Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

nieuw hier.

Bams

Recommended Posts

Hallo,

even voorstellen, Ralph den Ridder, samen met mijn vriendin Fransien woonachtig te Zundert.

Naast dahlias voor het jaarlijkse bloemencorso wel bekend als een van de boomkwekersdorpen van nederland.

Onlangs hebben we een ouder huis gekocht waar we een redelijke tuin van 150m2 bij hebben.

Een deel van deze tuin wordt bestemd om onze eigen groenten en fruit te kunnen telen, vooral om te kijken of we het kunnen, en daarnaast om wat meer feeling met de natuur te krijgen.

Niet dat we gaan proberen om totaal groen te tuinieren, maar eens kijken hoe ver we komen.

iedereen die meedenkt met ons, bedankt!

Dank jullie voor het warme welkom!

de komende tijd zal mijn account (net als de moestuin) nog wel even in winterslaap blijven aangezien we eerst het huis op orde proberen te krijgen.

Komend jaar staat op de rol om de tuin weer terug in fatsoen te krijgen en de grond voor de moestuin helemaal in topconditie. Daarnaast hoop ik dat we al budget hebben voor een klein kasje of tunnel aangezien we allebei gek zijn op de italiaanse keuken dus tomaten in overvloed kunnen gebruiken. Vanuit nostalgisch oogpunt wil ik wat oude zachtfruit soorten gaan planten, en dan zal het jaar denk ik wel weer richting de herfst gaan lopen wil dit allemaal zijn wortels hebben verankerd in de grond.

Nou nou herfst voordat alles geworteld is ?

Herfstframbozen die je in het voorjaar plant geven eind juli al vruchten en voor de tweede keer in oktober.

En de tomaten voor je italiaanse gerechten moet je echt half maart al zaaien. Ik wil je natuurlijk niet opjagen maar als tomatenliefhebber/ kweker (zie mijn avatar)zou ik zeggen neem een uurtje de tijd om alvast een zonnig plekje in je tuin gereed te maken voor de echte zomerkoningen.

gr Jos

• 3 weeks later...