Bams Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Hallo, even voorstellen, Ralph den Ridder, samen met mijn vriendin Fransien woonachtig te Zundert.Naast dahlias voor het jaarlijkse bloemencorso wel bekend als een van de boomkwekersdorpen van nederland. Onlangs hebben we een ouder huis gekocht waar we een redelijke tuin van 150m2 bij hebben.Een deel van deze tuin wordt bestemd om onze eigen groenten en fruit te kunnen telen, vooral om te kijken of we het kunnen, en daarnaast om wat meer feeling met de natuur te krijgen. Niet dat we gaan proberen om totaal groen te tuinieren, maar eens kijken hoe ver we komen. iedereen die meedenkt met ons, bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Welkom op het forum Ralph (en Fransien )! Wat lijkt je leuk om te gaan verbouwen in de moestuin? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Welkom! Veel plezier met jullie nieuwe tuin en natuurlijk zullen we met je meedenken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Welkom Ralph! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Welkom Ralph (en Fransien),als er vragen zijn stel ze gerust.Er zijn op het forum enthousiaste leden die je graag helpen.Veel succes in jullie nieuwe huis en met je tuin.Beetje " back to basics" zou ik zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Welkom! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Welkom Ralph en Fransien, Veel plezier met jullie nieuwe huis en tuin.Dat 'groen' tuinieren zal zonder teveel moeite lukken. Tenminste dat is mijn ervaring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bams Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 Dank jullie voor het warme welkom! de komende tijd zal mijn account (net als de moestuin) nog wel even in winterslaap blijven aangezien we eerst het huis op orde proberen te krijgen.Komend jaar staat op de rol om de tuin weer terug in fatsoen te krijgen en de grond voor de moestuin helemaal in topconditie. Daarnaast hoop ik dat we al budget hebben voor een klein kasje of tunnel aangezien we allebei gek zijn op de italiaanse keuken dus tomaten in overvloed kunnen gebruiken. Vanuit nostalgisch oogpunt wil ik wat oude zachtfruit soorten gaan planten, en dan zal het jaar denk ik wel weer richting de herfst gaan lopen wil dit allemaal zijn wortels hebben verankerd in de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Nou nou herfst voordat alles geworteld is ?Herfstframbozen die je in het voorjaar plant geven eind juli al vruchten en voor de tweede keer in oktober.En de tomaten voor je italiaanse gerechten moet je echt half maart al zaaien. Ik wil je natuurlijk niet opjagen maar als tomatenliefhebber/ kweker (zie mijn avatar)zou ik zeggen neem een uurtje de tijd om alvast een zonnig plekje in je tuin gereed te maken voor de echte zomerkoningen.gr Jos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Succes met je tuin.Ik heb nu ook pas voor de eerste keer mijn eige moestuin.Mijn broer heeft er ook 1 gehad. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knolletje Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Veel succes met jullie huis en grote tuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts