Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pomp?

marjoleinvdh

Recommended Posts

54 minuten geleden, marjoleinvdh zei:

@redzebra ik denk dat het inderdaad een handpomp gaat worden. Volgens mij heeft mijn man wel zin om even te pompen want dat dompelpompje wilde hij niet eens proberen, ondanks dat het toch goedkoper is 😄

Cement kuip onder de hevelpomp en dan met klein pompje de horizontale afstand overbruggen naar de IBC. Je pompt er ook makkelijk de kinderbadjes in de tuin mee leeg.

• Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Even af van het idee "ik wil, ik wil". maar denk wat is er nodig en wanneer. Als je dat doe zie je dit probleem anders

Waarom zou je die IBC in 1 uur vol willen hebben? DIt kan toch ook in een dag of in een week. Kijk vol is vol en als je ondertussen de planten bewater tijdens het vullen dan nog pomp je meer water in de IBC dan je eruit haal. En als je water geef met een gieter dan doe je dit ook niet heel de dag door. Dus dat pompje kan een (heel) klein pompje zijn. Kleiner zelfs nog dan van 22,- die Patrijs aangeeft . Het gaat erom dat je voldoende water in de IBC heb als je het nodig heb. Een accu kan maar een 2e hands klein 12V zonne paneeltje is ook bijna net zo duur. Pompje kan je daar direct op aansluiten. Veel zon veel water pompen, weinig zon, weinig water nodig.

Ik zou alleen er een schakelklokje tussen zetten om het pompje met tussenposen te laten lopen en weer even uit te zetten zo de dag door. Dit omdat die kleine pompje niet bedoeld zijn voor lange tijd continue pompen.

• Like 2

Groetjes,

Bram

helemaal met je eens. het grootste breekpunt is of zo'n klein pompje de 7 meter omhoog hevelen wel haalt. En dat wil mijn man niet riskeren, dan liever een handpomp die gegarandeerd werkt. Maar eerst dit weekend de regenpijp maken 😊

@asharey Ik vermoed dat muscle een keer in de week wordt ingeroepen en de rest van de week moet marjolein het zelf doen en die gaat niet pompen en sjouwen;-).  En een kuub is zo weg.

Ik begrijp je man wel, liever een keer goed, dan twee keer gezeik.

Edited by donaldk
  • Like 1

Home of the Turbo.

@AshaiRey Hey nu doet de naam pop-up het wel. Vandaar die keuze van @RobO voor die bilge pompjes, die moeten in principe 24/7 kunnen draaien om het binnen dringende en of koelwater uit een boot te pompen. Ik miaak mij eerder zorgen over de grote pomp, LOL. Flinke cardio work out die hevelpompen.

Home of the Turbo.

Als je weer hemelwater kan opvangen in de IBC dan scheelt dat ook weer pompen. Nu hebben jullie de pech dat de bodem al in zicht is maar als de dakgoot had gewerkt dan had je afgelopen maand waarschijnlijk het vat al vol gehad gezien de hoeveelheid regen die toen is gevallen. Eenmaal vol is het een kwestie van bijpompen wanneer er een tijdje geen of onvoldoende regen wordt voorspelt. 

• Like 1

@loes precies. Hij is zelfs nog helemaal leeg want we hebben hem pas 2 weken. Daarvoor stond er een plastic ton die helemaal verhard was, aan alle kanten gescheurd en dus leeg.. 

Mogelijk kunnen we de pomp van mijn vader lenen voor het vullen van de ibc :) dat zou een stuk schelen! Komt ie nu mee... 

• Like 2