geedee Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Zaadjes kopen bij geedee, stuk voor stuk goed voor een trofee Die van manolito staat zo te zien, nog binnen....ik denk dat zonlicht het kleuren doet versnellen. Die van mij zag er nét zo uit....bij jou vangen ze blijkbaar veel goed licht op die vensterbank. Quote
manolito Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 ja klopt, mijne is nog niet naar buiten geweest, het waait hier verschrikkelijk dus ben bang dat hij het ook niet zal overleven als ik hem nu naar buiten zou doen. omdat ik meerdere soorten aubergine heb staan begon ik ook al te twijfelen over de kleur, omdat de meeste plantjes die ik hier zag idd een andere kleur hebben, dacht even dat ik wat door elkaar had gegooid. Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
geedee Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 De mijne staat ook niet buiten...maar in de kas....ff mee wachten hoor manolito als die van jou voor de buitencompetitie is....na half mei mag ie! Quote
Rantje Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 omdat ik meerdere soorten aubergine heb staan begon ik ook al te twijfelen over de kleur, omdat de meeste plantjes die ik hier zag idd een andere kleur hebben, dacht even dat ik wat door elkaar had gegooid. De mijne is ook nog nooit buiten geweest Van de 3 rassen die ik heb staan de enige met donkere, paarse gloed in de stengel en nerven... Ach paprika's worden ook weleens aangezien voor aubergine Sorry, kon het niet laten Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bit Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 De mijne zijn al een paar keer buiten wezen kijken, lekker in het zonnetje een uurtje of wat. Ze frissen er echt van op ! Quote
greetje11 Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Zoiets heb ik ook al gedacht Greetje ..mijn aubergines hebben de ene na de andere tegenslag gehad..en de mols-aarde werkt niet zo voor de aubergines als ik gedacht had.. ik heb toch nog wel 4 inieminie plantjes staan waarvan ik de foto nog maar even niet laat zien..misschien volgende week...Ik hoopte eigenlijk op jou om onze eer te verdedigen... Helaas Jet Maar inmiddels heb ik nieuwe gezaaid, dus wie weet. Wat een afzetters hier op het forum, gratis zaadjes en dan proberen ze te verkopen. Nou mijn tijd komt nog wel met mijn nieuwe zaaisel troef ik jullie mooi af straks. Quote
Rantje Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Hihi maar ik verkocht de plantjes hè, daar heeft úren werk, liefde en aandacht in gezeten. Daarbij zijn het wel broertjes en zusjes van dé winnende aubergine-plant dus das ook wel wat waard Waar beginnen trouwens de vruchtjes te groeien?? Er groeit nu 'iets' wat anders is Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
geedee Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 In het midden komt de eerste bloem....had ik gegoogeld...dus wie weet..... Quote
Bit Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 :Waar beginnen trouwens de vruchtjes te groeien?? Er groeit nu 'iets' wat anders is oei oei Randje.... wat een schuiver Of is dit ook weer zo'n afleidingstrucje ?? ....echt éérst een bloemetje.... en dán pas het vruchtje he ? Quote
Rantje Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Ja maar dan is het toch het vruchtbeginsel??? Net zoals de paprika's en pepers toch, zitten ook knopjes in, bloempje komt en een vruchtje verschijnt als het goed is Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorg Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Even puur theoretisch:...the first true leaf appears after one week. Depending on the cultivar, the first flowers appear when the plant has developed 5–12 leaves (20–30 cm tall). Vegetative growth and flowering are then continuous: after 2 leaves have developed a new flower appears on each branch and a new shoot from the axil of the leaf just below that flower. Quote
Jorg Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Hier zijn de knoppen ook zichtbaar: Nu gaat het echt beginnen, wel of niet weghalen, wel of niet toppen, wanneer, hoeveel zijscheuten op de stam laten uitgroeien, hoeveel weghalen, hoeveel vruchten, ... Quote
