Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben bezig met een herbarium, een opdracht van school. Maar nu ben ik

een

paar namen kwijtgeraakt van planten die ik heb gedroogd.. Weet jij welke

planten/bomen het zijn??

Posted

Ik zou naar google gaan en dan:" bladeren determineren " intypen, dan kom je vanzelf op sites als deze:

http://www.zelfstudie.be/bomen-determineren/

Of je moet er een prijsvraag aan vast maken voor dit forum met een leuke hoofdprijs...dan helpen we zeker wel even

Probeer het eerst even zelf via bv. die link, zijn er dan nog een paar waar je zo niet achter komt, dan wil er altijd wel iemand even helpen, maar we gaan natuurlijk hier niet even JOUW huiswerk maken

Even a broken clock is right twice a day

Posted

haha. Ja Koert. Eigenlijk heb je wel gelijk ja. En toch ook netjes dat je een hulp-link plaatst.

Probeer eerst zelf de makkelijkste zelf te doen. Kom je er dan met een paar toch niet uit, fotografeer je die enkele nog een keer ( de getallen niet te veel OP het blad plaatsen. En dan helpen we wel even hoor.

Ik zie er trouwens wel een paar, die ik denk ik niet weet.

Posted

Leuk, heb ik ooit ook moet maken voor school. Vond ik echt heel leuk om te doen. Moet wel zeggen dat een natuurliefhebber en hovenier als vader me wel erg heeft geholpen toen. Maar ook hij zette me gewoon zelf aan het werk met een HEEEELE dikke stapel met boeken over bomen en wilde planten. Boeken ja, van die dingen met blaadjes met letters erop en met een beetje geluk hier en daar een plaatje. Tegenwoordig halen de meeste scholieren hun info alleen nog van het internet weet ik uit ervaring, niks mis mee zo lang het betrouwbare bronnen zijn natuurlijk, maar toch.... tja, ben een boekenfreak.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Posted

Flauw flauw ik ben niet goed met bomen herkennen anders had ik je zo alle antwoorden gegeven,

tenzij je later boomkweker of boomchirurg wil worden leer je er toch niks van hoor, school is toch stom tijdverspilling maarja moet nu eenmaal

Geef dat kind tenminste 10 namen dan kan het verder met spelcomputer of geweldadige film kijken.

Met een strijkbout kun je trouwens smokkelen en heb je in 1 minuut een blad droog voor je herbarium,

wel even hulp volwassenen vragen strijkbout is gevaarlijk

7 is riet of bamboe

5 is acacia blad

4 volgens mij ook acacia

9 mischien Thuja occidentalis

19 Pinus

13 lijkt mij berk maar niks hiervan weet ik zeker hoor.

Players only love you when they're playing.

Posted

ik heb ook graag boeken hoor Olive...maar ook ik zit tegenwoordig in het internet tijdperk. googlen is vaak zó gemakkelijk....het scheelt veel tijd.

nog even over de soorten....

eigenlijk vind ik dat je gewoon zelf even moet googlen.

maar ik wil wel even een gooi doen.

let wel....doordat ik de bladeren niet in handen heb en de foto's onduidelijk zijn kan ik maar een paar soorten met zekerheid benoemen!

1=Fatsia Japonica (zeker)

2=Acer

3=krentenboom

4=acasia (vrij zeker)

5=populier(zeker)

6=Acasia (vrij zeker)

7=Bamboe(zeker)

8=esdoorn (vrij zeker)

9=levensboom (Thuya)(zeker)

10=meidoorn

11=Bospest (amerikaanse vogelkers)

12=tulpenboom of misschien hedera?

13=Berk (zeker)

14=spaanse aak(zeker)

15=haagbeuk

16=iep

17=wilg?

18=Linde

19=Den (zeker)

20=Vlier (vrij zeker)

Posted

Je kunt je informatie via internet opzoeken,het leukste is het om dit m.b.v.boeken te doen,dit is ook nog erg leerzaam.

m.v.g.

hansi

Posted (edited)

volgens mij is deze scholier eva zo dankbaar voor het maken van zijn/haar huiswerk dat hij/zij geen antwoord meer durft te geven.

Nee ik vond dit ook geen leuke opdracht weet ik nog wel, was blij dat mijn Ma erg veel van planten en tuinieren af weet.

Edited by Guest
Posted

is wel aardig als Topicstarter nog iets van zich laat horen, wel.

Ik zit me hier te schamen dat ik ze toch echt niet allemaal weet hoor. Die Acacia zou dan wel Acacia kunnen zijn , niet zo zeer blauwe regen nee, maar de gele regen weer wel miss ?

Posted

Bedankt eva.. ik hoop dat ik de opdracht nu kan afronden... alleen de acacia van nr 6.. weet je ook welke? ik heb de andere acasia wel gevonden... maar deze niet..

gr, djsiewart

Posted

dat is die andere. deze acacia (nr 6) heeft geen topblad... daarom weet ik niet welke het is want ik kon op internet zo niet een acacia vinden zonder topblad... (of waar de naam van de plant bij de foto staat)

Posted

kan gewoon hoor. aantallen lobben/veschillen komen gewoon wel es voor.

een echt andere komt niet zomaar voor in Nederland. Lijkt me sterk dat jij nou net die hebt.

Posted
Haha zou goed kunnen, volgensmij moeten ze ook nog maar 1 dagje naar school dus veel tijd heeft hij/zij niet meer

Ja wat een onzin zeg, moet je voor 1 uur naar school, en dan een worsten broodje,

Omdat het kan.

Posted
Haha zou goed kunnen, volgensmij moeten ze ook nog maar 1 dagje naar school dus veel tijd heeft hij/zij niet meer

Ja wat een onzin zeg, moet je voor 1 uur naar school, en dan een worsten broodje,

dat heet kerstdiner Guus. En ze zijn op je school bang dat je niks anders lust miss ?