar buiten naar de moestuin, samen bij de skimia enz....goed voor de kerst stukjes kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Aanbevolen berichten