Rantje Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Jaaaa!!! Zo ziet het er bij mij ook uit, ook in de andere aubergine Mooie foto Jorg! Dan gaat het nog steeds goed! Helemaal blij Trouwens ik vind het een heel mooi plantje, 's avonds 'sluit' hij z'n blaadjes ook een beetje, ze staan dan omhoog, best leuk om te zien. Hij heeft wel meer behoefte aan water merk ik. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe hoog jullie plantjes zijn, foto's zijn geweldig leuk om te zien hoor, maar dat geeft niet altijd een goed idee hoe groot de plant is Morgen zet ik de bloembeginseltjes op de foto, als het lukt! Oh ja, hoe groot werd de plant nou uiteindelijk, heb alle posts terug gelezen maar kan het niet vinden Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bit Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 och... toch wel gauw een meter tot een meter en een half hoor. Ligt ook wel aan je eventuele bijvoeden op een gegeven moment. En je zangtalent natuurlijk. ik zit pas op de ruim 30cm. Quote
wouttie75 Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 mijn kampioen !!! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
jenn90 Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Wat ziet het er erg leuk uit de plantjes en de wedstrijd. Volgend jaar als er weer zo'n wedstrijd is doe ik ook mee ;D Quote
Rantje Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 och... toch wel gauw een meter tot een meter en een half hoor. Ligt ook wel aan je eventuele bijvoeden op een gegeven moment. En je zangtalent natuurlijk. ik zit pas op de ruim 30cm. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze toch niet zo heel groot zouden worden eigenlijk! Zingen kan ik beter niet doen denk ik, dan gaat íe echt staken ben ik bang Die van mij zit rond de 25 cm MAAR hier komen de bloempjes Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sannie Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 het blad van de auberigne is aan het verkleuren.paars/zwart.hij staat op het zuiden en sinds een aantal dagen overdag buiten.iemand een verklaring? of hoort dit ... Quote
Jorg Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Zo'n paarsverkleuring is meestal te wijten aan de kou, iets wat wel kan kloppen met de buitentemperaturen van de afgelopen dagen/week. Komt ook voor bij tomaten, pepers, paprika's, ... en nog veel meer. Beter nog even binnen houden tot de verwachtingen wat beter zijn Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Toch is het raar Jorg, als ik zo vrij mag zijn!! Die van mij[2] staan allebei in de pvc kas,al een week of 3 nu,na afharden, en zijn nog steeds zo groen als gras, heb jij daar een verklaring voor? ook de tomaat,een tiny tim waar van ik dacht,die kieper ik maar weg, maar nog een kans gegeven,omdat ik het moeilijk over mijn hart kan verkrijgen om iets weg te gooien,dus ook in de pvc kas gezet en nu zijn er al 2 frisse groene blaadjes erbij gekomen. Quote
geedee Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Staat die pvc kas tegen een muur van je huis? Quote
sannie Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 ze staan boven en als ik ze buiten zet staan ze op het balkon verder niet beschermt.ik heb een aantal plantjes beneden waaronder 1 aubergine en die staat wel in de pvc kas, die overigens tegen een muurtje staan, maar dan staat hij wel open ivm de zon. deze vertoont ook deze verkleuring, maar (nog) niet zo erg Quote
Jorg Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Jeanne, kan er aan liggen dat jou tuin wat beschutter ligt (vs een winderig balkon van sannie). Jou plantjes zijn door het afharden (toen het nog wat warmer was) ook al wat sterker. Ik heb twee aubergines in e kas staan, ook in de warmer periode daar gezet en die hebben zover ik het weet ook geen schade (morgen eens kijken). Een aantal tomatenplanten hebben wel een lichte paarsverkleuring. De oorzaak zit hem niet alleen in de blootstelling aan de koude temperatuur (en de plotselinge temperatuurwisseling van huiskamer naar balkon) maar ook in het feit dat een plant bepaalde voedingstoffen bij lage temperaturen wat minder goed kan opnemen. En ook felle zon kan een rol spelen. Ik ga overigens voor de blootstelling aan de lage temperaturen als oorzaak. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Klopt Jorg, ik heb de kas tegen de aanbouw van de buren staan, links staat ons huis, en rechts onze schuur, Ik moet het alleen in de gaten houden als de wind noord-noord west is, want dan draait hij precies op de kas, dus hij staat wel beschut. bedankt Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.