Cheardt Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Ik ben Geert en nieuw op dit forum. Ben nooit echt een tuinder geweest maar doordat ik wat oud ijzer over had, heb ik eigenlijk zomaar een kas gebouwd. Anders wou mijn vrouw er een kopen overgens. 5 spanten heb ik gelast en met houten balken aan elkaar geschroefd. Folie erover en af timmeren. Inmiddels zit er ook al een schuifdeur voor, Nu heb ik er 4 zelfgemaakte tafels gelast van hekken van circa 2 meter op statafel-hoogte en er van alles gezaaid in bakken. We zien we wat er van komt. De kas is circa 3x6m en 2,5m hoog, en er zit een luchtgat achter van 1x1m. - hebben jullie nog tips voor een beginnende kastuinder? - En water in de kas. ik denk aan een tank met vissen er, goed idee? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Welkom. Mooie kas.👍 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Welkom @Cheardt, Pompoenen, courgettes, komkommers opkweken? en daarna in de volle grond? Sperziebonen of droogbonen voortrekken? Jeu, mooi gemaakt 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 oh, fantastisch ik hou van die doe het zelf, ziet er beter uit dan menig aankoop. Een tank met vissen? Let ook een beetje op het welbehagen van die diertjes, je moet hun levensomstandigheden ook kunnen garanderen doorheen de seizoenen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 🖐️welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 3, 2021 Share Posted May 3, 2021 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 3, 2021 Share Posted May 3, 2021 Mooie kas hoor! Wat een ruimte zeg. Heel veel plezier ervan. Sja, in een kas kan van alles. Ik doe tomaat, capsicum (peper en paprika), meloen, zoete aardappel, kurkuma en gember. Keuzes maken, van alles weinig. Of eigenlijk te veel, ik prop alles vol. Maar met die ruimte kun je wel wat meer kwijt. Geniet er van!Groene groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts