Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb ze vorig jaar gemist maar nu zijn ze er weer. De 'fameuze' kweekbakjes van de Action. Maat 38 x 25 x 19 cm . Prijs 2,99 euro.

68539-500-500-fit.png

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Lidl heeft morgen van dat soort kweekbakjes in de aanbieding,

4 stuks van 36x10x22 voor €6,95

Ze hebben ook zo'n plastick tunnel met gaatjes, zou dat handig zijn voor sla en andijvie?

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Ja maar die bakjes an de Lidl zijn volgens mij van dat waaibomenhout plastic..vooral het deksel is "slappig". Die van de action lijkt me veel sterker!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Inderdaad Appelvrouw. Ik heb vorig jaar van die waaibomen-plasticen-deksels gehad en ik vind het echt niks. Heb nu de stevigere, bevalt me veel beter.

Geplaatst:

Kweekbakjes van de lidl niet nemen dus, en die plastick tunnel zou dat wat zijn?

Over dat kasje twijfel ik nog of ik er nog 1 zal nemen, hij lacht me wel toe

Maar waar ga ik die dan nog heen proppen

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Maar waar ga ik die dan nog heen proppen

gewoon naast de voordeur

Geplaatst:

Ik heb die bakjes van de Action gekregen maandag van oma.

De kap is wat harder en glimmender dan die oude die we nog hadden maar die breekt ook zo...

Ik heb niet het idee dat ze heel sterk zijn, ben bang met stoten dat er zo een barst in zit of er een hoek afbreekt maar dat heb je denk ik met al die bakjes? Kosten de helft van in de winkel dus 2 voor de prijs van 1!

Trouwens wel gek, die spullen van de Lidl in duitsland zijn veel goedkoper dan hier

Geplaatst:
Trouwens wel gek, die spullen van de Lidl in duitsland zijn veel goedkoper dan hier

Alles is goedkoper daar Keer bij de Griek gegeten daaro, voor ongeveer 12,- had ik een bord vol (mixed grill iets) + drinken...

Daarvoor krijg je hier in NL nog maar net een pizza

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar ook zo'n kweekbakje van de Action gebruikt. Had er zaaigoed met wc rolletjes in gedaan en dan past er aardig wat in (kan je in mijn vorige moestuinseizoen bekijken). Uiteraard moet je niet al te ruig er mee omgaan, want alles van hard plastic kan breken. Ik vond het wel fijn te gebruiken, heb alleen de bovenkant niet meer omdat iemand m ergens heeft opgebergt waar ik m niet kan vinden

Voor dat geld is het een best ding hoor. Oh er zitten zelfs van die schuifjes bovenop. Ook handig.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ooo vandaar dat mijn oom en tante niet naar de aldi wilden om een paar zakjes van die sterrenkers zaadjes te halen voor maar 15 cent...komen ze nooit...maar heel misschien dat m'n tante uit haar werk langs gaat

In april komen ze naar NL. dus ik wilde wel een voorraadje, ben gek op sterrenkers!

Ik vind het wel mooie kweekbakjes hoor, van de Action, maar je moet er voorzichtig mee zijn denk ik, maar dat moet met allemaal.

M'n peper en paprika voelen zich al helemaal thuis!

Geplaatst:

Alles is goedkoper daar Keer bij de Griek gegeten daaro, voor ongeveer 12,- had ik een bord vol (mixed grill iets) + drinken...

Daarvoor krijg je hier in NL nog maar net een pizza

*mompelt iets over huizenprijzen*

Geplaatst:

*mompelt iets over huizenprijzen*

Tja, 't wordt steeds verleidelijker

Geplaatst:
Kweekbakjes van de lidl niet nemen dus, en die plastick tunnel zou dat wat zijn?

Had 'm ook gezien, maar vind hem er toch wel erg slapjes uitzien...

Ik ben op zoek naar vliesdoek/-achtig spul. Iemand al zoiets tegengekomen tegen goede prijs?

Geplaatst:

Wat betreft tunnelkas: Heb net geinspecteerd bij de Lidl, tunnelstokjes zijn heel dun en zijn bij mij twee jaar geleden, na 6 maanden in de grond, opgelost (vergaan). Pvc buizen gaan veel langer mee.

Lidl kweekkasjes zijn bij voorzichtig gebruik paar jaar te gebruiken (de trays dan dus, dit jaar is het derde jaar en ze brokkelen nu af) maar zijn al snel te laag. Bij de Tuinland heb je ook zoiets voor meer geld.

Het zijn trouwens 4 bodems, 4 deksels (8,5 cm hoog) en 4 zwarte trays.

Action kweekkasjes zijn prima en ozoveel goedkoper als bij de Tuinland. Dan kunnen mij die snel afbrekende hoekjes niet zoveel schelen.

Heb zelf net de grotere kas gekocht vanwege het netjes uitzien voor achter mijn volkstuinhuisje. Op de moestuin maak ik zelf elk jaar wat groters met pvc buizen en rol doorzichtig plastic van de Gamma.

En dank voor de Action minikasjes melding Ik stond al op de uitkijk. Heb ze twee jaar geleden gescoord maar vorig jaar waren ze er blijkbaar niet. Denk dat ik zo toch nog maar even op de electrobike stap.

Geplaatst:

Ik ga maandag de rozenbogen bij de Lidl inspecteren. Iets van 9 euri per stuk als ik me goed herinner. Eens kijken of het wat is voor de bonen of pompoenen. Lijkt me wel gaaf uitzien.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
Ik ga maandag de rozenbogen bij de Lidl inspecteren. Iets van 9 euri per stuk als ik me goed herinner. Eens kijken of het wat is voor de bonen of pompoenen. Lijkt me wel gaaf uitzien.

Jaaa, wat een goed idee! Voor een klimpompoentje!

Als 't wat is, laat je het dan nog even weten hier?!

Geplaatst:

Ik doe mijn best om verslag uit te brengen. Ben van plan om er om half 9 op de stoep te staan...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

zaterdag bij de Belgische Aldi: fruitboompjes pruim, kers, appel, perzik, peer en ik geloof ook framboos... voor 3.99 per stuk...

Geplaatst:

Neen die rozenboog niet doen.Ik heb de tunnels en boog vorig jaar gekocht.uhhmmm tunnels zijn echt niet stevig hoor.en de boog komen de schroeven heel snel weer uit.Is ook geen stevig ijzer.Ik vind het niet stevig hoor

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Ik denk dat ik die van de Aldi heb... Maar kan ook van de Lidl zijn (heb je niets aan, sorry), en die vind ik wel erg stevig. Je moet alleen wel goed opletten dat je de juiste kleur pakt. ze waren er in groen en in wit, en de foto op de voorkant is gewoon hetzelfde.

Geplaatst:

je kan er misschien wel een leuke bonen-haag van maken!

zet je er gewoon een paar achter elkaar...

Geplaatst:

Heeft er nog iemand al ervaringen hiermee? Tot nu toe in ieder geval gemengde reacties...

Geplaatst:

mijn buuf op de tuin heeft hem. en hij staat nog steeds!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.